StoryEditor
Eksport
21.10.2022 00:00

Amway otrzymał nakaz zawieszenia działalności w Japonii

Zgodnie z opublikowanym w Japan Times raportem, Amway otrzymał nakaz zawieszenia rekrutacji nowych członków w Japonii na sześć miesięcy za naruszenie krajowego prawa dotyczącego transakcji handlowych, które zabrania firmom zajmującym się sprzedażą bezpośrednią nakłaniania kupujących do kupowania produktów lub dołączania do firmy bez informowania ich o charakterze i strukturze przedsiębiorstwa.

Agencja ds. Konsumentów rządu Japonii nakazała firmie Amway Japan, zajmującej się marketingiem wielopoziomowym, zawieszenie transakcji na sześć miesięcy z powodu nielegalnego nagabywania. Po raz pierwszy firma została ukarana karą administracyjną za naruszenie określonego prawa ds. obrotu gospodarczego. W szczególności firma ma zakaz pozyskiwania nowych członków i zakupów towarów, a także zawierania umów.

Według agencji najpóźniej od marca zeszłego roku firma namawiała ludzi do kupowania produktów lub zarejestrowania się do członkostwa, nie mówiąc im, że zostaną zobowiązani do brania udziału w biznesie networkingowym. W wielu przypadkach członkowie Amway Japan nagabywali osoby, które znaleźli za pośrednictwem mediów społecznościowych lub podobnych aplikacji i stron, aby kupowali kosmetyki, urządzenia do oczyszczania powietrza lub inne produkty. W innych sytuacjach konsultanci i konsultantki Amway zachęcali do rejestrowania się w strukturach firmy bez podawania jej nazwy ani charakteru działalności.

Amaway zajmuje się marketingiem wielopoziomowym obejmującym produkty gospodarstwa domowego, takie jak zdrowa żywność i kosmetyki. Firma została założona w 1959 roku przez Jaya Van Andela i Richarda DeVosa. Od kwietnia 2019 roku do połowy września tego roku centra konsumenckie agencji w całej Japonii udzieliły porad dotyczących Amway Japan w sumie 953 osobom, z których 45 proc. miało powyżej 20 lat. Według strony internetowej Amway Japan sprzedaż w kraju kwitnącej wiśni wyniosła 97,5 miliarda jenów w 2020 roku.

Czytaj także: Amway wyprowadził się z Warszawy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
13.05.2025 12:58
Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa
Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji mobilnej i ok. 100 sklepów stacjonarnychShutterstock

Chanel, globalny producent kosmetyków i perfum premium, nawiązał współpracę z indyjską firmą Nykaa, aby wzmocnić swoją markę na tamtejszym rynku.

Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne, prozdrowotne i fashion za pośrednictwem własnej strony internetowej, aplikacji mobilnej i ponad 100 sklepów stacjonarnych. Dzięki nawiązaniu tej współpracy perfumy i kosmetyki Chanel będą dostępne w wybranych sklepach Nykaa Luxe, aplikacji Nykaa i sklepie online. 

Do końca 2025 roku Chanel chce sukcesywnie rozszerzać swoją ekspansję w detalu do ponad dziesięciu sklepów Nykaa Luxe w całym kraju.

Opierając się na fundamencie, położonym przez naszą sieć butików z perfumami i kosmetykami, a także platformę e-commerce Chanel India, partnerstwo z Nykaa stanowi potężną synergię naszych wspólnych wartości. Ta współpraca inspiruje nas do rozwijania jeszcze szerszej oferty naszych perfum i kosmetyków w Indiach – ocenia Amit Goyal, dyrektor zarządzający Chanel India.

Jako Nykaa jesteśmy niezmiernie dumni z tego partnerstwa, dającego po raz pierwszy możliwość wprowadzenia oferty Chanel Fragrance & Beauty w Indiach w luksusowych sklepach kosmetycznych Nykaa, a także online. Wczesne rozpoznanie przez Chanel potencjału rynku w Indiach w dużym stopniu przyczyni się do tworzenia i rozwoju segmentu luksusowego w nadchodzących dekadach – komentuje Anchit Nayar, dyrektor wykonawczy i CEO w Nykaa Beauty.

Obecnie w Indiach Chanel posiada siedem butików, a ponadto trzy sklepy na lotniskach oraz dedykowany dedykowany portal e-commerce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2025 19:55