StoryEditor
Eksport
28.03.2023 00:00

Kim Kardashian rejestruje kosmetyczny znak towarowy dla swojej córki North West

Kim Kardashian przygotowuje dla swoich dzieci pole do wkroczenia w świat biznesu. / Shutterstock
Kim Kardashian zgłosiła znak towarowy dla nowej marki kosmetycznej pod nazwiskiem swojej dziewięcioletniej córki North West. Marka podobno będzie specjalizować się w produktach do nawilżania skóry, balsamach, kremach, środkach czyszczących i serum, zgodnie ze znakiem towarowym złożonym przez gwiazdę reality show. W asortymencie mają się również znaleźć produkty do pielęgnacji włosów, w tym szampony i odżywki, a także produkty do makijażu i zapachy.

Kim Kardashian zgłosiła cztery znaki towarowe pod nazwiskiem swojej 9-letniej córki, North West, dla nowych firm kosmetycznych i zabawkowych. North West jest najstarszą córką Kim Kardashian i jej byłego męża Kanye Westa.  Źródła nie mogą ocenić, kiedy te firmy zostaną uruchomione, jednak zgodnie ze zgłoszeniem znaku towarowego firma kosmetyczna będzie obejmować produkty „takie jak serum, olejki do twarzy, żele do kąpieli i pod prysznic, a także kosmetyki”. Zorientowana w biznesie Kim Kardashian z powodzeniem założyła kilka własnych firm, w tym SKIMS, która jest warta ponad 3,2 miliona.

Oddzielne zgłoszenie pokazuje, że ta sama marka będzie również kierować marką zabawek, sprzedając figurki do zabawy, lalki, artykuły do ​​rysowania i mechaniczne zabawki akcji. Ponadto jest to znak towarowy usługi reklamowej. Potencjalne przedsiębiorstwo będzie oferować „usługi reklamowe, a mianowicie promowanie towarów i usług innych osób oraz dostarczanie informacji o działalności handlowej i informacji handlowych za pośrednictwem globalnej sieci komputerowej”. Daty uruchomienia nie zostały jeszcze podane dla firm, które mają zostać nazwane nazwiskiem North West, jasne jest jednak, że Kardashian przygotowuje swoją córkę do pójścia w jej przedsiębiorcze ślady. North West ma już ponad 15 milionów obserwujących na koncie TikTok współdzielonym z Kardahsian i regularnie otrzymuje do 55 milionów wyświetleń swoich filmów.

Najnowszym przedsięwzięciem biznesowym Kardashian była SKKN by Kim, marka produktów do pielęgnacji skóry wprowadzona pod szyldem Coty w 2022 roku. Najstarsza córka kontrowersyjnego rapera Kanye Westa nie jest jedynym dzieckiem byłych małżonków, które ma odziedziczyć miliardowe imperium i dziedzictwo pary. Znaki towarowe Psalm West, Chicago West i Saint West (są to imiona dzieci Kardashian i Westa) otrzymały podobne zgłoszenia w 2022 r. i zostały zarejestrowane przez firmę prawniczą Gerben zajmującą się własnością intelektualną.

Czytaj także: Zamieszanie wokół nowej marki pielęgnacyjnej Kim Kardashian

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:46