StoryEditor

Najważniejsze trendy spersonalizowanej urody w 2019 roku

Przyszłość sektora beauty to personalizacja, dlatego firmy nie mogą pozostawać w tyle z dostosowaniem swoich produktów do indywidualnych oczekiwań klientów. Jakie mechanizmy napędzają spersonalizowany trend kosmetyczny?

Personalizacja została ogłoszona w mediach jednym z największych trendów beauty w 2019 roku. Na Personalized Beauty Summit określono główne impulsy, które prowadzą do nadawania produktom i usługom w branży kosmetycznej indywidualnego charakteru. 

Indywidualne doświadczenie

Konsument coraz bardziej odchodzi od podejścia "jeden rozmiar dla wszystkich". Preferuje produkty i usługi dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb, poszukuje personalizacji doświadczeń w swoim codziennym życiu.

Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Marcin Pilarz, prezes Talkin Things, która opracowuje inteligentne opakowania w oparciu o takie czynniki, jak np. wcześniejsze zachowanie w sklepie.

Agustina Sartori, dyrektor generalna i założycielka GlamST, łączy technologię sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej i Machine Learning, aby umożliwić konsumentom sprawdzenie przed zakupem jak dany produkt na nim wygląda.

E-commerce i nie tylko

Dzięki młodym konsumentom nazywanym Millenialsami, wymagającym wygody i natychmiastowej informacji, kanały cyfrowe i modele biznesowe D2C stanowią idealną platformę do personalizacji.

Jay Hack z Mira. Tu sztuczna inteligencja używa wizji komputerowej i algorytmów, aby kierować konsumentami i wykorzystać zaangażowanie e-commerce w branży beauty. 

Francisco Gimenez z eSalon stworzył w pełni spersonalizowaną farbę do włosów, która  jest dostarczana bezpośrednio do klientów wraz z indywidualną instrukcją.
 

Badania naukowe

Postępy w badaniach genomicznych i badaniach nad zdrowiem skóry umożliwiają zalecenie i sformułowanie w pełni dopasowanych rozwiązań kosmetycznych w oparciu o rolę biomarkerów i czynników środowiskowych w reakcji danej osoby na składniki kosmetyków.

Raya Khanin z Lifenome wykorzystuje wiedzę pochodzącą z tysięcy badań naukowych na temat osobistych predyspozycji skóry i włosów konsumentów do wyboru optymalnego schematu pielęgnacji tych obszarów. Z kolei Jason Harcup z Unilever bada, w jaki sposób wpływ środowiska i stylu życia na DNA można wykorzystać do tworzenia spersonalizowanych formuł.
 

Postęp technologiczny

Nowoczesne osiągnięcia technologiczne, takie jak inteligentne urządzenia diagnostyczne, umożliwiają gromadzenie danych na dużą skalę i analizę indywidualnych parametrów konsumenta.

Sergio Rattner z FitSkin dostarcza obrazowanie i analizę, aby zmierzyć rozmiar i wygląd porów, cienkich linii, zmarszczek i poziomów nawilżenia - wszystko za pomocą urządzenia, które podłącza się do iPhone'a.

Ming Zhao z Proven opracowuje specjalne algorytmy, aby stworzyć indywidualne schematy pielęgnacji skóry oparte na unikalnym typie skóry klienta, wykorzystując dane z recenzji produktów, składników i naukowe.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann wdraża nowy system do obsługi e-commerce
Rossmann wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzumat.pras.

Rossmann, lider rynku drogeryjnego w Polsce, wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzu. Rozwiązanie to ma na celu usprawnienie obsługi dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej. Decyzja została podjęta po wnikliwym przeglądzie rynku i szczegółowej analizie wybranych rozwiązań – Rossmann poszukiwał nowoczesnego, chmurowego systemu, który pozwoliłby jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne, zintegrować się z systemem ERP i automatyką magazynową, a także zastąpić wiele wewnętrznych aplikacji tworzonych przez lata wokół dotychczasowego systemu WMS.

Do kluczowych wymagań Rossmanna należała dostępność systemu w modelu SaaS, regularne aktualizacje, wysoki poziom bezpieczeństwa danych oraz możliwość skalowania w dłuższej perspektywie. Istotnym kryterium była również obecność lokalnego zespołu wdrożeniowego i wsparcia technicznego w Polsce, co pozwoli lepiej dopasować system do specyfiki działalności firmy i szybciej reagować na bieżące potrzeby operacyjne.

Astro WMS wyróżnił się elastycznością i możliwościami integracji, a zespół dostawcy – wysokim profesjonalizmem. Szukaliśmy partnera, który słucha, rozumie nasze potrzeby, a jednocześnie zna branżę i jest w stanie zaproponować konkretne usprawnienia. Właśnie to znaleźliśmy w Consafe Logistics – wyjaśnia Grzegorz Romaniuk, Head of Logistics Systems Development w Rossmannie.

Uruchomienie systemu zaplanowano na trzeci kwartał 2026 roku. Wybrane funkcjonalności, takie jak inteligentne dopasowanie opakowań do zamówień czy prognozowanie zapotrzebowania na zasoby, będą wspierane przez elementy sztucznej inteligencji.

Projekt wpisuje się w strategię Rossmanna, zakładającą budowę bezpiecznej i przyszłościowej infrastruktury logistycznej – szczególnie w kontekście dynamicznego wzrostu e-commerce, który w przyszłości może się nawet podwoić. Nowy system będzie zarządzał wszystkimi kluczowymi operacjami magazynowymi, wspierając dalszą automatyzację oraz zapewniając skalowalność i elastyczność przy wdrażaniu nowych technologii.

Wdrożone rozwiązanie przyczyni się do przyspieszenia realizacji zamówień, ograniczenia pracy manualnej oraz zwiększenia ogólnej efektywności magazynu, wspierając tym samym dalszy rozwój firmy.

Z satysfakcją rozpoczynamy współpracę z Rossmann. To dla nas nie tylko wyraz wzajemnego zaufania, ale także szansa na pełne wykorzystanie potencjału Astro WMS. Naszym celem jest wspólne pracowanie nad rozwiązaniami, które w sposób mierzalny poprawią efektywność operacji magazynowych – mówi Krzysztof Kalisz, Dyrektor Sprzedaży, Consafe Logistics.

Rossmann podkreśla, że jest obecnie liderem rynku drogeryjnego w Polsce, a codziennie zakupy w sklepach sieci robi ponad 1 mln Polaków. Pierwszy Rossmann w Polsce powstał w 1993 roku w Łodzi. 28 lat później sieć świętowała otwarcie 1 500 drogerii. Dziś jest ich w Polsce ponad 1 925, a w każdym jest przynajmniej jedna kasa samoobsługowa.

By zakupy były jeszcze prostsze, Rossmann uruchomił drogerię internetową. Powstała również aplikacja Rossmann PL, która umożliwia przystąpienie do Klubu Rossmann. Cieszy się ona wielkim zainteresowaniem, a w swoich smartfonach ma ją ponad 9 mln użytkowników.

Dla tych, którzy wolą odwiedzać drogerie stacjonarne, Rossmann przygotował rozwiązanie Rossmann GO. Polega ono na tym, że klient wchodzi do sklepu, skanuje produkty telefonem, płaci za nie w wygodny sposób online lub w kasie i wychodzi.

W Rossmannie pracuje 18,1 tys. pracowników. W ofercie znajduje się 24 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Co roku na półki sieci wprowadzanych jest 10 tys. nowości.

Consafe Logistics to firma, specjalizująca się w systemach zarządzania magazynem i sterowania automatyką magazynową (WMS i WCS), które czynią operacje magazynowe firm logistycznych i łańcucha dostaw bardziej inteligentnymi, efektywnymi i zrównoważonymi. 

Firma działa w ośmiu krajach europejskich: Belgii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii, a siedziba główna znajduje się w Lund (Szwecja). Grupa Consafe Logistics zatrudnia ponad 470 pracowników, wspierając klientów na całym świecie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Polskie nanoperfumy z europejskim patentem; sukces naukowczyń z Politechniki Krakowskiej
Od lewej: Elżbieta Sikora, Elwira Lasoń i Małgorzata Miastkowska.Politechnika Krakowska

Stworzone przez zespół naukowczyń z Politechniki Krakowskiej we współpracy z firmą Finea bezalkoholowe nanoperfumy uzyskały ochronę patentową w 39 krajach Europy. To znaczący krok dla polskiej innowacji, która już znalazła odbiorców w USA, Wielkiej Brytanii i krajach arabskich. Decyzja Europejskiego Urzędu Patentowego nie tylko zabezpiecza technologię, lecz także otwiera drogę do dalszej ekspansji na rynki unijne i pozaeuropejskie, w tym do segmentów o dużym potencjale wzrostu.

Nanoperfumy wypełniają istotną niszę rynkową. Klasyczne produkty perfumeryjne oparte na alkoholu często wywołują podrażnienia i stany zapalne skóry, a dotychczasowe alternatywy – jak olejki czy emulsje stałe – pozostawiały tłuste plamy lub niosły ryzyko uczuleń. Innowacja opracowana w Krakowie zastępuje etanol wodą, czyniąc produkt bezpiecznym dla osób z wrażliwą skórą, dzieci i młodzieży. Co istotne, odpowiada też na potrzeby konsumentów, którzy ze względów religijnych nie mogą używać kosmetyków zawierających alkohol – co otwiera wielomilionowy rynek w krajach arabskich.

Na zlecenie Finea sp. z o.o. badaczki z Politechniki Krakowskiej podjęły się zadania zastąpienia alkoholu wodą bez utraty trwałości i przejrzystości produktu. Rozwiązaniem okazało się zastosowanie specjalnego surfaktanta, który stabilizuje mieszaninę wody i kompozycji zapachowej. Dzięki wykorzystaniu metod niskoenergetycznych (inwersja faz) oraz wysokoenergetycznych (homogenizacja ultradźwiękami) uzyskano stabilną nanoemulsję o strukturze jednorodnej i przezroczystej.

Powstały produkt ma konsystencję zbliżoną do wody, a zapachowy olejek, rozproszony w postaci niewidocznych kropelek, nie jest wyczuwalny jako tłusta substancja. Taka forma sprawia, że aromat uwalnia się wolniej i jest trwalszy. Współpraca Politechniki Krakowskiej i Finea stanowi przykład skutecznego transferu wiedzy naukowej do biznesu, którego efektem jest opatentowane rozwiązanie mogące zmienić globalny rynek perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 11:32