StoryEditor
Eksport
17.03.2015 00:00

Polski pawilon narodowy

Ponad 100 firm z Polski zaprezentuje się na największych targach kosmetycznych na świecie – Cosmoprof – które ruszają już w najbliższy piątek 20 marca 2015 w Bolonii. Oficjalny Polski Pawilon Narodowy, który tam powstanie, jest największym z dotychczasowych.

Będzie zajmować 650 mkw. W 2012 roku, kiedy program startował, było to 150 mkw. Jest też zarazem ostatnim organizowanym w ramach właśnie kończącego się rządowego programu promocji polskiej branży kosmetycznej na świecie. Branżowy Program Promocji, realizowany przez SPC House of Media na zlecenie Ministerstwa Gospodarki, był pierwszym programem promocji polskiej branży kosmetycznej za granicą. Poprzez promocję tej i 14 innych wybranych, flagowych polskich branż, na świecie promowana była polska gospodarka. Polscy przedsiębiorcy, wspierani finansowo funduszami unijnymi oraz organizacyjnie przez wykonawcę poszczególnych branżowych programów, mieli szansę skupić się na wdrażaniu nowych strategii eksportowych i rozwijaniu sprzedaży.

W branży kosmetycznej program przyniósł świetne efekty. Polska jest dziś szóstym największym eksporterem kosmetyków w Europie. Do tej pory pozycja ta była zasługą w dużej mierze światowych koncernów, które w Polsce zlokalizowały swoje zakłady produkcyjne. Jednakże imponujące wzrosty sprzedaży zagranicznej, odnotowane w ostatnich latach przez lokalnych producentów, zmieniają te proporcje. Rosnące znaczenie rodzimych marek można będzie zaobserwować na zbliżających się targach w Bolonii.

Targi Cosmoprof w Bolonii to najważniejsza impreza branży kosmetycznej, wpisana w kalendarz już od 48 lat. W 2014 roku na targach zaprezentowało się 2450 wystawców z 69 krajów, a liczba zwiedzających z całego świata przekroczyła 200 tysięcy. Niemal 70 tysięcy stanowili handlowcy – importerzy, dystrybutorzy, hurtownicy czy przedstawiciele drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
20.09.2023 16:29

Inglot otworzył nowy sklep w Indiach

Pierwszy sklep Inglot został otwarty we Wrocławiu w 2001 roku, a pierwszy międzynarodowy sklep Inglota powstał w 2006 roku w Montrealu w Kanadzie.Apparel Group India
Jak wynika z opublikowanego w zeszłym tygodniu w mediach społecznościowych oświadczenia, Inglot otworzył swój pierwszy sklep detaliczny w Pune. Nowa lokalizacja znajduje się w niedawno otwartym Phoenix Mall of the Millennium w Wakad.

Inglot uruchomił swój pierwszy sklep detaliczny w indyjskim Pune. Nowy sklep znajduje się w niedawno uruchomionym centrum handlowym Phoenix Mall of the Millennium w Wakad. Inglot wszedł do Indii w 2008 roku w ramach partnerstwa franczyzowego z firmą Major Brands, obecnie znaną jako Apparel Group. Oprócz Pune marka kosmetyczna prowadzi także sklepy w DLF Mall of India w New Delhi i Forum Mall w Bengaluru.

Apparel Group to globalny konglomerat handlu detalicznego modą i stylem życia z siedzibą w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Oprócz Inglot, Apparel Group sprzedaje ponad 80 marek, w tym globalne marki w Indiach, w tym Aldo, Bath & Body Works, Tim Hortons, Tommy Hilfiger, Nine West, it Spring, Charles & Keith, Inglot, Beverly Hills, Polo Club, La Senza, R&B Moda i Victoria‘s Secret.

W sklepie znajdują się segmenty przeznaczone do ekspozycji m.in. lakierów do paznokci, palet cieni do powiek, podkładów i kolorowych produktów do ust. Wnętrze sklepu ozdobione jest tapetą z motywem liści i naturalnym drewnem, co nadaje mu nowoczesną, tropikalną estetykę.

Czytaj także: Inglot stworzył kolekcję we współpracy z Komunikatywnie

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
17.07.2023 10:09

Eksport kosmetyków do Afganistanu ucierpi; talibowie zamykają salony kosmetyczne

Po powrocie talibów do władzy sytuacja na afgańskim rynku kosmetycznym może ulec zmianie, ze względu na ich rygorystyczne podejście do kwestii estetyki i zewnętrznego wyglądu. Przyszłość eksportu kosmetyków do Afganistanu staje się niepewna w obliczu nowej sytuacji politycznej i społecznej.أخٌ‌في‌الل via Unsplash
Talibowie nakazali zamknięcie wszystkich salonów kosmetycznych w ramach ostatniego z serii ataków na wolność kobiet w Afganistanie. Ministerstwo ds. Zapobiegania Występkom i Szerzenia Cnót wydało oświadczenie, w którym stwierdziło, że wszystkie salony kosmetyczne i fryzjerskie muszą zostać zamknięte w ciągu miesiąca. „Termin zamknięcia salonów kosmetycznych dla kobiet to jeden miesiąc” – powiedział Mohammad Sadiq Akif, rzecznik Ministerstwa.

Talibowie wydali nakaz zamknięcia wszystkich salonów kosmetycznych w ramach kolejnej fali ograniczeń dotyczących wolności kobiet w Afganistanie. Ministerstwo ds. Zapobiegania Występkom i Szerzenia Cnót wydało oświadczenie, w którym ogłoszono obowiązek zamknięcia wszystkich salonów kosmetycznych i fryzjerskich w ciągu jednego miesiąca.

Po tym czasie każdy salon jest zobowiązany do złożenia raportu potwierdzającego zamknięcie działalności. Salony piękności były wcześniej zakazane w Afganistanie, kiedy talibowie byli u władzy jako ostatni w latach 1996-2001. Pozwolono im jednak ponownie otworzyć po inwazji na Afganistan w 2001 roku. Salony piękności pozostawały wówczas otwarte nawet po odzyskaniu władzy przez talibów dwa lata temu po wycofaniu się wojsk amerykańskich, choć często okna salonów były zasłonięte. Rząd talibów nie wyjaśnił powodów wprowadzenia nowego zakazu. Powodem podanym przez przywódców religijnych jest to, że usługi kosmetyczne stanowią niesprawiedliwe obciążenie dla rodzin przyszłych mężów, od których oczekuje się, że zapłacą za zabiegi przed ślubem. Tradycyjnie Afganki towarzyszą pannie młodej, gdy robi sobie fryzurę i makijaż przed ceremonią. Przy takich okazjach siostry i kuzynki spędzają godziny stłoczone w salonie pełnym podekscytowania, śmiechu i oczekiwania.

Jednak Wall Street Journal zwraca uwagę, że salony są jednymi z ostatnich miejsc, w których kobiety mogą pracować i gromadzić się bez męskiego nadzoru. Wiele zagranicznych rządów potępiło narastające restrykcje wobec kobiet od czasu powrotu talibów do władzy w 2021 roku. W zeszłym roku władze talibskie zamknęły większość żeńskich szkół średnich i zabroniły kobietom studiowania na uniwersytetach. Wiele obiektów publicznych, w tym siłownie i parki, również zostało zamkniętych dla kobiet. Organizacja Narodów Zjednoczonych została również zmuszona do zawieszenia kilku programów pomocowych w Afganistanie po tym, jak talibowie zakazali kobietom pracy humanitarnej w tym kraju. Po przywróceniu talibów do władzy w 2021 roku, salony kosmetyczne nadal działały, choć z pewnymi zmianami. Okna salonów były zasłaniane, a twarze kobiet ze zdjęć używanych w reklamach były zamazywane.

Talibowie twierdzą, że szanują prawa kobiet zgodnie z własną interpretacją prawa islamskiego i afgańskich zwyczajów.
 

Zagrożenie dla eksportu

Afganistan do tej pory był stosunkowo chłonnym rynkiem eksportowym dla kosmetyków. Mimo trudności i ograniczeń, branża kosmetyczna w kraju rozwijała się, a lokalni producenci i importerzy cieszyli się zainteresowaniem ze strony konsumentów. Wielu mieszkańców Afganistanu doceniało produkty do pielęgnacji skóry, makijażu i perfum, co przyczyniało się do popytu na te produkty na lokalnym rynku. Jednak z powrotem talibów do władzy może się wiązać z różnymi zmianami w gospodarce, w tym również w sektorze kosmetycznym. Przyszłość eksportu kosmetyków z Afganistanu może teraz być niepewna, a sytuacja wymaga dalszej obserwacji i analizy. W Afganistanie i Iraku sytuacja jest podobna jak u nas we wczesnych latach 90. Cokolwiek się przywiezie, to się sprzeda — mówili jeszcze w 2015 r. portalowi Money.pl polscy przedsiębiorcy.

Czytaj także: Konsumenci-muzułmanie przedkładają certyfikację halal nad składniki kosmetyczne

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. wrzesień 2023 13:09