StoryEditor

TikTok dyskretnie uruchamia sklep na swojej platformie w USA

TikTok Shop, platforma e-commerce TikTok, jest teraz dostępna w USA dla wybranej grupy firm. Ta premiera następuje po restrukturyzacj operacji TikTok w USA, co zdaniem niektórych analityków jest posunięciem mającym na celu zwiększenie przychodów z gier i zakupów na żywo oraz zmniejszenie zależności od reklam.

Soft launch TikTok Shop nie jest jeszcze ogólnodostępny. Firma otworzyła proces składania wniosków dla właścicieli firm z USA zainteresowanych sprzedażą w aplikacji, ale obecnie formularz jest dostępny tylko dla korporacji handlowych mających specjalny kod dostępu „tylko na zaproszenie”. TikTok planuje pobierać prowizję w wysokości 5 proc. od każdej sprzedaży.

Chociaż TikTok jest jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji społecznościowych w USA, z 94 milionami użytkowników, przyszłość zakupów e-commerce w mediach społecznościowych w USA jest nadal niepewna. TikTok Shop jest już dostępny w Wielkiej Brytanii i niektórych częściach Azji, ale został wycofany z europejskiego rynku po tym, jak nie osiągnął oczekiwanych celów, odnotował słabą sprzedaż i został porzucony przez kluczowych influencerów. W oświadczeniu anonimowy pracownik TikTok przypisał słabe wyniki usługi zakupów na żywo rynkowi, którego „po prostu jeszcze nie ma” i opisał ogólną świadomość konsumentów i akceptację nowych form zakupów jako „niską i dopiero rodzącą się”.

Hasztag #beauty ma na TikToku ok. 132 miliardów wyświetleń, #cosmetics 5,5 miliarda, a #kosmetyki 1,3 miliarda. To oznacza, że uruchomienie platformy sprzedażowej jest gigantyczną szansą dla branży kosmetycznej, również na polskim rynku.

Czytaj także: Użytkownicy mediów społecznościowych nie wierzą influencerom, ale kupują polecane przez nich kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 14:50