StoryEditor

Beiersdorf, L‘Oréal, Henkel, P&G testują nowe rozwiązanie logistyczne umożliwiające obieg zamknięty kontenerów

Dlaczego produkty w procesie produkcji i dystrybucji muszą być pakowane w kartony? Nie muszą. Jedna z niemieckich firm wraz z największymi producentami z branży: Beiersdorf, L‘Oréal, Henkel, Procter & Gamble oraz niemieckimi parterami detalistycznymi takimi jak Rossmannem i Dm-drogerie markt, wprowadziła do użytku nowe rozwiązanie logistyczne, które umożliwia zrezygnowanie z papierowych kartonów na rzecz koszy wielokrotnego użytku.

Gdy produkty są transportowane z fabryki do sklepów często, muszą być przepakowane w centrum dystrybucyjnym. To kosztuje, wymaga czasu, zaangażowania personelu, a kartonowe pudełka zwykle muszą być utylizowane lub poddane recyklingowi po zaledwie jednym użyciu. Nawet gdy możliwe jest zastosowanie kontenerów wielokrotnego użytku, to nie było do tej pory systemu, który pozwoliłby dostarczyć towar prosto z fabryki do sklepu i powrócić opakowaniu z powrotem do producenta. Współpraca niemieckich firm zmienia i usprawnia system logistyczny, tworząc zamknięty cykl obiegu opakować do transportu towarów. Specjalne kody kreskowe umieszczone na koszach wielokrotnego użytku pomagają zidentyfikować produkt i jego opakowanie

GS1 Germany GmbH wraz z producentami: Beiersdorf, L'Oréal, Henkel, Procter & Gamble, Kao Corporation i cosnova GmbH, a także partnerami detalicznymi Dm-drogerie markt Deutschland, Dirk Rossmann GmbH, Müller Holding, Edeka wprowadziły „smart boxy”, które zostały zaprojektowane w celu stworzenia bardziej wydajnej i zrównoważonej sieci łańcucha dostaw w oparciu o zasadę gospodarki o obiegu zamkniętym. Oczywiście implementacja nie jest prosta. Pierwsze 100 000 jednostek jest obecnie testowanych w trybie pracy na żywo.

Przeczytaj również: Rynek e-commerce może osiągnąć wartość 637 mld zł. Istotna będzie logistyka [BADANIE RYNKU]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 00:44