StoryEditor
Eksport
06.04.2023 00:00

Elever Cosmetics wchodzi na rynek ukraiński. Będzie tam promowany przez Alinę Baikovą

Alina Baikova, modelka i aktywistka z Ukrainy została ambasadorką polskiej marki Elever Cosmetics / fot. materiały prasowe
Elever Cosmetics, luksusowa marka kosmetyczna z produkcją w Radomiu, weszła na ukraiński rynek. Decyzja ta jest wynikiem rozpoczęcia współpracy z Aliną Baikovą, topową modelką i aktywistką z Ukrainy. Spółka przeznaczyła również część zysków ze sprzedaży na charytatywną fundację w Ukrainie.

Radomska forma Elever Cosmetics ogłosiła, że nawiązała współprac z Aliną Baikovą, modelką i aktywistką z Ukrainy. Poprzez swoją stronę internetową, która zyskała ukraińską wersję językową, będzie przyjmować zamówienia z wysyłka do Ukrainy.

– Bardzo się cieszymy z rozpoczętej współpracy z jedną z najbardziej rozpoznawanych modelek na świecie. Jest to duży krok w kierunku stania się globalną marką kosmetyków. Ukraina jest dużym rynkiem, który wrócił już do rzeczywistości po rozpoczętej ponad rok temu wojnie m.in. z tego powodu postanowiliśmy udostępnić stronę Elever w języku ukraińskim oraz przyjmować zamówienia także z tego kraju. Dodatkowo w Polsce jest bardzo dużo Ukrainek, dla których nasza strona w ich języku będzie o wiele prostsza i zrozumiała – komentuje Piotr Zagożdżon, wiceprezes funduszu inwestycyjnego Zago Capital I, który jest właścicielem Elever Cosmetcs.

Alina Baikova jest rozpoznawalną na całym świecie modelką i aktywistką, współpracującą przy fundacji charytatywnej, skupiającej się na pomocy służbie zdrowia w swoim kraju. Elever Cosmetics wsparła tę fundację, przeznaczając na jej pomoc część wygenerowanych zysków ze sprzedaży.

Elever Cosmetics stale powiększa liczbę klientów i portfolio produktów oraz poszerza współpracę o nowe ambasadorki. W Polsce jest reprezentowana m.in. przez Natalię Siwiec i Jessicę Mercedes. Oferuje kosmetyki makijażowe i pielęgnacyjne z wyższej półki cenowej oraz suplementy diety. Marka chwali się, że regularnie poprawia swoje wyniki finansowe. Jej sprzedaż w I kwartale 2023 r. jest 4 krotnie wyższa niż w analogicznym okresie 2022 r.

Zago Capital I spodziewa się, że Elever Cosmetics już niebawem będzie jedną z najbardziej liczących się spółek w jego portfolio. Fundusz skupia się na  inwestowaniu w branże wellness, fitness, pielęgnacji personalnej, substancji organicznych, odżywiania, suplementów diety, mikro-biom i produkcji kosmetycznej. Aktualnie poszukuje firm do przejęcia z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej (ale głownie z Polski), na inwestycje w które planuje przeznaczyć 100 mln EUR.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. sierpień 2025 08:46