StoryEditor

Super-Pharm i jej klienci będą wspierać organizacje charytatywne

Super-Pharm będzie przekazywać co roku towary o wartości 1 mln zł do organizacji charytatywnych. Również klienci tej drogeryjnej sieci będą mieli okazję zaangażować się społecznie przekazując punkty zebrane w programie lojalnościowym Klub LifeStyle na cele dobroczynne.

Współcześni konsumenci mają zdecydowanie większą wrażliwość społeczną, co potwierdzają m.in. badania CBOS wskazujące, że aż 70 proc. Polaków uważa, że „trzeba być wrażliwym i gotowym do pomocy”. Sprawia to, że programy lojalnościowe dotychczas kojarzące się przede wszystkim z możliwością dokonania tańszych zakupów lub odebrania produktów za darmo, starają się tak rozwijać swoje funkcjonalności, aby spełniać wymagania stawiane przez użytkowników.

W rezultacie miejsce generatorów punktów wymienianych na zniżki i nagrody zajmują wielofunkcyjne systemy. Jak ten proces wygląda w praktyce, pokazują zmiany wprowadzone przez Super-Pharm w Klubie LifeStyle.

W wyniku wprowadzonych modyfikacji użytkownicy programu LifeStyle sieci Super-Pharm otrzymali dostęp do rozbudowanej aplikacji, za pośrednictwem której będą mogli m.in. przekazywać zdobyte punkty na organizacje charytatywne – Fundację „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową”, Fundację Ewy Błaszczyk „Akogo?” oraz „Boskie Matki – Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie!”.

Klub LifeStyle był jednym z prekursorów programów lojalnościowych w Polsce. Z tej pozycji możemy bardzo dokładnie zaobserwować, jak wielkie zmiany zaszły w tym segmencie rynku. Coraz większe grono konsumentów zamiast gromadzić punkty z myślą o konkretnych gratyfikacjach dla siebie, pragnie się nimi dzielić. Z tego powodu od początku planowania zmian w Klubie LifeStyle naszym priorytetem było stworzenie możliwości wspierania organizacji charytatywnych – mówi Adam Kołodziejczyk, prezes zarządu Super-Pharm Poland.

Dodatkowo, w ramach wsparcia organizacji charytatywnych Super-Pharm raz do roku przekaże darowiznę w postaci towarów o łącznej wartości 1 mln złotych, które wspomogą realizację celów statutowych i codzienną działalność fundacji. Klubowicze na bieżąco będą informowani o działaniach oraz akcjach specjalnych wszystkich trzech partnerów społecznych m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych Super-Pharm.

W ramach nowej odsłony Klubu LifeStyle użytkownicy będą mieli więcej możliwości wymiany zdobytych punktów. Pierwszą z nowości jest możliwość odebrania wybranej nagrody w całości za punkty LifeStyle, bez konieczności gotówkowej dopłaty. Drugą – przekazywanie zebranych punktów na cele charytatywne.

W codziennym korzystaniu z Klubu LifeStyle największą nowością będzie zmieniona, rozbudowana aplikacja, która stała się innowacyjnym sercem wprowadzanych modyfikacji. Będzie ona wirtualną kartą członkowską

Koncepcja Super-Pharm, łącząca aptekę, drogerię oraz perfumerię, zrodziła się w Kanadzie w latach 60. XX wieku. W Polsce pierwszy Super-Pharm powstał 18 lat temu. Obecnie jest to 78 placówek w całym kraju oraz sklep internetowy –  superpharm.pl. 

 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Klarna i Google Cloud łączą siły: sztuczna inteligencja w służbie personalizacji zakupów
Klarna to globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji.Axel Öberg

Klarna oraz Google Cloud ogłosiły strategiczne partnerstwo oparte na sztucznej inteligencji, które ma na celu przyspieszenie innowacji, rozwój kreatywności i dostarczanie nowych produktów dla ponad 114 mln klientów fintechu na całym świecie. Współpraca ma wzmocnić możliwości technologiczne Klarny w zakresie personalizacji doświadczeń zakupowych, tworzenia treści wizualnych oraz bezpieczeństwa transakcji.

Nowa inicjatywa pozwoli Klarna w pełni wykorzystać ekosystem Google Cloud AI – od infrastruktury i platformy po najnowsze modele językowe i wizualne. Jak podkreśla David Sandström, dyrektor ds. marketingu w Klarnie, połączenie wiedzy konsumenckiej z mocą modeli Google już przynosi zauważalne efekty. Wczesne testy rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji zwiększyły czas spędzany przez użytkowników w aplikacji o 15 proc., a liczbę zamówień o 50 proc. – To dowód na to, że kreatywność wspierana przez AI może całkowicie odmienić sposób, w jaki ludzie robią zakupy – zaznaczył Sandström.

Pierwszym etapem partnerstwa będzie rozwój funkcji w aplikacji Klarna, które mają zwiększyć atrakcyjność zakupów online. W ramach filaru „kreatywnej szybkości” fintech wykorzysta najnowsze generatywne modele mediów Google, takie jak Veo 2 i Gemini 2.5 Flash Image (Nano Banana). Pozwolą one tworzyć interaktywne cyfrowe lookbooki, które użytkownicy będą mogli przeglądać bezpośrednio w aplikacji. Równocześnie systemy te umożliwią opracowywanie hiperspersonalizowanych kampanii marketingowych, opartych na preferencjach i historii zakupowej użytkowników.

Drugim obszarem współpracy jest jakość i personalizacja treści. Klarna planuje rozbudowę swojej biblioteki zawierającej ponad 200 mln obrazów, wykorzystując modele sztucznej inteligencji do generowania i ulepszania grafik produktowych. Dzięki temu konsumenci mają otrzymać dostęp do bardziej angażujących, realistycznych i lepiej dopasowanych wizualnie rekomendacji produktów, co – według firmy – przełoży się na wyższe wskaźniki konwersji.

Wspólne działania obejmują także zwiększenie poziomu bezpieczeństwa transakcji. Klarna wykorzysta sprzęt i rozwiązania Google Cloud do szkolenia grafowych sieci neuronowych, które pomogą w walce z oszustwami i praniem pieniędzy. Systemy te będą analizować zależności między użytkownikami, transakcjami i urządzeniami, umożliwiając precyzyjniejsze wykrywanie anomalii i podejrzanych schematów zachowań.

Jak podkreślają partnerzy, projekt ma charakter długofalowy i stanowi element strategii Klarny polegającej na łączeniu zakupów, finansów i rozrywki w jeden spójny, inteligentny ekosystem. Dzięki integracji z Google Cloud fintech chce nie tylko zwiększyć efektywność operacyjną, lecz także zaoferować konsumentom bardziej intuicyjne, bezpieczne i inspirujące środowisko zakupowe oparte na danych i sztucznej inteligencji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
OpenAI wprowadza „handel agentowy” z funkcją Instant Checkout
Czy sztuczna inteligencja ułoży nam listę zakupów?DALL-E

OpenAI ogłosiło wprowadzenie nowej funkcji „Instant Checkout” oraz towarzyszącego jej „Agentic Commerce Protocol”, które mają zapoczątkować erę tzw. handlu agentowego. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom ChatGPT nie tylko wyszukiwać produkty, lecz także dokonywać ich zakupu bezpośrednio w oknie czatu. Na razie system obsługuje zakupy pojedynczych przedmiotów, jednak w planach jest rozszerzenie możliwości o koszyki wieloprzedmiotowe oraz dostępność dla kolejnych sprzedawców i regionów.

Według komunikatu prasowego OpenAI, usługa ma ułatwić zakupy ponad 700 milionom osób korzystających z ChatGPT tygodniowo. Funkcja, rozwijana we współpracy ze Stripe, na początek dostępna jest dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych w wersjach Plus, Pro i Free. Zakupy można obecnie realizować u sprzedawców Etsy, a wkrótce dołączą także sklepy działające na Shopify, w tym takie marki jak Glossier, SKIMS czy Spanx.

Proces zakupowy został zaprojektowany tak, by był maksymalnie płynny. Użytkownik, który pyta np. o „najlepsze cienie do powiek poniżej 100 zł”, otrzyma organiczne, niesponsorowane wyniki z sieci. Jeśli dany produkt wspiera Instant Checkout, może wybrać opcję „Kup”, potwierdzić dane zamówienia, płatności i wysyłki (np. z użyciem zapisanej karty), a następnie sfinalizować transakcję w kilku kliknięciach – bez opuszczania konwersacji.

Model biznesowy opiera się na tym, że ChatGPT działa wyłącznie jako agent AI użytkownika, przekazując informacje pomiędzy kupującym a sprzedawcą. Realizacja zamówień i obsługa płatności pozostają po stronie handlowców. Dla nich to nowa droga dotarcia do milionów potencjalnych klientów przy zachowaniu kontroli nad systemami i relacjami. Usługa jest bezpłatna dla użytkowników końcowych i nie zmienia organicznych wyników wyszukiwania. Sprzedawcy płacą jedynie niewielką opłatę od transakcji, a ranking produktów zależy od takich czynników jak cena, jakość, dostępność, status dostawcy czy obsługa Instant Checkout.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. październik 2025 17:24