StoryEditor

Kongres Retail Trends 2023 już 25 maja. Szefowie największych firm handlowych wśród uczestników i prelegentów!

Debata otwierająca ubiegłoroczną edycję kongresu Retail Trends / fot. Shootit
Chcesz poznać najnowsze trendy, które będą kształtowały rynek FMCG w bliższej i dalszej przyszłości? Szukasz pomysłów na poprawę rentowności biznesu oraz odpowiedzi na pytania: jak zbudować odporny biznes i wykorzystać do tego zielone rozwiązania? Jak poradzić sobie z kryzysem kosztowym i konsumentem nastawionym tylko na cenę? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań dostaniesz już niebawem, podczas kongresu Retail Trends 2023. 

Dowiedz się co myślą szefowie największych firm handlowych

Zarządzający największymi firmami z branży FMCG podzielą się podczas debat kongresowych swoim spojrzeniem na rynek, wyrażą swoje wątpliwości, wskażą wyzwania i szanse, jakie daje trudny dla wielu przedsiębiorców kryzys kosztowo-cenowy. Powiedzą, jak sobie radzą i jak chcą się rozwijać i budować biznes w nadchodzących miesiącach i latach.

Poznaj nowych ludzi z biznesu FMCG

Podczas kongresu w jednym miejscu spotkasz menedżerów, dyrektorów zarządzających, prezesów i właścicieli firm z szeroko rozumianej branży FMCG. Będziesz miał więc okazję nawiązać z nimi bezpośrednie kontakty i powiększyć bazę dotychczasowych klientów, a także wymienić się z nimi własnymi doświadczeniami.

Spotkaj się ze znajomymi przy kawie

Choć pandemia pokazała, że spotkania i rozmowy biznesowe online są możliwe, to nic nie zastąpi kontaktu oraz wymiany poglądów twarzą w twarz. Na kongresie Retail Trends będziesz miał do nich mnóstwo okazji. Może wreszcie spotkasz klienta, z którym nie widziałeś się od lat i usiądziesz z nim na chwilę, żeby wypić kawę...

Zaprezentuj siebie, swoje produkty i usługi

Kongres Retail Trends 2023 to nie tylko debaty, prezentacje i prelekcje. Wydarzeniu towarzyszą targi top-produktów, nowości rynkowych i innowacyjnych rozwiązań handlowych, podczas których Ty także możesz zaprezentować innym portfolio swoich wyrobów i uslug, a także zainspirować się tym, co na rynek wprowadzają inni.

Udział w Retail Trends 2023 potwierdzili m.in.:

• Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu, Lidl Polska

• Adam Manikowski, CEO, Żabka Polska

• Paweł Surówka, Prezes Zarządu, Grupa Eurocash  

• Przemysław Ciaś, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Pedro Martinho, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Tareck Ouaibi, Prezes Zarządu, Carrefour Polska

• Krzysztof Andrzejewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej, sieć Studenac z Chorwacji

• Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał 

• Wojciech Czernek, Prezes Zarządu, PHZ Baltona

• Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji, Lagardère Travel Retail Polska

• Tomasz Waligórski, Dyrektor Generalny, Intermarché 

• Mirosław Huczek CEO, TEDi Polska

• Monika Kolaszyńska, CEO, Super-Pharm Polska

• Michał Iwanciw, Retail Director, Allegro

• Milos Ryba, Head of Retail Solution, IGD

• Marek Sypek, Prezes Zarządu, Stock Polska 

• Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel

• Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska

• Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska 

• Jakub Gierszyński, CEO, Melissa (Apteka Melissa, Drogeria Melissa)

• Jakub Grzelak, Dyrektor Zarządzający ds. Retail, CCC

• Paweł Głogowski, Współzałożyciel, Fyrtel Market 

• Grzegorz Bielecki, Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Frisco SA

• Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki/Klienta/Data/ Digital/IT, Auchan Retail Polska

• Michał Krowiński, Współzałożyciel, Lisek.App

• Marian Zych, Prezes Zarządu, Livio, GK Specjał

• Piotr Dopierała, Dyrektor Logistyki i Supply Chain, Auchan Retail Polska

• Remigiusz Czernecki, Wiceprezes Zarządu, Grupa Kapitałowa Specjał

• Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Leroy Merlin Polska

• Ryszard Wysokiński, Head of Department Strategic Expansion, Kaufland Polska Markety

• Krzysztof Łagowski, Dyrektor Sklepów Convenience, Carrefour Polska

• Krzysztof Trojanowski, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny, Stokrotka

• Jarosław Brudnicki, Dyrektor Zakupów, Polomarket

• Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży, Carrefour Polska

• Witold Ferenc, Założyciel, CEO, OpenApp 

• Paweł Wierzbicki, Dyrektor Zarządzający, Toyota Matrial Handling Polska

• Anna Kurnatowska, Country Manager, Too Good To Go

• Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu, Polomarket 

• Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Formatów i Konceptów, Carrefour Polska

• Malgorzata Bochenek, Country Business Development and Transformation Manager, Ikea Retail Polska

• Andrzej Ruszkowski, Deputy Operational Director for Non-Fuel Offer, Anwim, stacje Moya

• Jarosław Kociszewski, Director of Automation Business Development - Products & Solutions, Toyota Material Handling

• Marcin Popławski, E-Business Manager, Nestlé Polska

• Arkadiusz Kawa, Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny

• Michał Gójski, Partner, PwC Polska

• Maciej Kroenke, Partner, Strategy&

• Marek Kempka, Head of Customer Experience and Innovation, IQS 

• Paweł Grabowski, Dyrektor rozwiązań Bezobsługowych w Żabka Future

• Joanna Tomczyk, Central Europe BID Manager, GXO

• Honorata Jarocka, Principal Analyst, Mintel

• Jacek Ledwoń, Dyrektor Operacyjny GXO

• Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Grupa Eurocash

• Sebastian Starzyński, Prezes, Take Task, futurolog

• Michał Połetek, Business Development Managera, GFT Polska

• Kiril Marinov, General Manager, Henkel Polska

• Łukasz Matyjaszczyk, Head of Data Analytics, GFT Polska

• Mikołaj Pawlak, Head of Foodservice & Coffee Shell Polska

Retail Trends łączy prelekcje, dyskusje panelowe, przestrzeń wystawienniczą, na której prezentowane są nowości – produkty i usługi, oraz networking. To wydarzenie o charakterze B2B, dające szerokie możliwości nawiązania biznesowych kontaktów.

Podczas konferencji wręczane są także nagrody dla najlepszych spożywczych sieci handlowych Market Roku - przyznawane przez profesjonalne jury menadżerów z najważniejszych firm spożywczych, przedstawicieli instytutów badawczych oraz organizacji branżowych; oraz statuetki Retail Business Awards, przyznawane wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze – prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce

Kongres Retail Trends 2023 odbędzie się już 25 maja 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.

Organizatorem wydarzenia jest redakcja wiadomoscihandlowe.pl wchodząca w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy Wiadomości Handlowych oraz Wiadomości Kosmetycznych. 

Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o Retail Trends 2023

Zobacz galerię zdjęć z poprzedniej edycji i poznaj biznesową atmosferę kongresu

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Francuski dom perfumeryjny stawia na neuronaukę oraz AI
Initio Parfums

Francuska marka perfumeryjna Initio Parfums Privés pochwaliła się swoim innowacyjnym projektem o nazwie Feel Lab Experience, mającym łączyć wiedzę o perfumach z neuronauką i sztuczną inteligencją. Koncept, opracowany we współpracy z Feel‘Tech by Micropole, BrainCo i Harvard Innovation Lab, zachęca klientów do eksploracji swoich emocjonalnych wrażeń i reakcji na zapachy.

Na czym polega ten koncept? Klient zakłada opaskę do badania elektroencefalograficznego (EEG), wyposażoną w czujniki, które rejestrują aktywność ich mózgu podczas sesji eksperymentowania. Rejestrowana jest praca fal mózgowych, a analiza tego procesu pokazuje nieświadome preferencje oraz poziom dobrego samopoczucia, wywołanego przez zapach. Proces ten, jak podkreśla marka, nie zastępuje ostatecznego wyboru konsumenta.

Inicjatywa zostanie wdrożona jeszcze w tym miesiącu w paryskim salonie flagowym Initio Parfums Privés – przed zaprezentowaniem przez firmę premierowych kompozycji. 

Dla Initio jest to duży kolejny krok w strategii, zakładającej traktowanie perfum jako emocjonalnego i immersyjnego doświadczenia. W kwietniu dom perfumeryjny sformalizował partnerstwo z DSM-Firmenich, jednym z wiodących dostawców składników  zapachowych, a celem jest pogłębienie badań nad interakcjami między cząsteczkami zapachowymi a ludzkimi emocjami.

image

Neuronauka w marketingu. Quo vadis etyko?

Te działania pojawiają się w dobrym biznesowo momencie dla Sprecher Berrier Group of Companies, spółki macierzystej marek Initio oraz Parfums de Marly. Grupa, która odnotowała sprzedaż detaliczną w wysokości 775 mln dolarów w roku obrotowym zakończonym 31 marca 2025 roku (wzrost o 41 proc.), przygotowuje się do kolejnego etapu swojego rozwoju wraz z objęciem stanowiska dyrektora generalnego przez Patrice‘a Béliarda, co nastąpi 1 października. Béliard jako były dyrektor w Shiseido i Estée Lauder zastąpi Juliena Sausseta.

Wzrost sprzedaży detalicznej o blisko 50 proc. w ciągu roku (do 189 mln dolarów) jest potwierdzeniem strategii Initio Parfums, zakładającej połączenie luksusu, innowacji i nauki w celu umacniania pozycji na globalnym rynku perfumowej niszy.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann wdraża nowy system do obsługi e-commerce
Rossmann wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzumat.pras.

Rossmann, lider rynku drogeryjnego w Polsce, wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzu. Rozwiązanie to ma na celu usprawnienie obsługi dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej. Decyzja została podjęta po wnikliwym przeglądzie rynku i szczegółowej analizie wybranych rozwiązań – Rossmann poszukiwał nowoczesnego, chmurowego systemu, który pozwoliłby jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne, zintegrować się z systemem ERP i automatyką magazynową, a także zastąpić wiele wewnętrznych aplikacji tworzonych przez lata wokół dotychczasowego systemu WMS.

Do kluczowych wymagań Rossmanna należała dostępność systemu w modelu SaaS, regularne aktualizacje, wysoki poziom bezpieczeństwa danych oraz możliwość skalowania w dłuższej perspektywie. Istotnym kryterium była również obecność lokalnego zespołu wdrożeniowego i wsparcia technicznego w Polsce, co pozwoli lepiej dopasować system do specyfiki działalności firmy i szybciej reagować na bieżące potrzeby operacyjne.

Astro WMS wyróżnił się elastycznością i możliwościami integracji, a zespół dostawcy – wysokim profesjonalizmem. Szukaliśmy partnera, który słucha, rozumie nasze potrzeby, a jednocześnie zna branżę i jest w stanie zaproponować konkretne usprawnienia. Właśnie to znaleźliśmy w Consafe Logistics – wyjaśnia Grzegorz Romaniuk, Head of Logistics Systems Development w Rossmannie.

Uruchomienie systemu zaplanowano na trzeci kwartał 2026 roku. Wybrane funkcjonalności, takie jak inteligentne dopasowanie opakowań do zamówień czy prognozowanie zapotrzebowania na zasoby, będą wspierane przez elementy sztucznej inteligencji.

Projekt wpisuje się w strategię Rossmanna, zakładającą budowę bezpiecznej i przyszłościowej infrastruktury logistycznej – szczególnie w kontekście dynamicznego wzrostu e-commerce, który w przyszłości może się nawet podwoić. Nowy system będzie zarządzał wszystkimi kluczowymi operacjami magazynowymi, wspierając dalszą automatyzację oraz zapewniając skalowalność i elastyczność przy wdrażaniu nowych technologii.

Wdrożone rozwiązanie przyczyni się do przyspieszenia realizacji zamówień, ograniczenia pracy manualnej oraz zwiększenia ogólnej efektywności magazynu, wspierając tym samym dalszy rozwój firmy.

Z satysfakcją rozpoczynamy współpracę z Rossmann. To dla nas nie tylko wyraz wzajemnego zaufania, ale także szansa na pełne wykorzystanie potencjału Astro WMS. Naszym celem jest wspólne pracowanie nad rozwiązaniami, które w sposób mierzalny poprawią efektywność operacji magazynowych – mówi Krzysztof Kalisz, Dyrektor Sprzedaży, Consafe Logistics.

Rossmann podkreśla, że jest obecnie liderem rynku drogeryjnego w Polsce, a codziennie zakupy w sklepach sieci robi ponad 1 mln Polaków. Pierwszy Rossmann w Polsce powstał w 1993 roku w Łodzi. 28 lat później sieć świętowała otwarcie 1 500 drogerii. Dziś jest ich w Polsce ponad 1 925, a w każdym jest przynajmniej jedna kasa samoobsługowa.

By zakupy były jeszcze prostsze, Rossmann uruchomił drogerię internetową. Powstała również aplikacja Rossmann PL, która umożliwia przystąpienie do Klubu Rossmann. Cieszy się ona wielkim zainteresowaniem, a w swoich smartfonach ma ją ponad 9 mln użytkowników.

Dla tych, którzy wolą odwiedzać drogerie stacjonarne, Rossmann przygotował rozwiązanie Rossmann GO. Polega ono na tym, że klient wchodzi do sklepu, skanuje produkty telefonem, płaci za nie w wygodny sposób online lub w kasie i wychodzi.

W Rossmannie pracuje 18,1 tys. pracowników. W ofercie znajduje się 24 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Co roku na półki sieci wprowadzanych jest 10 tys. nowości.

Consafe Logistics to firma, specjalizująca się w systemach zarządzania magazynem i sterowania automatyką magazynową (WMS i WCS), które czynią operacje magazynowe firm logistycznych i łańcucha dostaw bardziej inteligentnymi, efektywnymi i zrównoważonymi. 

Firma działa w ośmiu krajach europejskich: Belgii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii, a siedziba główna znajduje się w Lund (Szwecja). Grupa Consafe Logistics zatrudnia ponad 470 pracowników, wspierając klientów na całym świecie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 06:43