StoryEditor

Pierwszego robota Carrefoura do obsługi klientów uruchomiono w Paryżu

Francuska sieć Carrefour niedawno wprowadziła pierwszego robota do obsługi przechodniów w 14. dzielnicy Paryża. System jest w pełni automatyczny, działa bez personelu i został wdrożony przez polską firmę Retail Robotic.  

System łączy w jednym bloku przechowywanie skrytek (94 lub 202 w zależności od wybranego wariantu) oraz samo urządzenie, składające się z włazów otwieranych dla klientów na ich zamówienie bez interwencji człowieka. 

Urządzenie o nazwie Arctan działa w dwóch temperaturach (4 stopnie i -18 stopni dla mrożonek, które należy odebrać z innej skrytki). Istnieją jego dwa warianty. Pierwszym z nich jest rozwiązanie Arctan Compact, zajmujące powierzchnię 12,26 mkw. (7,66 m długości, 1,6 m głębokości i 2,45 m wysokości), dysponujące 94 schowkami oraz czterema lukami. Drugim wariantem jest rozwiązanie Arctan Power, które oferuje 202 skrytki i zajmuje powierzchnię 15,5 mkw. (9,66 m długości, 1,6 m głębokości i 3,5 m wysokości), obejmuje sześć luków. Ponadto każdy wariant zawiera szafkę przeznaczoną na mrożonki (1,67 m długości, jeden metr głębokości i dwa metry wysokości), która ma 28 przegródek.

Jak to działa?

Klient skanuje kod QR przed czytnikiem, co powoduje wysłanie zamówienia. Odpowiednie skrytki (zawierające zamówienia) są przenoszone przez automatyczne urządzenie z magazynu do włazu. Klient odbiera swoje artykuły spożywcze, następnie odkłada pustą skrytkę lub zostawia ją w luku. Jeśli zamówienie zawiera mrożonki, należy je odebrać z określonej szafki. Według Retail Robotics od dwóch do trzech klientów może jednocześnie odebrać zamówienie (w zależności od zainstalowanego wariantu).

Konkurencja we Francji

Auchan ma wkrótce wdrożyć trzy dodatkowe punkty dla przechodniów w Lille, podczas gdy E. Leclerc ma już ponad 50 rozsianych po całym kraju. W międzyczasie Carrefour w ciągu ostatnich kilku lat przyspieszył wdrażanie automatycznych rozwiązań dla przechodniów i do tej pory wprowadził ich 100, głównie w Paryżu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 16:53