StoryEditor
Eksport
09.02.2023 00:00

Dior staje w obliczu pozwu zbiorowego w związku z mylącym oznaczeniem SPF

Luksusowa marka należąca do grupy Louis Vuitton Moët Hennessy staje w obliczu pozwu o niepoprawne oznaczanie produktu i wprowadzanie konsumentów w błąd. / Steven Su via Unsplash
Dior może zostać pozwany i zobowiązany do obrony claimu opakowaniowego na temat 24-godzinnej ochrony przed promieniowaniem słonecznym po ogłoszeniu zamiaru stworzenia pozwu zbiorowego, w którym powódka oskarża tę markę kosmetyczną należącą do LVMH o wprowadzający w błąd marketing. Powódka twierdzi, że nie wydałaby tak dużo pieniędzy ani w ogóle nie kupiła produktu, gdyby wiedziała, że zapewnia on tylko dwie godziny ochrony przed słońcem.

Christian Dior fałszywie reklamuje swoje podkłady kosmetyczne z SPF jako zapewniające 24-godzinną ochronę przed słońcem – twierdzą powodowie stojący za nowym pozwem zbiorowym. Powódka, Alexis Slaten, twierdzi, że produkty Christian Dior Foundation – w tym Dior Forever Foundation i Dior Forever Skin Glow Foundation – w rzeczywistości w pełni skutecznie chronią użytkowników przed słońcem tylko przez dwie godziny po ich pierwszym zastosowaniu.

Slaten twierdzi, że produkty do pielęgnacji skóry z SPF należy nakładać ponownie po dwóch godzinach, aby „zapewnić ciągłą ochronę przed słońcem”. Produkty nie zapewniają i nie mogą zapewnić 24-godzinnej ochrony SPF, jak twierdzono. Etykiety produktów są zatem fałszywe, zwodnicze i/lub wprowadzające w błąd – twierdzi opinia wyrażona w pozwie zbiorowym. Rozsądny konsument uwierzy, że produkty zapewnią wszystkie korzyści, w tym ochronę SPF, przez reklamowane 24 godziny – stwierdza prawnik Alexis Slaten w dalszej części dokumentu. Slaten twierdzi, że Christian Dior jest winny bezpodstawnego wzbogacenia się, oszustwa na podstawie prawa zwyczajowego, oszustwa i/lub wprowadzenia w błąd oraz naruszenia kalifornijskiej ustawy o środkach prawnych dla konsumentów i ustawy o fałszywej reklamie.

Powódka chce reprezentować ogólnokrajową i kalifornijską grupę konsumentów, którzy zakupili podkład kosmetyczny Christian Dior, sądząc, że zapewnia on 24-godzinną ochronę przeciwsłoneczną SPF, od 27 stycznia 2019 r. Powódka domaga się rozprawy z ławą przysięgłych i nakazu sądowego wraz z przyznaniem odszkodowania kompensacyjnego, ustawowego, karnego i potrójnego odszkodowania dla siebie i wszystkich członków grupy.

Czytaj także: Rodan + Fields zapłaci 38 milionów dolarów odszkodowania za serum do rzęs

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:41