StoryEditor
Eksport
06.04.2023 00:00

Elever Cosmetics wchodzi na rynek ukraiński. Będzie tam promowany przez Alinę Baikovą

Alina Baikova, modelka i aktywistka z Ukrainy została ambasadorką polskiej marki Elever Cosmetics / fot. materiały prasowe
Elever Cosmetics, luksusowa marka kosmetyczna z produkcją w Radomiu, weszła na ukraiński rynek. Decyzja ta jest wynikiem rozpoczęcia współpracy z Aliną Baikovą, topową modelką i aktywistką z Ukrainy. Spółka przeznaczyła również część zysków ze sprzedaży na charytatywną fundację w Ukrainie.

Radomska forma Elever Cosmetics ogłosiła, że nawiązała współprac z Aliną Baikovą, modelką i aktywistką z Ukrainy. Poprzez swoją stronę internetową, która zyskała ukraińską wersję językową, będzie przyjmować zamówienia z wysyłka do Ukrainy.

– Bardzo się cieszymy z rozpoczętej współpracy z jedną z najbardziej rozpoznawanych modelek na świecie. Jest to duży krok w kierunku stania się globalną marką kosmetyków. Ukraina jest dużym rynkiem, który wrócił już do rzeczywistości po rozpoczętej ponad rok temu wojnie m.in. z tego powodu postanowiliśmy udostępnić stronę Elever w języku ukraińskim oraz przyjmować zamówienia także z tego kraju. Dodatkowo w Polsce jest bardzo dużo Ukrainek, dla których nasza strona w ich języku będzie o wiele prostsza i zrozumiała – komentuje Piotr Zagożdżon, wiceprezes funduszu inwestycyjnego Zago Capital I, który jest właścicielem Elever Cosmetcs.

Alina Baikova jest rozpoznawalną na całym świecie modelką i aktywistką, współpracującą przy fundacji charytatywnej, skupiającej się na pomocy służbie zdrowia w swoim kraju. Elever Cosmetics wsparła tę fundację, przeznaczając na jej pomoc część wygenerowanych zysków ze sprzedaży.

Elever Cosmetics stale powiększa liczbę klientów i portfolio produktów oraz poszerza współpracę o nowe ambasadorki. W Polsce jest reprezentowana m.in. przez Natalię Siwiec i Jessicę Mercedes. Oferuje kosmetyki makijażowe i pielęgnacyjne z wyższej półki cenowej oraz suplementy diety. Marka chwali się, że regularnie poprawia swoje wyniki finansowe. Jej sprzedaż w I kwartale 2023 r. jest 4 krotnie wyższa niż w analogicznym okresie 2022 r.

Zago Capital I spodziewa się, że Elever Cosmetics już niebawem będzie jedną z najbardziej liczących się spółek w jego portfolio. Fundusz skupia się na  inwestowaniu w branże wellness, fitness, pielęgnacji personalnej, substancji organicznych, odżywiania, suplementów diety, mikro-biom i produkcji kosmetycznej. Aktualnie poszukuje firm do przejęcia z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej (ale głownie z Polski), na inwestycje w które planuje przeznaczyć 100 mln EUR.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 21:56