StoryEditor

W czeskim Rossmannie nalejesz żel pod prysznic do wielorazowej butelki

Czeski Rossmann wprowadził usługę nalewania produktów do butelek wielokrotnego użytku w 10 swoich sklepach, m.in. w Pradze, Libercu i Brnie. Projekt prowadzony jest we współpracy z firmą Henkel. Butelki można napełniać płynami do prania i pielęgnacji domu, a także żelami do pielęgnacji ciała.

Rossmann idzie w stronę zero waste. W drogeriach sieci w Czechach można nalewać produkty z automatów do wielorazowych butelek. Usługa została wprowadzona w 10 sklepach, m.in. w Pradze, Libercu i Brnie. Projekt powstał we współpracy z firmą Henkel.   

Specjalne butelki do napełnienia kupuje się na miejscu w drogerii i nie różnią się one od tych tradycyjnych. Można je napełnić płynami do prania i pielęgnacji domu, a także żelami do pielęgnacji ciała - informuje Jakub Jankowski z biura prasowego Rossmann Polska.

Nie wiadomo, czy taka usługa zostanie wprowadzona w Rossmannie w Polsce. Jednak przykład czeskiego rynku pokazuje, że to, co wydawało się bardzo niszowe, za chwilę może wejść do masowego użytku.

W Polsce niedawno wiele poruszenia wywołał projekt Cosmetomatu  do sprzedaży środków czystości, którymi napełnia się własne butelki. Pierwszy automat pojawił się w sierpniu w „Takżetego wege bistro” w Łodzi. 7 grudnia ruszy pierwszy własny punkt sprzedaży Cosmetomatu (showroom) w Poznaniu, przy ul. Słowiańskiej 55a, gdzie detergentami będzie można napełniać wypożyczone butelki. Twórcy Cosmetomatu zapowiadają, że w przyszłości do automatów trafią także kosmetyki. 

Dla producentów kosmetyków tego typu rozwiązania to nowość. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo konsumentów i czystość mikrobiologiczną produktów, spodziewają się, że przez Cosmetomaty mogą być sprzedawane podstawowe produkty do mycia, takie jak mydła, żele, ewentualnie szampony do włosów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. sierpień 2025 03:08