StoryEditor
Eksport
25.03.2024 10:27

Dotacje na rozwój eksportu – Ministerstwo Rozwoju i Technologii zaprasza na bezpłatne warsztaty firmy z branży kosmetycznej i detergentowej

Programy dotacyjne i wsparcie instytucjonalne rozwoju eksportu oraz ekspansji inwestycyjnej w polskich firmach branży kosmetycznej i detergentowej – to myśl przewodnia dwudniowych warsztatów organizowanych przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Można zapisywać się na nie jeszcze tylko do 12 kwietnia br.

Ministerstwo Rozwoju i Technologii organizuje w dn. 18-19 kwietnia br. dwudniowe spotkanie dla firm z sektora kosmetycznego i detergentowego dotyczące wsparcia rozwoju eksportu.

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się o możliwościach wsparcia finansowego i instytucjonalnego jakie oferuje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Finance, Polski Fundusz Rozwoju, PFR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A–Fundusz Ekspansji Zagranicznej, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A, NCBR czy Bank Gospodarstwa Krajowego.

Organizatorzy przekażą informacje o tym:

  • jak obniżyć koszt importu zaopatrzeniowego i wziąć udział w przetargach organizacji międzynarodowych,
  • jakie rynki są perspektywiczne dla eksportu branży,
  • w jaki sposób mierzyć się z barierami w dostępie do rynków pozaunijnych, jak zabezpieczyć swój eksport lub go sfinansować
  • jak skorzystać z dostępnych instrumentów wsparcia eksportu i promocji.

Nabór na warsztaty trwa do 12 kwietnia 2024 r. Szczegóły, program i formularz zgłoszeń na stronie: trade.gov.pl 

Jak podaje MRiT, wartość polskiego eksportu branży kosmetycznej w 2023 r. wyniosła ok. 5,7 mld euro, a od 2010 r. wartości eksportu wzrosła o182 proc. Najważniejszymi odbiorcami polskich wyrobów branży kosmetycznej w Unii Europejskiej są: Niemcy, Czechy, Francja, Belgia, Holandia, Włochy, Hiszpania, Rumunia, Węgry i Litwa. Z krajów pozaunijnych sektor kosmetyczny eksportuje najwięcej do: Wielkiej Brytanii, Ukrainy, Turcji, USA, Szwajcarii, RPA, Kazachstanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Australii.

Czytaj także: Branża kosmetyczna wśród kluczowych sektorów ze wsparciem eksportu

Natomiast wartość polskiego eksportu branży detergentowej w 2023 r. wyniosła ponad 1,6 mld euro, a od 2010 r. wartość eksportu wzrosła o 257 proc. Najważniejszymi odbiorcami polskich wyrobów branży kosmetycznej w Unii Europejskiej są: Niemcy, Francja, Węgry, Belgia, Włochy, Holandia, Austria, Litwa, Czechy oraz Szwecja. Jeśli chodzi o kraje pozaunijne sektor ten eksportuje najwięcej do: Wielkiej Brytanii, Turcji, Ukrainy, Australii, USA,, Kanady, Chin i Izraela.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 09:24