StoryEditor
Eksport
15.04.2019 00:00

Natural & Organic Products Europe. Wiemy, kto zdobył nagrody Best New Natural Beauty & Spa product 2019

Natural Beauty & Spa Show ogłosił zwycięzców dorocznych nagród Natural Beauty Awards 8 kwietnia na targach Natural & Organic Products Europe - czołowej imprezie handlowej dla przemysłu naturalnego i organicznego.

Przyznawane podczas targów w London ExCeL doroczne nagrody są wyrazem uznania dla roli, jaką detaliści odgrywają w sprowadzaniu naturalnych i ekologicznych marek kosmetycznych dla konsumentów, a także firm, ludzi i innowacji, które napędzają branżę naturalnego piękna. Uhonorowano w ten sposób wybitne osiągnięcia najlepszych sprzedawców i dostawców naturalnych kosmetyków w Wielkiej Brytanii.

To był pamiętny dzień dla Waitrose, który zdobył tytuł Best Supermarket Award czwarty rok z rzędu. Neal’s Yard, Naturisimo i As Natural Intended również pochwaliły się trofeami, wygrywając odpowiednio Best Branded Store, Best Online Retailer i Best Chain Store. 

W konkursie Best new Natural Beauty & Spa product awards, prestiżowych nagród Natural & Organic Products Awards, które wyróżniają najlepsze nowe produkty kosmetyczne wprowadzane na rynek, znalazły się także kategorie piękna. Wśród zwycięzców znaleźli się INIKA Organic, Viridian Nutrition, Dr Hauschka, Natracare, Opus Innovation i Giovanni Cosmetics (dystrybuowane przez Kinetic).


Best new Natural Beauty & Spa product awards – wyniki

Podobnie jak w poprzednich latach, kategorie „Najlepszy nowy produkt” w konkursie Natural & Organic Awards Europe zostały rozstrzygnięte w wyniku głosowania odwiedzających targi Natural & Organic Products Europe w dniu otwarcia  - w niedzielę 7 kwietnia. 

Najlepsze produkty zostały ocenione przez zespół ekspertów branżowych, w tym Daniela Gilla, menedżera kategorii w John Bell & Croyden / Lloyds Pharmacy w Selfridges, Jen Marsh i Katie Scott z On The Eighth Day Co-Operative, Donnę Ashcroft, menedżera handlowego w Big Green Smile i Ailish Lucas, blogerkę i wpływową postać The Glow Getter.

Najlepszy nowy produkt do pielęgnacji męskiej - Natura Siberica: The Mammoth Shaving Clay and Mask 2-1
Najlepszy nowy produkt dla matki i dziecka - Opus Innovations Limited: Chusteczki biodegradowalne Happy Planet
Najlepszy nowy produkt do pielęgnacji twarzy - Cress UK: Sukin Blemish Control Clearing Facial Wash
Najlepszy nowy produkt do makijażu naturalnego - Dr Hauschka: Blask błyszczyka
Najlepszy nowy produkt ekologicznej urody - Viridian Nutrition: Organic Topical Black Seed Oil
Najlepszy nowy produkt do pielęgnacji ciała- Holy Llama: mydło Holy Llama Naturals Yogi
Najlepszy nowy wegański produkt kosmetyczny INIKA Organic: INIKA Bold Lash Vegan Mascara
 

Najlepszy nowy produkt do pielęgnacji włosów - Kinetic: Giovanni Frizz Be Gone Hot Oil Hair Treatment
Najlepszy nowy produkt do pielęgnacji ciała- Natracare:  chusteczki Safe To Flush Moist Tissues
Judges Choice Award - Kinetic: Antipodes Blessing Anti-Pollution Serum
 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.05.2025 11:30
Nowe cła za chińskie kosmetyki? Unia Europejska chce opłatą 2 euro zahamować zalew paczek z Chin
Tanie kosmetyki o nieznanym składzie mogą wkrótce przestać być tak atrakcyjne dla konsumentów i konsumentek.Aliexpress

Komisja Europejska spodziewa się, że nowa opłata zniechęci niektórych operatorów do masowego importu tanich towarów bez opodatkowania. Środki zebrane z opłaty miałyby trafić bezpośrednio do służb celnych państw członkowskich, co umożliwiłoby lepszą kontrolę jakości i bezpieczeństwa produktów trafiających na unijny rynek.

Unia Europejska planuje wprowadzenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 2 euro za każdą małą paczkę spoza Wspólnoty. Celem nowego mechanizmu, zaproponowanego przez komisarza ds. handlu Maroša Šefčoviča, jest sfinansowanie kosztów odpraw celnych i wzmocnienie kontroli napływających przesyłek. Jak zaznacza Komisja Europejska, nie chodzi o nowy podatek, lecz o „kompensatę kosztów” obsługi ogromnego wolumenu tanich przesyłek, głównie z Chin.

Skala zjawiska rośnie lawinowo. W 2024 roku do Unii Europejskiej trafiło około 4,6 miliarda paczek o wartości poniżej 150 euro – średnio 145 przesyłek na sekundę. Aż 91 proc. z nich pochodziło z Chin. Przesyłki te, zwolnione obecnie z ceł, omijają też często kontrole celne, co budzi niepokój unijnych instytucji, zwłaszcza w kontekście przewidywanego zwiększenia napływu po podwyższeniu ceł w USA.

Belgijska federacja handlowa Comeos poparła wg. portalu Retail Detail propozycję Komisji, wskazując, że to krok w stronę bardziej uczciwej konkurencji. Jak podkreślono, każdego dnia do Belgii trafia około 2,5 miliona paczek spoza UE, z czego większość pochodzi z Chin. W skali roku oznacza to nawet miliard przesyłek – dwukrotnie więcej niż w 2023 roku. Tymczasem belgijskie służby celne są w stanie skontrolować zaledwie 0,005 proc. z nich.

Co to oznacza dla Polski?

Wprowadzenie opłaty manipulacyjnej może mieć także istotne skutki dla zachowań zakupowych konsumentów, zwłaszcza w sektorze kosmetycznym. Wzrost kosztów importu tanich produktów z Azji, w tym popularnych marek z platform takich jak Aliexpress i Temu, może skłonić konsumentów do ponownego zainteresowania się ofertą polskich marek beauty z segmentu budżetowego. Rodzime firmy, które już teraz konkurują ceną i coraz częściej stawiają na jakość oraz transparentność składu, mogą zyskać nowych klientów poszukujących alternatywy dla dotychczasowych tanich zakupów zza granicy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 23:46