StoryEditor
Eksport
24.07.2019 00:00

Fenty Beauty rozpoczyna ekspansję w Azji

Marka Rihanny, Fenty Beauty, chce rozwijać swoją globalną obecność. Właścicielka ogłosiła jej implementację w Hongkongu, Makau, Seulu i na wyspie Jeju.

Jak podaje Euromonitor, region Azji i Pacyfiku jest największym rynkiem i jednym z najszybciej rozwijających się rynków dla branży kosmetycznej i wellness, z 32 - procentowym udziałem na świecie. Oczekuje się, że w regionie w ciągu najbliższych pięciu lat tempo wzrostu wyniesie 6,7 proc.

Kiedy wprowadziłam Fenty Beauty w 2017 roku na rynek, chciałam mieć pewność, że marka będzie dostępna na całym świecie, aby wszyscy mieli do niej dostęp. Dziś kontynuujemy rozbudowę rodziny Fenty Beauty i będziemy dostępni we wrześniu w Hong Kongu, Macau, Seulu i Jeju! "- skomentowała  na swoim koncie Instagram gwiazda muzyki pop i bizneswoman. 

W ramach tego projektu kosmetyki marki Fenty Beauty będą oferowane w Hong Kongu i Makau przez Galleria, Sephora, Harvey Nichols, Beauty Bazaar i Beauty Avenue. W Seulu produkty będą dostępne bezcłowo w Lotte Duty Free i Shinsegae Duty Free. Na wyspie Jeju Fenty Beauty będzie dystrybuowane w Shilla Duty Free.

Rihanna wprowadziła swoją markę kosmetyków w 2017 roku wraz z Kendo - inkubatorem urody LVMH. Popularność zdobyła dzięki szerokiej gamie odcieni podkładu, błyszczykom i ultra-napigmentowanym reflektorów cery. W ciągu dwóch lat zaledwie marka przyciągnęła na Instagram 8 milionów followersów.

Fenty Beauty podąża za trendem marek zagranicznych próbujących podbić rynek azjatycki - po wejściu Chanel na Tmall w Chinach w tym miesiącu i Elizabeth Arden, która zwróciła się do Ning Chang z Tajwanu o z propozycją zostania pierwszą azjatycką ambasadorką pielęgnacji twarzy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 08:07