StoryEditor

L‘Oréal opatentuje inteligentny system spersonalizowanych zestawów do farbowania włosów

 L‘Oréal zaprojektował sposób produkcji niestandardowych zestawów do farbowania włosów. System koncernu wykorzystuje spersonalizowane zamówienia e-commerce od konsumentów po konsultacjach wideo z kolorystami, aby stworzyć indywidualne zestawy do farbowania włosów  - informuje cosmeticsdesign-europe. com.

W swoim międzynarodowym patencie francuski gigant urody opisał, że zaprojektował inteligentną sieć, która integruje informacje cyfrowe z przetwarzaniem i pakowaniem w terenie, umożliwiając produkcję i butelkowanie "na żądanie" pojedynczych spersonalizowanych zestawów do farbowania włosów.

Jak to wygląda  w praktyce? Konsumenci zamawiają swoje własne receptury farb do włosów za pośrednictwem aplikacji lub online, po konsultacji wideo z kolorystą lub udziale w „quizie kolorystycznym”.

"Istnieje potrzeba zapewnienia zakupu większej różnorodności receptur kolorystycznych dostępnych dla klientów" - napisał L'Oréal w zgłoszeniu patentowym.

Jednak konwencjonalne systemy utrudniają „efektywne przewidywanie i udostępnianie” tak dużej różnorodności formulacji do farbowania włosów na dużą skalę i niezbędne są „roboty współpracujące” do inteligentnych zestawów do farbowania włosów "na zamówienie".

Dlatego L'Oréal zaprojektował zrobotyzowany system przetwarzania, który wykorzystuje cyfrowe skanowanie kodów kreskowych, dane i sztuczną inteligencję (AI) do napełniania pojedynczych butelek zgodnie ze spersonalizowanymi zamówieniami w handlu elektronicznym.

Opisany tu system produkuje spersonalizowane produkty kosmetyczne "na żądanie" w fabryce. Maszyna składa się z kilku różnych stacji połączonych ze sobą współpracującymi robotami. System samoorganizuje się, a stacje samodzielnie ustalają, co muszą zrobić, aby wyprodukować produkty ”.

 System L'Oreala jest „wysoce zautomatyzowany” i wymaga tylko jednego operatora na pełny etat.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 16:55