StoryEditor

L‘Oréal opatentuje inteligentny system spersonalizowanych zestawów do farbowania włosów

 L‘Oréal zaprojektował sposób produkcji niestandardowych zestawów do farbowania włosów. System koncernu wykorzystuje spersonalizowane zamówienia e-commerce od konsumentów po konsultacjach wideo z kolorystami, aby stworzyć indywidualne zestawy do farbowania włosów  - informuje cosmeticsdesign-europe. com.

W swoim międzynarodowym patencie francuski gigant urody opisał, że zaprojektował inteligentną sieć, która integruje informacje cyfrowe z przetwarzaniem i pakowaniem w terenie, umożliwiając produkcję i butelkowanie "na żądanie" pojedynczych spersonalizowanych zestawów do farbowania włosów.

Jak to wygląda  w praktyce? Konsumenci zamawiają swoje własne receptury farb do włosów za pośrednictwem aplikacji lub online, po konsultacji wideo z kolorystą lub udziale w „quizie kolorystycznym”.

"Istnieje potrzeba zapewnienia zakupu większej różnorodności receptur kolorystycznych dostępnych dla klientów" - napisał L'Oréal w zgłoszeniu patentowym.

Jednak konwencjonalne systemy utrudniają „efektywne przewidywanie i udostępnianie” tak dużej różnorodności formulacji do farbowania włosów na dużą skalę i niezbędne są „roboty współpracujące” do inteligentnych zestawów do farbowania włosów "na zamówienie".

Dlatego L'Oréal zaprojektował zrobotyzowany system przetwarzania, który wykorzystuje cyfrowe skanowanie kodów kreskowych, dane i sztuczną inteligencję (AI) do napełniania pojedynczych butelek zgodnie ze spersonalizowanymi zamówieniami w handlu elektronicznym.

Opisany tu system produkuje spersonalizowane produkty kosmetyczne "na żądanie" w fabryce. Maszyna składa się z kilku różnych stacji połączonych ze sobą współpracującymi robotami. System samoorganizuje się, a stacje samodzielnie ustalają, co muszą zrobić, aby wyprodukować produkty ”.

 System L'Oreala jest „wysoce zautomatyzowany” i wymaga tylko jednego operatora na pełny etat.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Oriflame „zatrudniło” 400 robotów w swoim nowootwartym magazynie
Na zdjęciu od lewej do prawej: Lara Wink, Menedżer ds. Operacji i Obsługi Klienta Oriflame UK & Ireland, Sofia Radomska, Dyrektor Zarządzająca Oriflame Cosmetics UK & Ireland, Khalil Ashong, Dyrektor Krajowy UK w Active Ants oraz Bianca Cruceru, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu UK w Active Ants.Active Ants

Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame zainicjowała partnerstwo z firmą Active Ants, specjalizującą się w automatyzacji procesów realizacji zamówień. Nowootwarty magazyn w Wielkiej Brytanii ma na celu znaczną poprawę dokładności i efektywności realizacji zamówień, jednocześnie stawiając na zrównoważony rozwój.

Oriflame, szwedzka marka kosmetyczna, ogłosiła nawiązanie współpracy z Active Ants w związku z otwarciem nowego, zaawansowanego technologicznie magazynu w Wielkiej Brytanii. Nowy obiekt, zajmujący ponad 250 000 stóp kwadratowych, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu pojemności i efektywności procesów magazynowych. Dzięki zastosowaniu rozwiązania AutoStore, magazyn może pomieścić ponad 180 000 pojemników, a za procesy kompletacji i pakowania odpowiedzialne będą roboty Active Ants, które obsłużą około 85 proc. zamówień.

Dzięki tej innowacyjnej automatyzacji, Oriflame spodziewa się zwiększenia dokładności realizacji zamówień do poziomu 99,9 proc., co stanowi znaczący postęp w porównaniu do tradycyjnych metod. Co więcej, tempo realizacji zamówień ma wzrosnąć o 50 proc., co pozwoli firmie na szybszą obsługę klientów i dalszy rozwój na rynku brytyjskim. W pełni zautomatyzowane procesy, wspierane przez 400 robotów, przyczynią się również do zmniejszenia zużycia energii magazynu do 100 watów na godzinę.

Magazyn Oriflame został także wyposażony w szereg rozwiązań proekologicznych, takich jak panele słoneczne na dachu, system zbierania i wykorzystywania wody deszczowej oraz technologię, która pozwala na zmniejszenie zużycia kartonu o 40 proc.. W momencie osiągnięcia pełnej zdolności operacyjnej, magazyn zatrudni ponad 250 osób, które będą współpracować z robotami, tworząc zrównoważony i wydajny ekosystem logistyczny.

Czytaj także: Czy z Ursusa zniknie fabryka kosmetyków Oriflame?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 13:48
Empik testuje empikomaty – własne automaty paczkowe
Empikomat - automat paczkowy Empiku. Na razie wprowadzony testowo do czterech salonów tej siecifot. Empik

Empik testuje własne automaty paczkowe. Na razie znalazły się one w czterech salonach Empiku. Jeśli klienci je zaakceptują – pojawią się w kolejnych.

Empik – sieć detaliczna i platforma marketplace – odpowiada na preferencje polskich konsumentów, którzy sami lubią odbierać towary zamówione online w dowolnym czasie i miejscu, i wprowadza własne automaty paczkowe.

Empikomaty – jak je nazywa – stanęły obecnie w czterech miejscach, gdzie Empik ma swoje salony: w Legionowie przy ul. Piłsudskiego oraz w centrach handlowych Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.

Na razie klienci sami nie mogą wybrać tej opcji dostawy kupując na empik.com. Jeśli jednak zamówienie z odbiorem w salonie salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce empikomatu. Po fazie testowej, jeśli usługa przypadnie do gustu klientom, empikomaty zostaną wprowadzone do kolejnych salonów Empiku.

Jak podaje detalista, pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco – ponad 75 proc. klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i woli odbierać przesyłkę z automatu niż w kasie.

Czytaj także: Empik wprowadza pilotażowo płatności przez skanowanie tęczówki oka

Wydaje się to oczywiste. Odbiór przy kasie wiąże się z oczekiwaniem w kolejce i całą procedurą obsługi. Natomiast jeśli empikomaty działają tak jak paczkomaty InPostu to odbiór przesyłki powinien potrwać kilka sekund. Rozwiązanie to nie tylko jest wygodne dla klientów ale również powinno ułatwić obsłudze salonów Empik zarządzanie zamówieniami złożonymi online.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport. Niedawno Empik wprowadził markę własną w kosmetykach i produktach do domu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2024 15:15