StoryEditor

Kanadyjska firma kupiła polskiego producenta ekspozytorów na kosmetyki  

Firma Array Canada kupiła polskiego producenta kompleksowych rozwiązań wyposażenia punktów sprzedaży i ekspozycji towarów – firmę Willson & Brown. Jak tłumaczą przedstawiciele spółki  Array, przejęcie ma wzmocnić globalne możliwości produkcyjne oraz umożliwić wejście na rynek prestiżowych europejskich produktów kosmetycznych.

W komunikacie firmy poinformowały, że po sfinalizowaniu transakcji Willson & Brown będzie kontynuowała budowanie pozycji efektywnego i konkurencyjnego kosztowo partnera wiodących marek i sprzedawców w Europie, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie.

Firma Array dostarcza usługi z zakresu wyposażenia przestrzeni ekspozycyjnych sklepów dla sprzedawców i producentów artykułów kosmetycznych na całym świecie. Willson & Brown jest działającą na terenie całej Europy firmą, która projektuje, produkuje, instaluje i serwisuje kompleksowe systemy ekspozycyjne do kosmetyków, napojów, elektroniki oraz szybko sprzedających się artykułów.

– Po połączeniu spółka zatrudniać będzie ponad 800 osób, wprowadzi wielu nowych klientów oraz dodatkowe zasoby, które pozwolą na zwiększenie zakresu naszych usług w Europie. Wzmocnią się również nasze możliwości w Europie i na Bliskim Wschodzie. Wraz z nabyciem polskiego producenta  dostaliśmy efektywny kosztowo park maszynowy przystosowany do produkcji w metalu, drewnie, technologii wtryskowej oraz montażu elementów wykonanych z różnych materiałów, ale również dostęp do innowacyjnych rozwiązań opracowanych przez Willson & Brown – powiedział Jeffrey K. Casselman, prezydent i CEO w Array.

Transakcja podlegająca zwyczajowym warunkom oraz zatwierdzeniom regulacyjnym powinna zostać zamknięta w czwartym kwartale 2018. Dalsze szczegóły umowy nie zostały ujawnione. Wojciech Gackowski i Dariusz Rutczyński, dyrektorzy Willson & Brown, zostali udziałowcami Array i będą nadal pracować w ramach spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Oriflame „zatrudniło” 400 robotów w swoim nowootwartym magazynie
Na zdjęciu od lewej do prawej: Lara Wink, Menedżer ds. Operacji i Obsługi Klienta Oriflame UK & Ireland, Sofia Radomska, Dyrektor Zarządzająca Oriflame Cosmetics UK & Ireland, Khalil Ashong, Dyrektor Krajowy UK w Active Ants oraz Bianca Cruceru, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu UK w Active Ants.Active Ants

Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame zainicjowała partnerstwo z firmą Active Ants, specjalizującą się w automatyzacji procesów realizacji zamówień. Nowootwarty magazyn w Wielkiej Brytanii ma na celu znaczną poprawę dokładności i efektywności realizacji zamówień, jednocześnie stawiając na zrównoważony rozwój.

Oriflame, szwedzka marka kosmetyczna, ogłosiła nawiązanie współpracy z Active Ants w związku z otwarciem nowego, zaawansowanego technologicznie magazynu w Wielkiej Brytanii. Nowy obiekt, zajmujący ponad 250 000 stóp kwadratowych, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu pojemności i efektywności procesów magazynowych. Dzięki zastosowaniu rozwiązania AutoStore, magazyn może pomieścić ponad 180 000 pojemników, a za procesy kompletacji i pakowania odpowiedzialne będą roboty Active Ants, które obsłużą około 85 proc. zamówień.

Dzięki tej innowacyjnej automatyzacji, Oriflame spodziewa się zwiększenia dokładności realizacji zamówień do poziomu 99,9 proc., co stanowi znaczący postęp w porównaniu do tradycyjnych metod. Co więcej, tempo realizacji zamówień ma wzrosnąć o 50 proc., co pozwoli firmie na szybszą obsługę klientów i dalszy rozwój na rynku brytyjskim. W pełni zautomatyzowane procesy, wspierane przez 400 robotów, przyczynią się również do zmniejszenia zużycia energii magazynu do 100 watów na godzinę.

Magazyn Oriflame został także wyposażony w szereg rozwiązań proekologicznych, takich jak panele słoneczne na dachu, system zbierania i wykorzystywania wody deszczowej oraz technologię, która pozwala na zmniejszenie zużycia kartonu o 40 proc.. W momencie osiągnięcia pełnej zdolności operacyjnej, magazyn zatrudni ponad 250 osób, które będą współpracować z robotami, tworząc zrównoważony i wydajny ekosystem logistyczny.

Czytaj także: Czy z Ursusa zniknie fabryka kosmetyków Oriflame?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 13:48
Empik testuje empikomaty – własne automaty paczkowe
Empikomat - automat paczkowy Empiku. Na razie wprowadzony testowo do czterech salonów tej siecifot. Empik

Empik testuje własne automaty paczkowe. Na razie znalazły się one w czterech salonach Empiku. Jeśli klienci je zaakceptują – pojawią się w kolejnych.

Empik – sieć detaliczna i platforma marketplace – odpowiada na preferencje polskich konsumentów, którzy sami lubią odbierać towary zamówione online w dowolnym czasie i miejscu, i wprowadza własne automaty paczkowe.

Empikomaty – jak je nazywa – stanęły obecnie w czterech miejscach, gdzie Empik ma swoje salony: w Legionowie przy ul. Piłsudskiego oraz w centrach handlowych Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.

Na razie klienci sami nie mogą wybrać tej opcji dostawy kupując na empik.com. Jeśli jednak zamówienie z odbiorem w salonie salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce empikomatu. Po fazie testowej, jeśli usługa przypadnie do gustu klientom, empikomaty zostaną wprowadzone do kolejnych salonów Empiku.

Jak podaje detalista, pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco – ponad 75 proc. klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i woli odbierać przesyłkę z automatu niż w kasie.

Czytaj także: Empik wprowadza pilotażowo płatności przez skanowanie tęczówki oka

Wydaje się to oczywiste. Odbiór przy kasie wiąże się z oczekiwaniem w kolejce i całą procedurą obsługi. Natomiast jeśli empikomaty działają tak jak paczkomaty InPostu to odbiór przesyłki powinien potrwać kilka sekund. Rozwiązanie to nie tylko jest wygodne dla klientów ale również powinno ułatwić obsłudze salonów Empik zarządzanie zamówieniami złożonymi online.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport. Niedawno Empik wprowadził markę własną w kosmetykach i produktach do domu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2024 03:46