StoryEditor
Eksport
29.01.2019 00:00

Oceanic zintensyfikuje działania na węgierskim rynku

W 2019 r. firma Oceanic planuje kolejne działania, które mają wzmocnić pozycję jej czołowej marki AA na węgierskim rynku. Polski producent pracuje już nad tym we współpracy z biurem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Budapeszcie.

Węgry są dla firmy Oceanic jednym z kluczowych kierunków europejskich. Pod względem wartości obrotów firmy za 2018 rok, jest to trzeci rynek w UE. Na sukces firmy złożyło się kilka czynników.

W pierwszej kolejności bardzo istotne znaczenie mają węgierskie parametry makroekonomiczne, które utrzymują się na bardzo zbliżonym poziomie do indeksów polskich. Pozwalają one na płynne przeniesienie strategii działania z rynku polskiego na węgierski. Dokonując analizy rynku, Oceanic dba m.in. o to, aby właściwe pozycjonowanie cenowe było dostrzegalne, a przez to atrakcyjne dla węgierskiego konsumenta.

W takiej sytuacji niezwykle istotna jest strategia działań marketingowych, którą, na podstawie wytycznych działu eksportu firmy Oceanic, realizuje nowy dystrybutor na terenie Węgier. Współpracę z partnerem na Węgrzech rozpoczęliśmy dzięki zaangażowaniu Zagranicznego Biura PAIH w Budapeszcie. To właśnie w siedzibie ZBH odbyły się pierwsze rozmowy, których ukoronowaniem było rozpoczęcie współpracy z ww. dystrybutorem, a także wprowadzenie na stałe dwóch linii marki AA do jednego z trzech największych hurtowników eco-friendly na Węgrzech – sieci Mediline – mówi Dorian Wawrzyk, area export manager firmy.

W grudniu 2018 biuro PAIH przeprowadziło intensywną promocję polskich marek kosmetycznych w wiodących węgierskich sieciach z produktami eco-friendly, m.in. Mediline. – Węgierscy konsumenci, tak jak reszta Europy, są coraz bardziej świadomi, czytają etykiety produktów kosmetycznych szukając tych hypoalergicznych, bezpiecznych i przebadanych dermatologicznie. Rośnie też zamożność Węgrów, co powoduje, że częściej mogą sobie pozwolić na droższe zazwyczaj produkty ekologiczne. Cieszę się, że intensywna promocja przyniosła oczekiwane efekty – komentuje sukces Oceanic nad Dunajem szef ZBH w Budapeszcie, Marcin Karaskiewicz. Dodaje, że sukcesy polskich firm za granicą i ich umiędzynarodawianie, tak jak w przypadku Oceanic, w sposób znaczący przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju.

Kolejne miesiące mają przynieść intensyfikację działań firmy na nowym rynku. – W 2019 r., we współpracy z PAIH, planujemy szereg działań, które jeszcze bardziej wypromują markę AA na rynku węgierskim, skupią się na właściwym komunikowaniu jej filozofii oraz pozwolą na osiągniecie głównego celu na bieżący rok, czyli wejścia do najważniejszych kosmetycznych sieci detalicznych, zarówno lokalnych, jak i zagranicznych – zapowiada  Dorian Wawrzyk.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.05.2025 11:30
Nowe cła za chińskie kosmetyki? Unia Europejska chce opłatą 2 euro zahamować zalew paczek z Chin
Tanie kosmetyki o nieznanym składzie mogą wkrótce przestać być tak atrakcyjne dla konsumentów i konsumentek.Aliexpress

Komisja Europejska spodziewa się, że nowa opłata zniechęci niektórych operatorów do masowego importu tanich towarów bez opodatkowania. Środki zebrane z opłaty miałyby trafić bezpośrednio do służb celnych państw członkowskich, co umożliwiłoby lepszą kontrolę jakości i bezpieczeństwa produktów trafiających na unijny rynek.

Unia Europejska planuje wprowadzenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 2 euro za każdą małą paczkę spoza Wspólnoty. Celem nowego mechanizmu, zaproponowanego przez komisarza ds. handlu Maroša Šefčoviča, jest sfinansowanie kosztów odpraw celnych i wzmocnienie kontroli napływających przesyłek. Jak zaznacza Komisja Europejska, nie chodzi o nowy podatek, lecz o „kompensatę kosztów” obsługi ogromnego wolumenu tanich przesyłek, głównie z Chin.

Skala zjawiska rośnie lawinowo. W 2024 roku do Unii Europejskiej trafiło około 4,6 miliarda paczek o wartości poniżej 150 euro – średnio 145 przesyłek na sekundę. Aż 91 proc. z nich pochodziło z Chin. Przesyłki te, zwolnione obecnie z ceł, omijają też często kontrole celne, co budzi niepokój unijnych instytucji, zwłaszcza w kontekście przewidywanego zwiększenia napływu po podwyższeniu ceł w USA.

Belgijska federacja handlowa Comeos poparła wg. portalu Retail Detail propozycję Komisji, wskazując, że to krok w stronę bardziej uczciwej konkurencji. Jak podkreślono, każdego dnia do Belgii trafia około 2,5 miliona paczek spoza UE, z czego większość pochodzi z Chin. W skali roku oznacza to nawet miliard przesyłek – dwukrotnie więcej niż w 2023 roku. Tymczasem belgijskie służby celne są w stanie skontrolować zaledwie 0,005 proc. z nich.

Co to oznacza dla Polski?

Wprowadzenie opłaty manipulacyjnej może mieć także istotne skutki dla zachowań zakupowych konsumentów, zwłaszcza w sektorze kosmetycznym. Wzrost kosztów importu tanich produktów z Azji, w tym popularnych marek z platform takich jak Aliexpress i Temu, może skłonić konsumentów do ponownego zainteresowania się ofertą polskich marek beauty z segmentu budżetowego. Rodzime firmy, które już teraz konkurują ceną i coraz częściej stawiają na jakość oraz transparentność składu, mogą zyskać nowych klientów poszukujących alternatywy dla dotychczasowych tanich zakupów zza granicy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 21:11