StoryEditor

Jak wykonać skuteczne pozycjonowanie e-sklepu w 2022 roku?

Obecny rok zdecydowanie różni się od poprzednich sytuacją gospodarczą i panującymi trendami. Pod wpływem lockdownów duża liczba przedsiębiorców postanowiła w ostatnich miesiącach na dobre przenieść się do internetu. Przez napór nowych firm i marek niemal w każdej branży panuje dziś ogromna konkurencja, której zaradzić może jedynie konsekwentne pozycjonowanie e-sklepu   oraz innych firmowych stron. W poniższym krótkim artykule opiszemy dwa filary dzisiejszej walki o pozycje w Google.

Stwórz odpowiedzialną strategię marketingu treści

Skoro mówimy o pozycjonowaniu, w pierwszej kolejności trzeba określić co jest sercem całego procesu sięgania po topowe wyniki w Google. Oczywiście wszystko opiera się na starannym i systematycznym marketingu treści, który w oryginalny sposób odpowiada na problemy i zainteresowania internauty. Dziś mówimy przede wszystkim o odgadywaniu oraz zrozumieniu intencji użytkownika i wychodzeniu im naprzeciw. W doświadczonych agencjach SEM takich jak AFTERWEB zajmują się tym fachowe zespoły copywriterów często specjalizujące się w danej branży i sektorze rynku. To właśnie do tych profesjonalistów należeć będzie początkowe ustalenie grupy docelowej oraz zebranie wszystkich istotnych tematów, głównie tych o których jeszcze nie mówią na swoim firmowym blogu nasi rywale.

Wartościowy content jest jeszcze ważniejszy w dobie wysokiej automatyzacji i używania sztucznej inteligencji do tworzenia zawartości w sieci. Coraz chętniej robi to wiele firm, jednak w obliczu rozwoju takich algorytmów jak BERT oraz SMITH, które bez problemów rozróżniają naturalną mowę od tej właściwej maszynom, wciąż najbardziej liczy się autor z krwi i kości. To często na jego sylwetce opierają się ekspertyza, autorytet i wiarygodność marki, czyli czynniki premiowane przez algorytm EAT.

Przygotuj się na mobilne indeksowanie i Voice Search

Trendem, o którym nie sposób nie powiedzieć w kontekście pozycjonowania e-sklepu jest skłanianie się Google coraz bardziej w stronę urządzeń przenośnych. Nie ma w tym nic zadziwiającego, biorąc pod uwagę coraz większy udział smartfonów i tabletów w rynku. Jednocześnie trzeba jednak zauważyć, że desktopowe wersje stron często stają się w zasadzie niepotrzebnymi rozszerzeniami całości responsywnego projektu WWW.

Jeżeli jednak mówimy już o sposobach korzystania z sieci w erze mobile first, nie możemy ominąć fenomenu wyszukiwań głosowych. Każdy z nas choć raz w życiu spróbował porozumieć się z asystentem Google, Siri czy też Alexą za pomocą mowy. Tego rodzaju słowne zapytania rządzą się swoimi prawami, dlatego też inaczej wygląda dobór słów kluczowych w ich wypadku. Specjaliści jednak doskonale wiedzą jak skorzystać na użytkownikach tej z każdym dniem popularniejszej funkcjonalności.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2024 23:39