W sklepach testowych klienci mogą skanować wybrane produkty własnym smartfonem i już przed półką i pakować je bezpośrednio do toreb lub koszyka. Płatności dokonuje się przy kasie zwykłej lub samoobsługowej. Nie ma już konieczności ponownego umieszczania towaru na pasie kasowym.
Przeczytaj również: W Rossmannie nie trzeba stać w kolejce do kasy
To rozwiązanie zostało zintegrowane z aplikacją Rossmann.
– Zdecydowaliśmy się na prostszą opcję samodzielnego rozwiązania, ponieważ aplikacja Rossmann jest już szeroko stosowana i nie chcieliśmy prosić klientów o przełączanie się między aplikacjami. Scan & Go w Rossmann powinien być łatwy, intuicyjny w obsłudze i przyjemny – mówi Antje König, kierownik działu IT, Rossmann.
Duży nacisk położono również na interakcję z istniejącymi kuponami. Klient widzi w swoim koszyku, czy aktywował już kupony na zeskanowane produkty, czy też są one nadal dostępne.