StoryEditor
Eksport
04.05.2021 00:00

Polska marka Dr Irena Eris zdobywa prestiżowe lokalizacje na światowych rynkach

Marka Dr Irena Eris w tym roku kończy budowę swojej dystrybucji na kluczowych rynkach europejskich. W kwietniu br. zadebiutowała w Portugalii. Wcześniej weszła do rosyjskiej sieci Złote Jabłko oraz na hermetyczny i bardzo konkurencyjny rynek francuski.

W ciągu ostatnich pięciu lat polskiej firmie Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris udało się zbudować silną pozycję w segmencie premium na kilku rynkach europejskich i rozpocząć dystrybucję na kilku kolejnych, mimo silnej konkurencji globalnych i lokalnych graczy segmentu luksusowego.  

Największy sukces odnieśliśmy na rynku hiszpańskim wchodząc w 2018 roku do sieci lidera perfumerii posiadającego obecnie 350 sklepów. Marka Dr Irena Eris obecnie eksponowana jest w sekcji kosmetyków premium zarówno na regularnych pólkach obok takich brandów jak Sensai, Helena Rubinstein czy Dior oraz na własnych zaprojektowanych meblach. To szeroka oferta produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. Nasza marka zajmuje topową pozycję pośród marek luksusowych oferowanych przez tę sieć – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Mariusz Wiśniewski, Head of Business Development and Sales Am, Western Europe, Asia w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris.

Ekspozycja w Madrycie

Jak podkreśla, strategicznie ważnym momentem z punktu widzenia wizerunku marki było rozpoczęcie sprzedaży w legendarnym londyńskim John Bell and Croyden. Apteka działająca nieopodal Oxford Street od ponad 220 lat posiada autoryzację serwisu rodziny królewskiej. –  Jest to miejsce niezwykle konkurencyjne, gdzie obecnych jest ponad 200 marek kosmetycznych i tu, po blisko 3 latach marka Dr Irena Eris potroiła swoją sprzedaż. To z kolei zaowocowało także współpracą w zakresie zabiegów kosmetycznych które oferuje InResidance - SPA zamieszczone wewnątrz tego historycznego miejsca – mówi Mariusz Wiśniewski.

Ekspozycja w londyńskim John Bell and Croyden

Od kilku lat Dr Irena Eris współpracuje z siecią Douglas. Po Rumunii, Węgrzech, Chorwacji obecnie przyszedł czas na kluczowe rynki europejskie takie jak Niemcy, Francja czy Włochy. Istotnym dla rozwoju marki okazał się również launch w słynnym domu towarowym Rinascente w Mediolanie, który jest uznawany za jeden z najbardziej prestiżowych domów towarowych na świecie.

Pomimo pandemii firma rozwijała eksport na kolejnych rynkach. W  grudniu 2020 r. pojawiła się w rosyjskiej sieci Zlote Jablko, udało się również wprowadzić markę Dr Iena Eris na  hermetyczny i wysoko konkurencyjny rynek francuski. W kwietniu br. polskie kosmetyki zadebiutowały w Portugalii. Obecnie produkty Dr Irena Eris dystrybuowane są na 33 rynkach na całym świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. sierpień 2025 03:33