StoryEditor

Dior zastosował WhatsApp do wzmocnienia relacji ze swoimi klientami

Francuska luksusowa marka Dior Beauty rozpoczęła pierwszą w branży kampanię z wykorzystaniem WhatsApp. Aplikacja połączyła klientów marki z jej ambasadorką i globalną ikoną Jisoo. W wyniku współpracy 9,6 miliona obserwujących markę Dior Beauty na Instagramie uzyskało przez 4 dni dostęp do ekskluzywnych treści, a także możliwość bezpośredniej rozmowy z wykorzystaniem komunikatora WhatsApp z Jisoo z muzą nowej kampanii szminki Dior Addict shine.

Dior był w stanie z sukcesem zrealizować założenia kampanii dzięki możliwościom platformy komunikacyjnej Infobip. Dzięki tej współpracy w trakcie premiery nowej szminki luksusowa marka wykorzystała po raz pierwszy w historii WhatsApp do spersonalizowanego storytellingu i dostarczenia społeczności Instagrama ekskluzywnych treści.

W ramach akcji klienci zostali zaproszeni do udziału w kampanii za pośrednictwem relacji na Instagramie, poprzez które Jisoo zaoferowała obserwującym możliwość dołączenia do jej ekskluzywnej grupy na WhatsAppie. Następnie obserwujący zostali przeniesieni na dedykowaną stronę na której, po rejestracji, uzyskali tuż przed premierą nowej szminki Dior Addict shine dostęp do chatbota Jisoo w aplikacji WhatsApp. Osoby, które zaangażowały się w akcję, dostały możliwość wyboru treści, uzyskując dostęp do szerokiej gamy materiałów – od filmów tematycznych po ekskluzywne treści Jisoo.

Każda z klientek otrzymała również linki do zakupu nowej szminki Dior Addict shine, a także dostęp do nowego filtra na Instagramie.

Ta kampania wyznacza nowe standardy pokazując, jak luksusowe piękno wsparte technologią pozwala na wygenerowanie atrakcyjnych doświadczeń w kanałach, które nasi klienci kochają. Wykorzystanie WhatsApp pozwoliło nam myśleć nieszablonowo w zakresie zaangażowania naszej oddanej społeczności na Instagramie, dając jej możliwość czatowania z Jisoo jak z przyjacielem. Co więcej, umożliwiliśmy obserwującym pełny wybór treści, które pragną zobaczyć – uważa Arthur Poulain, Digital Innovation & Strategic Planning Manager w Dior.

Przeczytaj również: Dior otwiera kolejny unikalny butik

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 09:20