StoryEditor

Kaffe Bueno tworzy cztery oparte na kawie, poddane recyklingowi składniki do pielęgnacji skóry i włosów

Kaffe Bueno, duńska firma zajmująca się naukami biologicznymi, znana jest z przetwarzania produktów ubocznych kawy w aktywne składniki do zastosowania w produktach higieny osobistej, nutraceutykach oraz funkcjonalnej żywności i napojach. Firma ogłosiła niedawno wprowadzenie na rynek czterech aktywnych składników do różnych zastosowań w pielęgnacji skóry i włosów.

Kaffe Bueno to przedsiębiorstwo zajmujące się odzyskiwaniem aktywnych substancji z SCG; są to fusy pozostające po zaparzeniu. SCG jest produktem ubocznym o drobnej wielkości cząstek i wysokim ładunku organicznym. Jej skład chemiczny opiera się na celulozie, hemicelulozach, białkach, lipidach, polifenolach, minerałach oraz różnych produktach powstałych w wyniku reakcji Maillarda podczas procesu prażenia, takich jak melanoidyny. Związki te wykazały kilka aktywności biologicznych, w tym działanie antyproliferacyjne, przeciwutleniające i przeciwdrobnoustrojowe.

Kaffe Bueno oferuje w tym momencie branży kosmetycznej cztery substancje do wprowadzenia w produkty beauty:

  • Kaffoil-R (INCI: Coffea Arabica Seed Oil) jest zalecany do serum i olejków do twarzy, szamponów i odżywek, pielęgnacji skóry głowy, balsamów, mydeł, filtrów przeciwsłonecznych i nie tylko. Według Kaffe Bueno wzmacnia włosy, zapobiegając łamaniu i rozdwajaniu końcówek, zwiększa połysk włosów i odnawia zniszczone chemicznie włosy, wygładzając je i chroniąc.
  • Kaffage (INCI: Coffea Arabica Seed Extract) polecany jest do pielęgnacji skóry i ciała, podkładów i samoopalaczy, zapobiega powstawaniu produktów końcowych zaawansowanej glikacji wywołanej promieniowaniem UV, działa przeciwstarzeniowo, redukuje zmarszczki i zapewnia codzienną ochronę.
  • Kaffair (INCI: Coffea Arabica Seed Extract) jest środkiem amfifilowym i polecany jest do szamponów, maseczek do włosów i olejków do skóry głowy. Zapewnia ochronę przed promieniowaniem UV, działanie przeciwutleniające i wzmacniająco-konserwujące.
  • KA-ZuN (INCI: nieudostępnione) jest zalecany do filtrów przeciwsłonecznych, boosterów i pielęgnacji po opalaniu i zapewnia ochronę przed promieniowaniem UV, zmniejsza bielenie ZnO i zmniejsza aktywność fotokatalityczną.


Alejandro Franco, współzałożyciel Kaffe Bueno, skomentował premierę tak: "[te składniki] są wynikiem dogłębnej analizy rynku konsumenckiego, setek godzin rozmów wsłuchujących się w bolączki i potrzeby branży, ponad 30 prototypów, wielu badań i pracy innowacyjnego zespołu opracowującego i optymalizującego procesy. To nie tylko składniki. To narzędzia dla przemysłu, które przyspieszają przejście na naturalne tory".

Czytaj także: Nivea dodaje fusy z kawy z recyklingu do najnowszego kremu do twarzy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost otwiera największy hub logistyczny w Polsce
InPost

InPost, lider w branży logistycznej dla e-commerce w Europie, uruchomił największe w Polsce centrum logistyczne w Woli Bykowskiej. Nowy hub pozwoli na obsługę nawet 85 tysięcy paczek na godzinę, co podkreśla dynamiczny rozwój firmy i jej rosnące znaczenie na europejskim rynku.

Nowo otwarty hub logistyczny InPost w Woli Bykowskiej zajmuje imponującą powierzchnię 36 tysięcy metrów kwadratowych, co czyni go największym tego typu obiektem w Polsce. Obiekt ten będzie w stanie obsłużyć do 85 tysięcy paczek na godzinę, co znacznie zwiększy możliwości operacyjne firmy. InPost, który jest drugim największym operatorem logistycznym w Polsce pod względem powierzchni magazynowej, kontynuuje dynamiczny rozwój, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących wymagań klientów.

W centrum znajduje się 120 stanowisk dla kurierów oraz zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak instalacja fotowoltaiczna o mocy 200 kWh z możliwością rozbudowy do 1 MW oraz ładowarki dla samochodów elektrycznych. InPost, który dysponuje flotą około 1300 pojazdów elektrycznych, stawia na rozwój infrastruktury przyjaznej środowisku. Nowy obiekt jest certyfikowany zgodnie z wymaganiami BREEAM EXCELLENT, co potwierdza jego proekologiczny charakter.

Grupa InPost, działająca na dziewięciu rynkach europejskich, obsłużyła w 2023 roku 892 miliony przesyłek. Dzięki inwestycjom w rozwój logistyki firma umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie. Na koniec drugiego kwartału 2024 roku InPost miał w swojej ofercie ponad 73 tysiące punktów odbioru przesyłek, w tym ponad 40 tysięcy Paczkomatów w Polsce i Europie.

Czytaj także: InPost otworzył nowy oddział w Jeleniej Górze realizując swoje cele środowiskowe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
ID Logistics z imponującymi wynikami w pierwszym półroczu 2024 roku
ID Logistics chwali się wynikami finansowymi za pierwsze 6 miesięcy 2024 r.ID Logistics

Grupa ID Logistics, lider logistyki kontraktowej, odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów oraz zysków operacyjnych w pierwszej połowie 2024 roku. Wyniki firmy wskazują na dalszy dynamiczny rozwój, szczególnie na rynkach międzynarodowych.

W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa ID Logistics odnotowała znaczący wzrost przychodów, które wyniosły 1,518,6 mln euro. Oznacza to wzrost o 18,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. W ujęciu porównywalnym (like-for-like) wzrost wyniósł 14,3 proc.. Sukces ten jest częściowo związany z konsolidacją wyników przejętej polskiej spółki Spedimex, co pozytywnie wpłynęło na ogólną dynamikę przychodów grupy.

ID Logistics odnotowało również wzrost bazowego wyniku EBITDA o 22,4 proc., który wyniósł 234,6 mln euro, co stanowiło 15,4 proc. przychodów. Zysk operacyjny wzrósł o 22,7 proc., osiągając poziom 58,3 mln euro. Grupa kontynuuje rozwój zarówno na rynkach europejskich, jak i amerykańskich, gdzie wzrost w Stanach Zjednoczonych osiągnął imponujące 34,8 proc.. Warto dodać, że dynamika wzrostu w Ameryce Łacińskiej i Azji wyniosła 20,8 proc., co potwierdza globalny zasięg działalności.

Pomimo wzmożonych inwestycji, Grupa ID Logistics utrzymała wskaźnik dźwigni zadłużenia na stabilnym poziomie 1,7x EBITDA, co świadczy o zdrowej strukturze finansowej. W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa uruchomiła 14 nowych projektów, które będą kluczowe dla dalszego wzrostu. ID Logistics koncentruje się na strategicznych klientach po obu stronach Atlantyku, co gwarantuje dalszy rozwój firmy w nadchodzących latach.

Czytaj także: ID Logistics: Jedynie 19 proc. polskich firm uzależnia swoje przetrwanie od rozwoju sztucznej inteligencji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2024 23:22