StoryEditor

Kongres Retail Trends 2023 już 25 maja. Szefowie największych firm handlowych wśród uczestników i prelegentów!

Debata otwierająca ubiegłoroczną edycję kongresu Retail Trendsfot. Shootit
Chcesz poznać najnowsze trendy, które będą kształtowały rynek FMCG w bliższej i dalszej przyszłości? Szukasz pomysłów na poprawę rentowności biznesu oraz odpowiedzi na pytania: jak zbudować odporny biznes i wykorzystać do tego zielone rozwiązania? Jak poradzić sobie z kryzysem kosztowym i konsumentem nastawionym tylko na cenę? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań dostaniesz już niebawem, podczas kongresu Retail Trends 2023. 

Dowiedz się co myślą szefowie największych firm handlowych

Zarządzający największymi firmami z branży FMCG podzielą się podczas debat kongresowych swoim spojrzeniem na rynek, wyrażą swoje wątpliwości, wskażą wyzwania i szanse, jakie daje trudny dla wielu przedsiębiorców kryzys kosztowo-cenowy. Powiedzą, jak sobie radzą i jak chcą się rozwijać i budować biznes w nadchodzących miesiącach i latach.

Poznaj nowych ludzi z biznesu FMCG

Podczas kongresu w jednym miejscu spotkasz menedżerów, dyrektorów zarządzających, prezesów i właścicieli firm z szeroko rozumianej branży FMCG. Będziesz miał więc okazję nawiązać z nimi bezpośrednie kontakty i powiększyć bazę dotychczasowych klientów, a także wymienić się z nimi własnymi doświadczeniami.

Spotkaj się ze znajomymi przy kawie

Choć pandemia pokazała, że spotkania i rozmowy biznesowe online są możliwe, to nic nie zastąpi kontaktu oraz wymiany poglądów twarzą w twarz. Na kongresie Retail Trends będziesz miał do nich mnóstwo okazji. Może wreszcie spotkasz klienta, z którym nie widziałeś się od lat i usiądziesz z nim na chwilę, żeby wypić kawę...

Zaprezentuj siebie, swoje produkty i usługi

Kongres Retail Trends 2023 to nie tylko debaty, prezentacje i prelekcje. Wydarzeniu towarzyszą targi top-produktów, nowości rynkowych i innowacyjnych rozwiązań handlowych, podczas których Ty także możesz zaprezentować innym portfolio swoich wyrobów i uslug, a także zainspirować się tym, co na rynek wprowadzają inni.

Udział w Retail Trends 2023 potwierdzili m.in.:

• Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu, Lidl Polska

• Adam Manikowski, CEO, Żabka Polska

• Paweł Surówka, Prezes Zarządu, Grupa Eurocash  

• Przemysław Ciaś, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Pedro Martinho, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Tareck Ouaibi, Prezes Zarządu, Carrefour Polska

• Krzysztof Andrzejewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej, sieć Studenac z Chorwacji

• Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał 

• Wojciech Czernek, Prezes Zarządu, PHZ Baltona

• Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji, Lagardère Travel Retail Polska

• Tomasz Waligórski, Dyrektor Generalny, Intermarché 

• Mirosław Huczek CEO, TEDi Polska

• Monika Kolaszyńska, CEO, Super-Pharm Polska

• Michał Iwanciw, Retail Director, Allegro

• Milos Ryba, Head of Retail Solution, IGD

• Marek Sypek, Prezes Zarządu, Stock Polska 

• Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel

• Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska

• Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska 

• Jakub Gierszyński, CEO, Melissa (Apteka Melissa, Drogeria Melissa)

• Jakub Grzelak, Dyrektor Zarządzający ds. Retail, CCC

• Paweł Głogowski, Współzałożyciel, Fyrtel Market 

• Grzegorz Bielecki, Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Frisco SA

• Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki/Klienta/Data/ Digital/IT, Auchan Retail Polska

• Michał Krowiński, Współzałożyciel, Lisek.App

• Marian Zych, Prezes Zarządu, Livio, GK Specjał

• Piotr Dopierała, Dyrektor Logistyki i Supply Chain, Auchan Retail Polska

• Remigiusz Czernecki, Wiceprezes Zarządu, Grupa Kapitałowa Specjał

• Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Leroy Merlin Polska

• Ryszard Wysokiński, Head of Department Strategic Expansion, Kaufland Polska Markety

• Krzysztof Łagowski, Dyrektor Sklepów Convenience, Carrefour Polska

• Krzysztof Trojanowski, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny, Stokrotka

• Jarosław Brudnicki, Dyrektor Zakupów, Polomarket

• Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży, Carrefour Polska

• Witold Ferenc, Założyciel, CEO, OpenApp 

• Paweł Wierzbicki, Dyrektor Zarządzający, Toyota Matrial Handling Polska

• Anna Kurnatowska, Country Manager, Too Good To Go

• Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu, Polomarket 

• Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Formatów i Konceptów, Carrefour Polska

• Malgorzata Bochenek, Country Business Development and Transformation Manager, Ikea Retail Polska

• Andrzej Ruszkowski, Deputy Operational Director for Non-Fuel Offer, Anwim, stacje Moya

• Jarosław Kociszewski, Director of Automation Business Development - Products & Solutions, Toyota Material Handling

• Marcin Popławski, E-Business Manager, Nestlé Polska

• Arkadiusz Kawa, Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny

• Michał Gójski, Partner, PwC Polska

• Maciej Kroenke, Partner, Strategy&

• Marek Kempka, Head of Customer Experience and Innovation, IQS 

• Paweł Grabowski, Dyrektor rozwiązań Bezobsługowych w Żabka Future

• Joanna Tomczyk, Central Europe BID Manager, GXO

• Honorata Jarocka, Principal Analyst, Mintel

• Jacek Ledwoń, Dyrektor Operacyjny GXO

• Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Grupa Eurocash

• Sebastian Starzyński, Prezes, Take Task, futurolog

• Michał Połetek, Business Development Managera, GFT Polska

• Kiril Marinov, General Manager, Henkel Polska

• Łukasz Matyjaszczyk, Head of Data Analytics, GFT Polska

• Mikołaj Pawlak, Head of Foodservice & Coffee Shell Polska

Retail Trends łączy prelekcje, dyskusje panelowe, przestrzeń wystawienniczą, na której prezentowane są nowości – produkty i usługi, oraz networking. To wydarzenie o charakterze B2B, dające szerokie możliwości nawiązania biznesowych kontaktów.

Podczas konferencji wręczane są także nagrody dla najlepszych spożywczych sieci handlowych Market Roku - przyznawane przez profesjonalne jury menadżerów z najważniejszych firm spożywczych, przedstawicieli instytutów badawczych oraz organizacji branżowych; oraz statuetki Retail Business Awards, przyznawane wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze – prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce

Kongres Retail Trends 2023 odbędzie się już 25 maja 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.

Organizatorem wydarzenia jest redakcja wiadomoscihandlowe.pl wchodząca w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy Wiadomości Handlowych oraz Wiadomości Kosmetycznych. 

Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o Retail Trends 2023

Zobacz galerię zdjęć z poprzedniej edycji i poznaj biznesową atmosferę kongresu

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor

E-paragony zamiast papierowych wydruków. Czy sklepy będą musiały wymienić kasy fiskalne?

Aplikacja e-Paragony działa od 15 września 2023 r. i ma być kolejnym krokiem w przekierowywaniu konsumentów na korzystanie z elektronicznych dowodów zakupufot. podatki.gov.pl
Ministerstwo Finansów uruchomiło ogólnopolską platformę dystrybucji paragonów elektronicznych. To kolejny krok we wdrażaniu e-paragonów, które w przyszłości miałyby zastąpić tradycyjne paragony papierowe. Konsumenci są coraz bardziej przekonani od korzystania z e-dowodów zakupu. Czy oznacza to, że sprzedawcy czy usługodawcy będą musieli wymienić kasy fiskalne?

 

Ogólnopolska platforma dystrybucji paragonów elektronicznych — HUB Ministerstwa Finansów zaczęła działać 15 września 2023 r.

Jednym z elementów systemu jest aplikacja mobilna dowolnego producenta oprogramowania, w tym rozwiązanie Ministerstwa, e-Paragony. Za pośrednictwem aplikacji, jej użytkownik będzie mógł założyć swój indywidualny profil oraz przechowywać na nim fiskalne dokumenty elektroniczne. Pozwoli to na powiązanie nabywcy z wystawionymi dokumentami sprzedaży i odbieranie e-paragonów wystawionych przez różne kasy rejestrujące.

Z HUB MF może korzystać dowolne urządzenie fiskalne, które posiada homologacje na wydawanie e-paragonów oraz kasy wirtualne, które komunikują się z HUB MF zgodnie z interfejsem udostępnionym na stronie https://www.podatki.gov.pl/e-paragony/dokumentacja/#instrukcje. Nowa wersja aplikacji  2.0 e-Paragony  przygotowanej przez resort finansów jest do pobrania w sklepach Google Play Store i Apple Store.

Aplikacja pozwala kupującym na generowania unikalnych identyfikatorów. Umożliwią one bezpieczne przypisanie e-paragonów do konkretnych osób. Jest to istotny krok w procesie wdrażania elektronicznych dowodów zakupu. Nowe rozwiązanie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i zachęcenie zarówno klientów, jak i sprzedawców do korzystania z e-paragonów.

 

Prace nad powszechnym wdrożeniem e-paragonów w Polsce rozpoczęły się już kilka lat temu. Pierwsze zapowiedzi pojawiły się w 2016 roku, kiedy Ministerstwo Rozwoju planowało wprowadzenie obowiązkowych kas online, umożliwiających wystawianie elektronicznych dowodów zakupu od 1 stycznia 2018 roku. Jednak z powodu dużego obciążenia finansowego dla firm, wprowadzenie kas online zostało podzielone na etapy, a temat e-paragonu na pewien czas został odłożony na boczny tor – mówi Michał Sosnowski, business development manager w Exorigo-Upos.

 

E-paragon w aplikacji

 

Po pobraniu aplikacji kupujący będą mogli wygenerować indywidualny piętnastoznakowy kod, który stanie się ich unikalnym identyfikatorem. Aby założyć konto na platformie nie trzeba podawać swoich danych takich jak nazwisko, numer telefonu czy PESEL. 

Podczas płatności nabywca, który chce otrzymać e-paragon, powinien pokazać kasjerowi wygenerowany, indywidualny identyfikator z aplikacji e-Paragony. Sprzedawca zeskanuje kod, a kasa automatycznie przekaże paragon do HUBu. Po kilku chwilach nabywca może bez przeszkód pobrać swój e-paragon na urządzenie mobilne.

Możliwe jest także pogrupowanie wydatków według paragonów, do których zostały przypisane, dodawanie papierowych paragonów i zapisywanie dokumentów w chmurze.

Wygenerowany e-paragon będzie dostępny w HUB MF do pobrania przez 30 dni od daty zakupu i w tym czasie należy go pobrać   na swój telefon do aplikacji e-Paragony lub innego systemu przechowującego e-dokumenty. Po upływie tego terminu, elektroniczny paragon zostanie automatycznie usunięty.  Według deklaracji Ministerstwa, aplikacja na iOS będzie pozwalała na przechowywania danych w chmurze, co pozwoli np. przy zmianie telefonu na synchronizację paragonów i przeniesienie ich na nowe urządzenie. Podobna funkcjonalność ma być udostępniona także w wersji na Android.

Aplikacja zabezpieczona jest PINem lub biometrią (o ile telefon obsługuje odcisk palca lub skanowanie twarzy). Oprócz PINu użytkownik może zdefiniować własne hasło zabezpieczające, które posłuży do zmiany PINu. Należy pamiętać, że jeśli zapomni się i PINu i hasła, nie będzie można odzyskać dostępu do aplikacji i pozostaje jej ponowna instalacja.

 

Czy sprzedawca musi wymienić kasę fiskalną, żeby wydawać e-paragony?

 

Nie wszystkie kasy używane na rynku posiadają funkcje przesyłania do HUBu nowych informacji. Niektóre systemy online umożliwiają zdalną aktualizację oprogramowania istniejącej drukarki do wersji, które obsłuży e-paragony bez konieczności wymiany posiadanego sprzętu.

– Obserwując sukces e-recept można przypuszczać, że e-paragony spodobają się Polakom i szybo staną się powszechne. Na rynku są już narzędzia, które ułatwiają i usprawniają procesy związane z fiskalizacją, nasze rozwiązanie to modułowy system SmartHUB do e-fiskalizacji, który automatyzuje obsługę rejestracji, dokumentacji i raportowania sprzedaży online. Koncentruje w sobie obsługę całego procesu generowania i dostarczania zarówno e-paragonów, jak i e-faktur do klientów końcowych lub systemów sprzedawcy – podaje przykład Michał Sosnowski.

 

Czy sprzedawca musi wydać e-paragon?

 

Rozwiązanie Ministerstwa Finansów jest dobrowolne. Sprzedawcy mogą ograniczyć się do wydawania dokumentów sprzedaży w postaci papierowej lub korzystać z własnych aplikacji czy programów lojalnościowych generujących paragon w formie elektronicznej i we własnym zakresie identyfikować kupującego. Wiele firm posiadających własne, rozbudowane systemy lojalnościowe, już tak robi, a elektroniczne dowody zakupów są bardzo wygodne, nie trzeba przechowywać paragonów papierowych, gdy chce się zwrócić lub zareklamować towar. Wystarczy sięgnąć do historii zakupów. Eksperci przewidują, że największe zainteresowanie HUBem może dotyczyć małych firm, które nie prowadzą własnych programów lojalnościowych.

Oprócz strony technicznej, kluczowym czynnikiem sukcesu może okazać się zaufanie kupujących do rządowej platformy, która wedle Ministerstwa Finansów zapewnia anonimowość.

Szczegóły dotyczące rządowego rozwiązania dostępne są na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-paragony.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor

Otwierasz gabinet kosmetyczny? O tym wyposażeniu nie możesz zapomnieć!

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy wygląd i świadomą pielęgnację ciała. Rosnącą popularnością cieszą się więc gabinety kosmetyczne. Decydujesz się na otwarcie takiego miejsca? Zadbaj o jego odpowiednie wyposażenie!

Jeśli podjęłaś decyzję o otwarciu gabinetu kosmetycznego, musisz zadbać o jego rzetelne wyposażenie – zarówno w odniesieniu do sprzętu, jak i kosmetyków, nie wspominając już o środkach higieny. Pomoże Ci w tym m.in. firma Abacosun – kosmetyki i wyposażenie gabinetów kosmetycznych to dla nich codzienność, dzięki czemu kompleksowo zadbasz o swoich klientów. O czym nie możesz zapomnieć?

Sprzęt do gabinetu kosmetycznego

Dokładne wyposażenie zależy głównie od Twoich kwalifikacji (kosmetolog może wykonywać inne zabiegi niż kosmetyczka) oraz preferencji. Niektórzy specjaliści skupiają się na pielęgnacji ciała, inni na twarzy i włosach, a jeszcze inni wykonują głównie drobne zabiegi poprawiające estetykę oprawy oczu (np. regulacja brwi, lifting i przedłużanie rzęs itd.). Zastanów się, czym chcesz się zajmować i dobierz sprzęt indywidualnie do swojej oferty.

Przykładowo jeśli chcesz wykonywać peeling kawitacyjny, urządzenie umożliwiające tę czynność powinno znaleźć się na Twojej liście zakupów. Praktycznym wyborem będzie również laser diodowy Ice Touch, emitujący aż 3 wiązki światła w jednej głowicy.

Podstawowe wyposażenie dobrze prosperującego i kompleksowego gabinetu kosmetycznego obejmuje urządzenia, dzięki którym wykonasz zabiegi takie jak:

  • mezoterapia mikroigłowa;
  • HIFU;
  • laseroterapia;
  • mikrodermabrazja diamentowa;
  • HydroClean;
  • pielęgnacja falami radiowymi.

To jedne z najczęściej wybieranych przez klientów zabiegów. Z pewnością będą cieszyć się popularnością także w Twoim gabinecie.

Kosmetyki w gabinecie kosmetycznym

Poza sprzętem umożliwiającym wykonywanie zabiegów zadbaj o dobrze wyposażone zaplecze kosmetyków. Przede wszystkim powinny to być kosmetyki wykorzystywane podczas zabiegów znajdujących się w Twojej ofercie. Nie zapomnij również o preparatach do demakijażu! Bardzo często klientki przychodzą w makijażu, przed wykonaniem jakiegokolwiek zabiegu na twarz powinnaś go dokładnie zmyć.

Dobór pozostałych kosmetyków zależy już od zabiegów, które będziesz wykonywać. Mogą to być: wosk do depilacji, maseczki, kremy i balsamy oraz olejki roślinne. Możesz kupić przeszkloną gablotkę, w której umieścisz polecane przez siebie kosmetyki do codziennej pielęgnacji, które klienci będą mogli u Ciebie zakupić, aby przedłużyć efekt zabiegów.

Wyposażenie gabinetu kosmetycznego – o czym jeszcze należy pamiętać?

Zdecydowaną podstawą bezpieczeństwa i higieny pracy są preparaty dezynfekujące, jednorazowe rękawiczki, ręczniki zwykłe i papierowe, maseczki na twarz oraz pokrowce na fotel. Przydadzą się także waciki kosmetyczne, chusteczki i mydło. Zapasy mogą być obszerne – zobaczysz, jak szybko się kończą! Natomiast klimat w Twoim gabinecie stworzą rośliny (jeśli nie masz ręki do kwiatów, mogą być sztuczne), dyfuzor zapachowy i estetyczne dekoracje.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. wrzesień 2023 17:50