StoryEditor

Visa: 88 proc. Polaków gotowe jest zmienić metodę płatności online na bezpieczniejszą

Płatności online to nasz chleb powszedni — ale są bezpieczne i mniej bezpieczne. / Canva

Aż 88 proc. Polaków dokonujących zakupów w internecie deklaruje gotowość zmiany dotychczasowej metody płatności, jeśli nowa opcja zapewni wyższy poziom ochrony – wynika z badania Visa „E-commerce Payment Study (CEE) 2025”. Dane te pokazują, jak istotne dla konsumentów staje się poczucie bezpieczeństwa w procesie zakupowym. Coraz częściej wybór konkretnego rozwiązania płatniczego zależy od tego, czy zapewnia ono większy spokój i ochronę danych.

Zgodnie z wynikami badania, ponad dwie trzecie Polaków stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu wśród czynników decydujących o wyborze formy płatności. Jednocześnie klienci oczekują rozwiązań, które są nie tylko bezpieczne, ale również wygodne. Współczesny handel cyfrowy wymusza więc integrację obu tych cech, by sprostać oczekiwaniom użytkowników i nie tracić potencjalnych klientów na etapie płatności.

Z raportu wynika także, że niemal 80 proc. transakcji online w Polsce kończy się w mniej niż 30 sekund. Szybkość i prostota stają się kluczowe – aż 11 proc. konsumentów rezygnuje z zakupu, gdy musi szukać fizycznej karty płatniczej. To sygnał dla sprzedawców, że każdy element procesu płatniczego musi być intuicyjny i ograniczać zbędne czynności do minimum.

Dla 94 proc. polskich użytkowników sklepów internetowych dostępność preferowanej metody płatności jest czynnikiem decydującym o zakupie. To oznacza, że sprzedawcy muszą oferować szeroki wachlarz form płatności – od kart i przelewów po nowoczesne systemy mobilne – by zminimalizować liczbę porzuconych koszyków i zwiększyć konwersję. W dobie rosnącej konkurencji elastyczność i dbałość o doświadczenia użytkownika stają się niezbędne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ziaja i DSV: terminowość dostaw w branży kosmetycznej to priorytet
Już od ponad dwóch lat Ziaja współpracuje z jedną z największych firm logistycznych na świecie, DSV – Global Transport and Logisticsmat.prasowe

Ziaja, jedna z popularniejszych polskich marek kosmetycznych, współpracuje od blisko dwóch lat z DSV – Global Transport and Logistics, należącym do grona największych operatorów logistycznych na świecie. Na przestrzeni lat obszar tej kooperacji znacząco się zwiększył.

Początki biznesu 

Ziaja to jedna z największych i najbardziej znanych firm kosmetycznych w Polsce, działająca na rynku od 1989 roku. Specjalizuje się w produkcji farmaceutyków oraz kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Jej historia zaczęła się od sprzedaży kremu oliwkowego własnej produkcji. Dziś Ziaja cieszy się niesłabnącą renomą, a jej oferta obejmuje około 1, tys. produktów, przyjaznych dla skóry i środowiska. 

Dystrybucja i sprzedaż detaliczna firmy w Polsce realizowana jest poprzez sieć 14 oddziałów przedsiębiorstwa, zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Już od ponad dwóch lat Ziaja współpracuje z jedną z największych firm logistycznych na świecie, DSV – Global Transport and Logistics. Operator realizuje dostawy produktów marki Ziaja do drogerii oraz sieci handlowych z jej głównego zakładu produkcyjnego, znajdującego się w Kolbudach koło Gdańska. Początkowo DSV zajmowało się transportem jedynie części rodzajów kosmetyków posiadanych przez Ziaję, dziś natomiast, dzięki skuteczności oferowanych rozwiązań, odpowiada za dostawy produktów kosmetycznych wszystkich dostępnych kategorii.

Fokus na punktualność, elastyczność, bezpieczeństwo dostaw

Operator planuje realizowane operacje z uwzględnieniem szczególnych potrzeb firmy Ziaja, dotyczących terminowości dostaw. Wynikają one z obranego modelu dystrybucji. Duża część produktów jest dostarczana do sieci handlowych w ramach awizacji, polegającej na dowożeniu produktów na ściśle wyznaczone okna czasowe, co czyni punktualność absolutnym priorytetem. 

Ponadto Ziaja powierza DSV także tzw. dostawy pilne, wymagające szybkiej organizacji transportu i całego łańcucha dostaw. Kluczowa jest tutaj zdecydowana reakcja na bieżące potrzeby, umożliwiająca utrzymanie niezachwianej ciągłości sprzedaży opierającej się na dostępności produktów na półkach sklepowych. 

Terminowość dostaw stanowi absolutną podstawę również w przypadku transportu produktów przeznaczonych na akcje promocyjne. Ich obecność w sklepach od pierwszego dnia promocji ma niebagatelne znaczenie dla sukcesu sprzedaży.

We współpracy DSV z Ziają z jednej strony niezwykle ważne jest precyzyjne planowanie, tak by zapewnić maksymalną przewidywalność czasu dostaw. Z drugiej strony naszą odpowiedzią na nagłe wyzwania są elastyczność i gotowość do działania tu i teraz, czego efektem jest utrzymywanie ciągłej dostępności produktów dla klientów docelowych. Jednak nawet przy tzw. dostawach pilnych dbamy o zapewnienie optymalnych warunków dla produktów kosmetycznych, co pozwala zachować ich jakość i zapobiec uszkodzeniu – wyjaśnia Rafał Niewęgłowski, Regional Sales Manager, DSV – Global Transport and Logistics.

Jakość, ale nie kosztem bezpieczeństwa 

Kosmetyki są chronione przed czynnikami zewnętrznymi, które mogłyby wpłynąć na ich zawartość – dlatego są szczególnie zabezpieczane przed nasłonecznieniem, a tym samym szkodliwym wpływem promieniowania UV. Ponadto pojazdy, w których towar jest przewożony, są wolne od obcych zapachów.

Estetyka jest kluczowym czynnikiem sprzedażowym w branży beauty. Dlatego zwracamy szczególną uwagę na to, aby transportowane produkty były odpowiednio zabezpieczone przed wstrząsami, a trasy są projektowane w taki sposób, by ograniczyć potrzebę przeładunku – podkreśla Iwona Guss, Account Manager w DSV. – Dodatkowo transporty pomiędzy terminalami realizowane są z wykorzystaniem pojazdów typu double-deck, gdzie towar jest ładowany na dwa poziomy naczepy, co stanowi odpowiednie rozwiązanie dla produktów delikatnych, które mogłyby się uszkodzić w wyższych stosach – dodaje Guss.

Zarówno szybkość dostaw, jak i warunki, w jakich są one realizowane, mają duży wpływ na ciągłość procesu sprzedaży produktów kosmetycznych i jej sukces. Dlatego też dbałość o te elementy stanowi filary współpracy Ziaja i DSV.

DSV – Global Transport and Logistics w Polsce

Operator świadczy kompleksowe usługi transportu drogowego, spedycji morskiej i lotniczej oraz logistyki magazynowej dla partnerów m.in. z sektora farmaceutycznego, healthcare, automotive, elektroniki, telekomunikacji, FMCG, retail, white goods, beauty czy eCommerce. DSV dysponuje obecnie obiektami o łącznej powierzchni 320 tys. mkw., w tym jednym magazynem wyposażonym w system AutoStore.

Operator zarządza ogólnoeuropejską siecią połączeń drobnicowych – na terenie Polski funkcjonuje 19 terminali, poprzez które realizowane są usługi transportu międzynarodowego i krajowego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Booksy rozszerza Tap to Pay na Europę – Polska wśród pierwszych beneficjentów
Booksy zaczyna oferować nowy standard płatności.Booksy

Piotr Adaszkiewicz, założyciel CutCut Hair Gravity, podkreśla praktyczne zalety rozwiązania: „Telefon w sekundę zamienia się w terminal, który zawsze mamy przy sobie. Oszczędzam czas i pieniądze, nie płacąc za terminal, a moi klienci płacą tak, jak chcą – nowocześnie.” Booksy liczy na powtórzenie sukcesu z USA także w Europie, odpowiadając na potrzeby coraz bardziej cyfrowych konsumentów.

Booksy ogłosiło wprowadzenie funkcji Tap to Pay do Europy, rozpoczynając od Polski, Francji i Wielkiej Brytanii. Wkrótce technologia ta zostanie udostępniona także w Hiszpanii i Irlandii. Tap to Pay umożliwia mikro i małym przedsiębiorcom – w szczególności mobilnym usługodawcom z branży beauty & wellness – przyjmowanie płatności zbliżeniowych bezpośrednio na smartfonie, bez konieczności posiadania terminala płatniczego. Booksy jest pierwszą firmą z tego sektora w Europie, która wprowadziła takie rozwiązanie, bazując na sukcesie w USA, gdzie ponad 20 proc. subskrybujących biznesów już aktywnie korzysta z tej funkcji.

Z danych Booksy wynika, że aż 77 proc. polskich klientów salonów beauty preferuje płatności bezgotówkowe, a jedynie 18 proc. wciąż regularnie płaci gotówką. Płatności zbliżeniowe – kartą lub smartfonem – są najbardziej cenione za szybkość (60 proc.), bezpieczeństwo (57 proc.) i wygodę (55 proc.). Co istotne, aż 43 proc. respondentów uważa, że sektor beauty & wellness pozostaje w tyle za innymi branżami pod względem innowacyjnych rozwiązań płatniczych. Wprowadzenie Tap to Pay to odpowiedź na te oczekiwania i jednocześnie sposób na zwiększenie efektywności codziennej pracy usługodawców.

Rozwiązanie pozwala właścicielom salonów – takim jak fryzjerzy, kosmetyczki czy masażyści – zrezygnować z kosztownych terminali i przyjmować płatności przy użyciu jedynie aplikacji Booksy Biz i smartfona z technologią NFC. Każdy etap obsługi klienta – od rezerwacji po płatność – odbywa się w jednej aplikacji. Transakcje są szyfrowane, a dane kart nie są przechowywane na urządzeniu, co zapewnia bezpieczeństwo użytkownikom. Dla przedsiębiorców to sposób na uproszczenie operacji i redukcję kosztów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. czerwiec 2025 11:13