StoryEditor

Katarzyna Wyszyńska, digital manager w Super-Pharm Poland: e-commerce uzupełnia biznes offline

Musimy krok za krokiem podążać za konsumentem i być jego przyjacielem – mówiła Katarzyna Wyszyńska, digital manager w Super-Pharm Poland, podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

W trakcie debaty „Big data, e-commerce, nowe technologie – fundamentalne wyzwania dla handlu i przemysłu w dobie rewolucji cyfrowej” Katarzyna Wyszyńska wyjaśniała, że detaliści muszą stawiać na sprzedaż internetową, bo tego oczekują klienci. – W firmach, w których pojawia się e-commerce, część offline’owa traktuje go jak konkurencję, a to nieprawda, bo uzupełnia on biznes, dając oczekiwaną perspektywę 360 stopni widoku na klienta – mówiła ekspertka z Super-Pharm Poland.

Pytana, jak firma wykorzystuje nowe technologie w zarządzaniu asortymentem i promocjami, wskazywała m.in. na social media jako sposób komunikacji z konsumentami. – Nie ma możliwości, aby w sprzedaży offline nie wykorzystywać nowoczesnych technologii, chociażby w ramach optymalizacji, której wymaga każdy biznes. Liczba danych, z którymi mamy do czynienia w retailu zmusza to stosowania data miningu [z ang. eksploracja danych – jeden z etapów procesu odkrywania wiedzy z baz danych, polegający na wykorzystaniu szybkości komputera do znajdowania ukrytych dla człowieka, z uwagi na ograniczone możliwości czasowe, prawidłowości w zgromadzonych informacjach] – podkreślała Katarzyna Wyszyńska jako przykład podając szeroko zakrojony program lojalnościowy, dzięki któremu Super-Pharm Poland, posługując się odpowiednimi algorytmami, prowadzi działania spersonalizowane pod kątem klientów. – Być może niewielki sklep spożywczy jest w stanie funkcjonować bez nowych technologii, ale to nie nasza perspektywa – podsumowała ekspertka z sieci drogeryjno-aptecznej.

Halo Wieś
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
05.12.2023 16:19
Roboty nocami skanują półki w DM i analizują asortyment
Roboty skanujące asortyment w drogeriach DM Drogerie Marktfot. DM
Roboty skanują półki w 50 drogeriach DM w Niemczech. To pilotażowy projekt, w którym sieć analizuje i optymalizuje asortyment oraz sposób przemieszczania się klientów po przestrzeni sklepowej.

Sieć DM uruchomiła w swoich 50 drogeriach pilotażowy projekt, w którym roboty skanują nocami półki i analizują asortyment. Wkrótce projekt stworzony we współpracy ze spółką Ubica Robotics zostanie rozszerzony na 100 sklepów. DM poinformowały o tym na swoim profilu w mediach społecznościowych. 

Roboty tworzą cyfrowy obraz fizycznej rzeczywistości sklepów dm – cyfrowego bliźniaka. Dzięki temu w systemach informatycznych dmTech otrzymuje takie informacje, jak rzeczywista pozycja artykułu na półce, luki w asortymencie, układy specyficzne dla sklepu i najlepsze ceny.

Wygenerowane dane wykorzystywane są w szerokim zakresie, m.in. do optymalizacji ścieżek zakupowych klientów oraz do tworzenia najbardziej optymalnych planogramów.  

Czytaj także: Sieć DM tworzy w Polsce spółkę IT. Trwa nabór pracowników do dmTech

DM jest największą siecią drogeryjną w Niemczech. W Europie działa ponad 4 tys. drogerii DM. W Polsce drogerie z szyldem DM działają od kwietnia 2022 r. i jest ich obecnie 18, a do końca roku ma byc 21. Klienci mogą także skorzystać z zakupów online za pośrednictwem sklepu internetowego dm.pl i aplikacji mobilnej Mój dm, które technologicznie przygotowane są przez pracowników dmTech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Jak łatwo zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów? Wypróbuj bezpłatnie terminal płatniczy lub terminal w telefonie!
Usługi kosmetyczne, wizyty w salonach spa czy w prywatnych gabinetach lekarskich stają się dla coraz większej grupy gospodarstw domowych stałym wydatkiem. Jest to efekt postępujących zmian kulturowych – dbałość o wygląd, dobre samopoczucie i zdrowie stają się priorytetem dla społeczeństwa. Dlatego też cała branża „beauty i zdrowotna” jest bardziej odporna na zmiany, a eksperci przewidują dla niej dalsze wzrosty. Skorzystają ci, którzy wiedzą jak odpowiedzieć na potrzeby klientów. Oferowanie wysokiej jakości usług to podstawowy, ale nie jedyny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej – coraz bardziej liczą się również dodatkowe udogodnienia dla klientów: jak szybkość, wygoda, wybór – np. w zakresie metod płatności.

Z myślą o właścicielach małych firm powstał Program Fundacji Polska Bezgotówkowa, który oferuje przedsiębiorcom możliwość wypróbowania terminala płatniczego lub terminala w telefonie przez okres 12 miesięcy, bez dodatkowych opłat.

- Terminal płatniczy wprowadziłam do swojego salonu na początku 2022 r. Zdecydowałam się na tę zmianę, ponieważ zauważyłam, że klientki – zwłaszcza młodsze – praktycznie nie noszą ze sobą gotówki, a po wykonaniu usługi automatycznie wyjmowały z kieszeni karty płatnicze albo chciały płacić zegarkiem, czy telefonem. Odpowiedź „niestety nie mam terminala” sprawiała im lekki zawód. Skorzystałam z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa i przez rok bezpłatnie testowałam urządzenie. Od tamtej pory więcej niż 80% wszystkich usług opłacanych jest bezgotówkowo, a klientki cieszą się, że nie muszą szukać bankomatu. Żałuję, że wcześniej nie zdecydowałam się na to rozwiązanie – tym bardziej, że można go wypróbować całkowicie bezpłatnie – komentuje Anna Jarosz, właścicielka salonu fryzjerskiego Efektownia Wola z Warszawy.

„Efekt szminki” czyli jak przyciągnąć nowych klientów

Podczas gdy polska gospodarka boryka się z widmem spowolnienia, branża usług kosmetycznych i zdrowotnych odnotowuje wzrosty. Dynamiczny Wskaźnik Konsumpcji w kategorii „zdrowie i uroda” za II kwartał 2023 r. wyniósł 53,9 pkt, czyli jeszcze więcej niż w I kw. (52,3 pkt.) i był to najwyższy poziom ze wszystkich kategorii zakupowych. Dla firm działających w branży to szansa na pozyskanie nowych klientów i rozwój biznesu. Dostrzegło to już wielu właścicieli i właścicielek salonów i gabinetów – do września 2023 r. blisko 80 tys. z nich skorzystało z programu Fundacji Polska Bezgotówkowa i zainstalowało w swoim punkcie terminal. To najwięcej spośród wszystkich branż.

- Małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa z branży kosmetyczno-medycznej przodują w wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań płatniczych. Przedsiębiorcy doceniają ich wygodę oraz łatwość obsługi płatności jaką oferują im te rozwiązania. Przykładowo terminal płatniczy w telefonie to aplikacja płatnicza, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfona lub tabletu, na którym zostanie zainstalowana – to oznacza, że właściciel firmy nie musi nawet posiadać dodatkowego urządzenia, a może przyjmować płatności bezgotówkowe. Korzystanie z aplikacji terminala w telefonie jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem, np. kartą, zegarkiem czy telefonem – mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Fundacja Polska Bezgotówkowa to Program, który ma na celu wesprzeć małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa w procesie rozwoju poprzez umożliwienie im dostępu do przyjmowania rozwiązań bezgotówkowych. W ramach Programu, przedsiębiorcy mogą bezpłatnie otrzymać terminal płatniczy lub skorzystać z mobilnego terminala w telefonie i przez okres 12 miesięcy będą zwolnieni z kosztów obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu na terminal.

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/

***

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.

***

Kontakt dla mediów

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Edyta Piaszczyk

Manager

Obszar Komunikacji i PR

[email protected]l

{embed_photo_100}404560{/embed_photo_100}

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2023 18:10