StoryEditor
Eksport
13.01.2023 00:00

LVMH ogłasza nowych decydentów w Louis Vuitton i Christian Dior

LVMH zatrudnił nowych pracowników w Louis Vuitton i Christian Dior; Pietro Beccari, który kieruje Christian Dior Couture od 2018 roku, zostaje prezesem i dyrektorem generalnym Louis Vuitton.

Grupa LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) ogłosiła przetasowania w swoich kadrach; Pietro Beccari zastąpi Michaela Burke‘a, który przejmie nowe obowiązki, podlegając bezpośrednio Bernardowi Arnaultowi, prezesowi i dyrektorowi generalnemu LVMH. Delphine Arnault, wiceprezeska wykonawcza Louis Vuitton od 2013 roku, zastępuje Beccari i zostaje prezesem i dyrektorką generalnym Christian Dior Couture. Charles Delapalme, wiceprezes wykonawczy Christian Dior Couture, odpowiedzialny za działalność komercyjną od 2018 roku, zostaje mianowany dyrektorem zarządzającym Christian Dior Couture. Wreszcie, Stéphani Bianchi, prezes i dyrektor generalny działu zegarków i biżuterii, będzie teraz nadzorował również Tiffany i Repossi, które dołączają do działu zegarków i biżuterii grupy LVMH.

Omawiając nominacje, Arnault powiedział: „Pietro Beccari wykonał wyjątkową pracę w Christian Dior w ciągu ostatnich pięciu lat. Jego przywództwo przyspieszyło atrakcyjność i sukces tego kultowego Maison [domu mody]. Nominacja Delphine Arnault to kolejny kamień milowy na drodze kariery w modzie i galanterii skórzanej zdefiniowanej przez doskonałość, najpierw w ciągu 12 lat w Christian Dior, a następnie w Louis Vuitton przez ostatnią dekadę, gdzie była numerem dwa, odpowiadając za wszystkie działania produktowe w Maison".

„Jestem zachwycona awansem Charlesa Delapalme u Christiana Diora. Przez ostatnie 17 lat prowadził godną podziwu karierę w Grupie LVMH. Włączenie Tiffany do Działu Zegarków i Biżuterii jest naturalnym krokiem po udanej integracji firmy z Grupą LVMH. Umiejętności przywódcze Stéphane‘a Bianchiego, jego zrozumienie produktów i rynków oraz przenikliwość organizacyjna umożliwiły Maisons w dywizji osiągnięcie niezwykłych wyników pod jego kierownictwem" kontynuuje Arnault.

Czytaj także: Bernard Arnault z LVMH wyprzedza Elona Muska jako najbogatszy człowiek na świecie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. czerwiec 2025 06:17