StoryEditor

Jak łatwo zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów? Wypróbuj bezpłatnie terminal płatniczy lub terminal w telefonie!

Usługi kosmetyczne, wizyty w salonach spa czy w prywatnych gabinetach lekarskich stają się dla coraz większej grupy gospodarstw domowych stałym wydatkiem. Jest to efekt postępujących zmian kulturowych – dbałość o wygląd, dobre samopoczucie i zdrowie stają się priorytetem dla społeczeństwa. Dlatego też cała branża „beauty i zdrowotna” jest bardziej odporna na zmiany, a eksperci przewidują dla niej dalsze wzrosty. Skorzystają ci, którzy wiedzą jak odpowiedzieć na potrzeby klientów. Oferowanie wysokiej jakości usług to podstawowy, ale nie jedyny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej – coraz bardziej liczą się również dodatkowe udogodnienia dla klientów: jak szybkość, wygoda, wybór – np. w zakresie metod płatności.

Z myślą o właścicielach małych firm powstał Program Fundacji Polska Bezgotówkowa, który oferuje przedsiębiorcom możliwość wypróbowania terminala płatniczego lub terminala w telefonie przez okres 12 miesięcy, bez dodatkowych opłat.

- Terminal płatniczy wprowadziłam do swojego salonu na początku 2022 r. Zdecydowałam się na tę zmianę, ponieważ zauważyłam, że klientki – zwłaszcza młodsze – praktycznie nie noszą ze sobą gotówki, a po wykonaniu usługi automatycznie wyjmowały z kieszeni karty płatnicze albo chciały płacić zegarkiem, czy telefonem. Odpowiedź „niestety nie mam terminala” sprawiała im lekki zawód. Skorzystałam z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa i przez rok bezpłatnie testowałam urządzenie. Od tamtej pory więcej niż 80% wszystkich usług opłacanych jest bezgotówkowo, a klientki cieszą się, że nie muszą szukać bankomatu. Żałuję, że wcześniej nie zdecydowałam się na to rozwiązanie – tym bardziej, że można go wypróbować całkowicie bezpłatnie – komentuje Anna Jarosz, właścicielka salonu fryzjerskiego Efektownia Wola z Warszawy.

„Efekt szminki” czyli jak przyciągnąć nowych klientów

Podczas gdy polska gospodarka boryka się z widmem spowolnienia, branża usług kosmetycznych i zdrowotnych odnotowuje wzrosty. Dynamiczny Wskaźnik Konsumpcji w kategorii „zdrowie i uroda” za II kwartał 2023 r. wyniósł 53,9 pkt, czyli jeszcze więcej niż w I kw. (52,3 pkt.) i był to najwyższy poziom ze wszystkich kategorii zakupowych. Dla firm działających w branży to szansa na pozyskanie nowych klientów i rozwój biznesu. Dostrzegło to już wielu właścicieli i właścicielek salonów i gabinetów – do września 2023 r. blisko 80 tys. z nich skorzystało z programu Fundacji Polska Bezgotówkowa i zainstalowało w swoim punkcie terminal. To najwięcej spośród wszystkich branż.

- Małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa z branży kosmetyczno-medycznej przodują w wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań płatniczych. Przedsiębiorcy doceniają ich wygodę oraz łatwość obsługi płatności jaką oferują im te rozwiązania. Przykładowo terminal płatniczy w telefonie to aplikacja płatnicza, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfona lub tabletu, na którym zostanie zainstalowana – to oznacza, że właściciel firmy nie musi nawet posiadać dodatkowego urządzenia, a może przyjmować płatności bezgotówkowe. Korzystanie z aplikacji terminala w telefonie jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem, np. kartą, zegarkiem czy telefonem – mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Fundacja Polska Bezgotówkowa to Program, który ma na celu wesprzeć małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa w procesie rozwoju poprzez umożliwienie im dostępu do przyjmowania rozwiązań bezgotówkowych. W ramach Programu, przedsiębiorcy mogą bezpłatnie otrzymać terminal płatniczy lub skorzystać z mobilnego terminala w telefonie i przez okres 12 miesięcy będą zwolnieni z kosztów obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu na terminal.

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/

***

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.

***

Kontakt dla mediów

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Edyta Piaszczyk

Manager

Obszar Komunikacji i PR

[email protected]l

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost otwiera największy hub logistyczny w Polsce
InPost

InPost, lider w branży logistycznej dla e-commerce w Europie, uruchomił największe w Polsce centrum logistyczne w Woli Bykowskiej. Nowy hub pozwoli na obsługę nawet 85 tysięcy paczek na godzinę, co podkreśla dynamiczny rozwój firmy i jej rosnące znaczenie na europejskim rynku.

Nowo otwarty hub logistyczny InPost w Woli Bykowskiej zajmuje imponującą powierzchnię 36 tysięcy metrów kwadratowych, co czyni go największym tego typu obiektem w Polsce. Obiekt ten będzie w stanie obsłużyć do 85 tysięcy paczek na godzinę, co znacznie zwiększy możliwości operacyjne firmy. InPost, który jest drugim największym operatorem logistycznym w Polsce pod względem powierzchni magazynowej, kontynuuje dynamiczny rozwój, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących wymagań klientów.

W centrum znajduje się 120 stanowisk dla kurierów oraz zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak instalacja fotowoltaiczna o mocy 200 kWh z możliwością rozbudowy do 1 MW oraz ładowarki dla samochodów elektrycznych. InPost, który dysponuje flotą około 1300 pojazdów elektrycznych, stawia na rozwój infrastruktury przyjaznej środowisku. Nowy obiekt jest certyfikowany zgodnie z wymaganiami BREEAM EXCELLENT, co potwierdza jego proekologiczny charakter.

Grupa InPost, działająca na dziewięciu rynkach europejskich, obsłużyła w 2023 roku 892 miliony przesyłek. Dzięki inwestycjom w rozwój logistyki firma umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie. Na koniec drugiego kwartału 2024 roku InPost miał w swojej ofercie ponad 73 tysiące punktów odbioru przesyłek, w tym ponad 40 tysięcy Paczkomatów w Polsce i Europie.

Czytaj także: InPost otworzył nowy oddział w Jeleniej Górze realizując swoje cele środowiskowe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
ID Logistics z imponującymi wynikami w pierwszym półroczu 2024 roku
ID Logistics chwali się wynikami finansowymi za pierwsze 6 miesięcy 2024 r.ID Logistics

Grupa ID Logistics, lider logistyki kontraktowej, odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów oraz zysków operacyjnych w pierwszej połowie 2024 roku. Wyniki firmy wskazują na dalszy dynamiczny rozwój, szczególnie na rynkach międzynarodowych.

W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa ID Logistics odnotowała znaczący wzrost przychodów, które wyniosły 1,518,6 mln euro. Oznacza to wzrost o 18,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. W ujęciu porównywalnym (like-for-like) wzrost wyniósł 14,3 proc.. Sukces ten jest częściowo związany z konsolidacją wyników przejętej polskiej spółki Spedimex, co pozytywnie wpłynęło na ogólną dynamikę przychodów grupy.

ID Logistics odnotowało również wzrost bazowego wyniku EBITDA o 22,4 proc., który wyniósł 234,6 mln euro, co stanowiło 15,4 proc. przychodów. Zysk operacyjny wzrósł o 22,7 proc., osiągając poziom 58,3 mln euro. Grupa kontynuuje rozwój zarówno na rynkach europejskich, jak i amerykańskich, gdzie wzrost w Stanach Zjednoczonych osiągnął imponujące 34,8 proc.. Warto dodać, że dynamika wzrostu w Ameryce Łacińskiej i Azji wyniosła 20,8 proc., co potwierdza globalny zasięg działalności.

Pomimo wzmożonych inwestycji, Grupa ID Logistics utrzymała wskaźnik dźwigni zadłużenia na stabilnym poziomie 1,7x EBITDA, co świadczy o zdrowej strukturze finansowej. W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa uruchomiła 14 nowych projektów, które będą kluczowe dla dalszego wzrostu. ID Logistics koncentruje się na strategicznych klientach po obu stronach Atlantyku, co gwarantuje dalszy rozwój firmy w nadchodzących latach.

Czytaj także: ID Logistics: Jedynie 19 proc. polskich firm uzależnia swoje przetrwanie od rozwoju sztucznej inteligencji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:58