StoryEditor

DM-drogerie markt wprowadzają cyfrowe listy przewozowe

Cyfrowe listy przewozowe wydają się być nowym rozwiązaniem technologicznym, które stanie się standardem w branży zarówno kosmetycznej, jak i każdej innej, która przewiduje ecommerce i regularne dostawy do klientów. W tym tygodniu wprowadziła je sieć DM-drogerie markt.

Cyfrowy lub elektroniczny list przewozowy jest plikiem przekazywanym między nadawcą, przewoźnikiem i odbiorcą, oszczędzając w ten sposób papier i zapobiegając np. zagubieniu dokumentu. Rozwiązanie to jest popularne np. w krajach Beneluksu, które nie obligują prawnie przewoźników do generowania papierowych listów. W tym tygodniu po raz pierwszy cyfrowe listy przewozowe towarzyszyły fizycznym dostawom towarów do centralnych magazynów detalicznych DM-drogerie markt.

Dwa tygodnie po sygnale startowym dla platformy internetowej Cloud4Log na Niemieckim Kongresie Logistycznym w Berlinie, firma rozpoczęła działalność i współpracę z niemiecką siecią drogeryjną. Pierwsze dostawy z elektronicznym listem przewozowym dotarły między innymi do centrum dystrybucyjnego dm Drogerie-Markt w Waghäusel.

Cyfrowy dowód dostawy to innowacyjne podejście oparte na współpracy z wieloma partnerami z branży usług logistycznych i handlu detalicznego. To doskonały punkt wyjścia do osiągnięcia kluczowej dla nas penetracji rynku i ustanowienia nowego standardu branżowego” – wyjaśnia Christian Bodi, menadżer do spraw logistyki w DM- drogerie markt.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost otwiera największy hub logistyczny w Polsce
InPost

InPost, lider w branży logistycznej dla e-commerce w Europie, uruchomił największe w Polsce centrum logistyczne w Woli Bykowskiej. Nowy hub pozwoli na obsługę nawet 85 tysięcy paczek na godzinę, co podkreśla dynamiczny rozwój firmy i jej rosnące znaczenie na europejskim rynku.

Nowo otwarty hub logistyczny InPost w Woli Bykowskiej zajmuje imponującą powierzchnię 36 tysięcy metrów kwadratowych, co czyni go największym tego typu obiektem w Polsce. Obiekt ten będzie w stanie obsłużyć do 85 tysięcy paczek na godzinę, co znacznie zwiększy możliwości operacyjne firmy. InPost, który jest drugim największym operatorem logistycznym w Polsce pod względem powierzchni magazynowej, kontynuuje dynamiczny rozwój, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących wymagań klientów.

W centrum znajduje się 120 stanowisk dla kurierów oraz zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak instalacja fotowoltaiczna o mocy 200 kWh z możliwością rozbudowy do 1 MW oraz ładowarki dla samochodów elektrycznych. InPost, który dysponuje flotą około 1300 pojazdów elektrycznych, stawia na rozwój infrastruktury przyjaznej środowisku. Nowy obiekt jest certyfikowany zgodnie z wymaganiami BREEAM EXCELLENT, co potwierdza jego proekologiczny charakter.

Grupa InPost, działająca na dziewięciu rynkach europejskich, obsłużyła w 2023 roku 892 miliony przesyłek. Dzięki inwestycjom w rozwój logistyki firma umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie. Na koniec drugiego kwartału 2024 roku InPost miał w swojej ofercie ponad 73 tysiące punktów odbioru przesyłek, w tym ponad 40 tysięcy Paczkomatów w Polsce i Europie.

Czytaj także: InPost otworzył nowy oddział w Jeleniej Górze realizując swoje cele środowiskowe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
ID Logistics z imponującymi wynikami w pierwszym półroczu 2024 roku
ID Logistics chwali się wynikami finansowymi za pierwsze 6 miesięcy 2024 r.ID Logistics

Grupa ID Logistics, lider logistyki kontraktowej, odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów oraz zysków operacyjnych w pierwszej połowie 2024 roku. Wyniki firmy wskazują na dalszy dynamiczny rozwój, szczególnie na rynkach międzynarodowych.

W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa ID Logistics odnotowała znaczący wzrost przychodów, które wyniosły 1,518,6 mln euro. Oznacza to wzrost o 18,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. W ujęciu porównywalnym (like-for-like) wzrost wyniósł 14,3 proc.. Sukces ten jest częściowo związany z konsolidacją wyników przejętej polskiej spółki Spedimex, co pozytywnie wpłynęło na ogólną dynamikę przychodów grupy.

ID Logistics odnotowało również wzrost bazowego wyniku EBITDA o 22,4 proc., który wyniósł 234,6 mln euro, co stanowiło 15,4 proc. przychodów. Zysk operacyjny wzrósł o 22,7 proc., osiągając poziom 58,3 mln euro. Grupa kontynuuje rozwój zarówno na rynkach europejskich, jak i amerykańskich, gdzie wzrost w Stanach Zjednoczonych osiągnął imponujące 34,8 proc.. Warto dodać, że dynamika wzrostu w Ameryce Łacińskiej i Azji wyniosła 20,8 proc., co potwierdza globalny zasięg działalności.

Pomimo wzmożonych inwestycji, Grupa ID Logistics utrzymała wskaźnik dźwigni zadłużenia na stabilnym poziomie 1,7x EBITDA, co świadczy o zdrowej strukturze finansowej. W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa uruchomiła 14 nowych projektów, które będą kluczowe dla dalszego wzrostu. ID Logistics koncentruje się na strategicznych klientach po obu stronach Atlantyku, co gwarantuje dalszy rozwój firmy w nadchodzących latach.

Czytaj także: ID Logistics: Jedynie 19 proc. polskich firm uzależnia swoje przetrwanie od rozwoju sztucznej inteligencji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2024 08:16