StoryEditor

Rossmann ma kasy samoobsługowe już w 800 drogeriach

Pod koniec kwietnia sieć Rossmann miała zainstalowane kasy samoobsługowe już w 800 na 1360 drogerii w Polsce - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

To oznacza, że urządzenia są już obecne w około 60 proc. punktach handlowych Rossmanna w naszym kraju. Sieć wdrożyła jak dotąd 1314 sztuk kas samoobsługowych, co daje średnio 1,65 kasy samoobsługowej na drogerię, do której wstawiono maszynę, a także 0,97 kasy samoobsługowej na każdą placówkę Rossmanna w Polsce.

Przypomnijmy, że Rossmann testy kas samoobsługowych rozpoczął w 2017 r. Pokazuje to, że tempo wdrożeń urządzeń w całej sieci jest imponujące. Rossmann przez wiele miesięcy był pod tym względem liderem całego handlu detalicznego w Polsce, jednak w pierwszych miesiącach 2020 r. został przegoniony przez Biedronkę.

Chcesz dowiedzieć się więcej o kasach samoobsługowych? Zachęcamy do zapoznania się z raportem "Kasy samoobsługowe w handlu w Polsce 2020. Stan gry, wyzwania i prognozy", przygotowanym przez zespół dziennikarzy portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Z lektury raportu dowiesz się m.in.:

  • Jak wyglądają plany instalacji kas samoobsługowych w Biedronce? W ilu sklepach dyskontowej sieci kasy samoobsługowe były obecne na koniec 2019 r., w ilu na koniec kwietnia 2020 r., a w ilu będą dostępne na koniec 2020 r.?
  • Czy koronawirus będzie miał wpływ na plany inwestycyjne sieci handlowych w obszarze kas samoobsługowych?
  • Które spożywcze sieci handlowe już wdrożyły kasy samoobsługowe? Które prowadzą pilotaż rozwiązania? Które otwarcie deklarują, że nie są zainteresowane kupnem urządzeń?
  • Co w kwestii kas samoobsługowych robią Biedronka, Lidl, Żabka, Kaufland, Carrefour, Tesco i inne sieci handlowe?
  • Dlaczego nie tylko międzynarodowi detaliści, ale również mniejsze, polskie sieci spożywcze inwestują w kasy samoobsługowe?
  • Czy kasy samoobsługowe będą jedynie chwilową modą i przystankiem na drodze do sklepów autonomicznych?
  • Jakie zaawansowane rozwiązania testowane są przez Jeronimo Martins w Portugalii, przez Grupę Tesco w Wielkiej Brytanii i przez Amazon Go w USA?
  • Czym są nanosklepy i kiedy pojawią się w Polsce?
  • Co handel spożywczy może podpatrzeć u sieci non-food w temacie kas samoobsługowych?
  • Czy kasy samoobsługowe mogą stać się sprawą polityczną? Kto i gdzie chce decydować o ich wdrożeniach w drodze... referendum?

Licząca ponad 60 stron publikacja to kompendium wiedzy o kasach samoobsługowych w branży spożywczej. Raport dedykowany jest menedżerom sieci handlowych chętnym do podejrzenia działań konkurencji i przyjrzenia się aktualnym trendom, osobom odpowiedzialnym za wdrażanie innowacji i nowych technologii w sklepach, badaczom rynku, a także wszystkim innym osobom zainteresowanym tematyką kas samoobsługowych. Jeśli czekają Cię decyzje biznesowe związane z kasami samoobsługowymi, lektura naszego raportu powinna pomóc Ci w ich podjęciu.

 
 
 
 
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.09.2024 16:23
Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października!
Forum Branży Kosmetycznej organizowane jest od 12 lat. Zdjęcie z edycji 2023fot. Shootit Photography

Już 24 października w Warszawie odbędzie się 12. edycja Forum Branży Kosmetycznej. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których zaprosiliśmy znakomitych ekspertów.

„Generacja JA, pokolenie Alfa – kim są beauty konsumenci przyszłości?” – nad tym, jak młode pokolenia odbierają świat, jak go kształtują i czego oczekują od marek kosmetycznych jako konsumenci porozmawiają m.in. Katarzyna Mauduit, Marketing Director Poland & CEE Douglas; Anna Rucińska, Head of Burda Beauty Center & Communites (wizaz.pl); Marcin Mielniczuk, eCommerce Director eZebra oraz Andrew Mc Dougall, Director Beauty & Personal Care Research Mintel Group, który także otworzy całą konferencję wprowadzając uczestników w najbardziej aktualne beauty trendy.

 „AI wróg, czy przyjaciel?” – o tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever; Adam Nitecki, E-Commerce General Manager, L‘Oréal Poland & Baltic Countries; Krzysztof Kończyk, Dyrektor Strategy& w Polsce, Marcin Lenkiewicz, Wiceprezes Grupy Blix. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Forum Branży Kosmetycznej 2024

Kiedy? 24 października 2024 r.

Gdzie? Hotel Arche Krakowska, Warszawa, Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa

Szczegóły: program i rejestracja

Zielona rewolucja, zrównoważony rozwój, nowe wymagania dotyczące deklaracji środowiskowych. Sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Z jednej strony to konieczność, z drugiej w wątpliwość poddawany jest sposób w jaki prowadzona jest zielona rewolucja. Wielu twierdzi, że wyśrubowane normy ekologiczne wprost prowadzą do pozbawienia europejskich firm konkurencyjności. Wśród uczestników debaty „Po pierwsze środowisko. Gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy?” znajdą się przedstawiciele producentów, handlu i logistyki. W debacie zasiądą: dr inż. Justyna Żerańska, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego; Monika Suwała, Trade Marketing & Sustainability Manager, Henkel Consumer Brands, Henkel Polska; Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic; Marta Szymborska, Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska oraz Paweł Pietruszka, Managing Director, Europe Distribution Group.

W programie konferencji nie zabraknie wykładów dotyczących potrzeb współczesnych konsumentów, narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu w szybko zmieniającym się świecie oraz analiz uwzględniających otoczenie gospodarcze. „Siła marki czy siła ceny? Polski rynek kosmetyczny, perspektywa jutra” – to tytuł prezentacji, którą przedstawi Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w firmie badawczej NielsenIQ.

Wiele uwagi poświęcimy także logistyce. Ten obszar biznesu zmienia się w szybkim tempie i dostosowuje do nowej rzeczywistości rynkowej – zwiększa się udział e-commerce w sprzedaży kosmetyków, konsumenci oczekują profesjonalnych i szybkich dostaw, firmy redukują swoje zespoły handlowe, łączą procesy zakupowe i sprzedażowe. „Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej” – to tytuł prelekcji, którą poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager, GXO. „Od zamówienia do konsumenta – jak logistyka wpływa na wizerunek Twojej firmy w dobie e-commerce?" – tę perspektywę przedstawi Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic.

image
Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie przedstawiciele handlu i biznesu. Ekspozycje producentów odwiedzają category managerowie odpowiedzialni za zakupy asortymentu i budowanie kategorii
fot. Shootit Photography

Forum Branży Kosmetycznej tradycyjnie jest wydarzeniem, które gromadzi przedstawicieli firm działających w biznesie kosmetycznym i dla tego sektora. Łączy przemysł z handlem. Jest okazją do bezpośrednich kontaktów i doświadczeń. Konferencji towarzyszy część wystawiennicza z prezentacją innowacyjnych produktów kosmetycznych a także usług, wyposażenia i technologii skierowanych do firm z sektora kosmetycznego.

image
Rozdanie nagród Drogeria Roku edycja 2023. Na zdjęciu, na pierwszym planie, Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, z nagrodą Grand Prix dla Hebe w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne 
fot. Shootit Photography

Zwieńczeniem eventu jest rozdanie nagród w konsumenckim badaniu Drogeria Roku, które na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przeprowadzi firma badawcza Mobile Institute. W wieczornej części konferencji Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute przedstawi także wyniki najnowszego badania pokazującego kanały sprzedaży kosmetyków w Polsce i zwyczaje zakupowe konsumentów. Będzie to premierowa prezentacja badania przygotowanego również specjalnie dla Wiadomości Kosmetycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Oriflame „zatrudniło” 400 robotów w swoim nowootwartym magazynie
Na zdjęciu od lewej do prawej: Lara Wink, Menedżer ds. Operacji i Obsługi Klienta Oriflame UK & Ireland, Sofia Radomska, Dyrektor Zarządzająca Oriflame Cosmetics UK & Ireland, Khalil Ashong, Dyrektor Krajowy UK w Active Ants oraz Bianca Cruceru, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu UK w Active Ants.Active Ants

Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame zainicjowała partnerstwo z firmą Active Ants, specjalizującą się w automatyzacji procesów realizacji zamówień. Nowootwarty magazyn w Wielkiej Brytanii ma na celu znaczną poprawę dokładności i efektywności realizacji zamówień, jednocześnie stawiając na zrównoważony rozwój.

Oriflame, szwedzka marka kosmetyczna, ogłosiła nawiązanie współpracy z Active Ants w związku z otwarciem nowego, zaawansowanego technologicznie magazynu w Wielkiej Brytanii. Nowy obiekt, zajmujący ponad 250 000 stóp kwadratowych, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu pojemności i efektywności procesów magazynowych. Dzięki zastosowaniu rozwiązania AutoStore, magazyn może pomieścić ponad 180 000 pojemników, a za procesy kompletacji i pakowania odpowiedzialne będą roboty Active Ants, które obsłużą około 85 proc. zamówień.

Dzięki tej innowacyjnej automatyzacji, Oriflame spodziewa się zwiększenia dokładności realizacji zamówień do poziomu 99,9 proc., co stanowi znaczący postęp w porównaniu do tradycyjnych metod. Co więcej, tempo realizacji zamówień ma wzrosnąć o 50 proc., co pozwoli firmie na szybszą obsługę klientów i dalszy rozwój na rynku brytyjskim. W pełni zautomatyzowane procesy, wspierane przez 400 robotów, przyczynią się również do zmniejszenia zużycia energii magazynu do 100 watów na godzinę.

Magazyn Oriflame został także wyposażony w szereg rozwiązań proekologicznych, takich jak panele słoneczne na dachu, system zbierania i wykorzystywania wody deszczowej oraz technologię, która pozwala na zmniejszenie zużycia kartonu o 40 proc.. W momencie osiągnięcia pełnej zdolności operacyjnej, magazyn zatrudni ponad 250 osób, które będą współpracować z robotami, tworząc zrównoważony i wydajny ekosystem logistyczny.

Czytaj także: Czy z Ursusa zniknie fabryka kosmetyków Oriflame?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. wrzesień 2024 16:08