StoryEditor

Facebook proponuje zakupy za pośrednictwem aplikacji WhatsApp

WhatsApp, spółka zależna Facebooka, rozszerza swoje możliwości dla firm: podczas gdy niektórzy detaliści już pozwalają klientom składać zamówienia za pośrednictwem aplikacji do przesyłania wiadomości, kupowanie za pośrednictwem WhatsApp wkrótce stanie się oficjalną opcją - informuje retaildetail.eu.

WhatsApp pracuje nad aplikacją zakupową dla swojej aplikacji: w przyszłości konsumenci będą mogli kupować produkty bezpośrednio przez czat. Firmy będą mogły pozwolić klientom robić zakupy, płacić i kontaktować się z obsługą klienta w tej samej aplikacji. Chodzi o to, że podczas rozmowy konsumenci wkrótce będą mogli dowiedzieć się, jakie produkty firma oferuje, a nawet ma na stanie i będą mogli od razu zamówić.

"Kryzys koronawirusowy ujawnił taką potrzebę" - tłumaczy dyrektor operacyjny Matt Idema w komunikacie prasowym. „Globalna pandemia dała jasno do zrozumienia, że ​​firmy potrzebują szybkich i skutecznych sposobów obsługi i sprzedaży dla swoich klientów. WhatsApp stał się prostym i wygodnym narzędziem w dzisiejszych czasach".

175 milionów użytkowników biznesowych

Obecnie ponad 175 milionów ludzi codziennie wysyła wiadomości na firmowe konto WhatsApp. Zwykle konta te są obecnie używane do odpowiadania na zapytania klientów, jako prostszy i bardziej dostępny kanał obsługi klienta niż telefon lub e-mail.

Nowa usługa będzie opłacana przez firmy, podobnie jak wiele innych usług, które są obecnie bezpłatne - takie jak automatyczne wysyłanie wiadomości zwrotnych. Wysyłanie biletów lub formularzy zamówień przez WhatsApp wkrótce będzie również podlegać opłacie, chociaż cena za firmę będzie zależeć od kilku czynników.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 23:44