StoryEditor
Eksport
20.03.2024 16:51

Ponad 3 tys. firm z 67 krajów na Cosmoprof Worldwide Bologna 2024. Jak wypadnie Polska?

Według danych organizatora targi kosmetyczne Cosmoprof we włoskiej Bolonii odwiedziło 250 tys. uczestników / fot. Stefano_Maniero
55. edycja Cosmoprof Worldwide Bologna rozpocznie się już 21 marca. Polskie firmy od lat zaznaczają wyraźnie swoją obecność na tych międzynarodowych targach kosmetycznych – jednych z najważniejszych z perspektywy budowania eksportu. W tym roku swoją ofertę kontrahentom zaprezentuje blisko 130 wystawców z Polski.

Według danych przedstawionych przez organizatorów targów w tegorocznej 55. edycji Cosmoprof w Bolonii swoją obecność potwierdziło ponad 3 tys. firm z 67 krajów. To więcej o 4 proc. w porównaniu do 2023 r.. Cała powierzchnia wystawiennicza została wysprzedana.

Wystawcy zaprezentują się w 30 pawilonach narodowych. Polskie firmy wystawiają się w kilku halach. Jak czytamy na stronie targów w sekcji poświęconej Polsce: „Będą to wystawcy prezentujący produkty z różnych kategorii, zarówno znane marki, jak i debiutujące, także w rozwijającym się segmencie kosmetyków naturalnych, a każde stoisko to prawdziwa perełka sama w sobie”. Na tegorocznej liście wystawców z Polski znalazlo się blisko 180 firm. Zobacz tutaj. Część wystawia się w Bolonii po raz pierwszy. 

image
Polski pawilon na targach Cosmoprof we włoskiej Bolonii w 2018 roku
 

 

Polskie firmy wykorzystały ostatnie dni na informowanie w biznesowych mediach społecznościowych o swoim udziale w targach. Menedżerowie odpowiedzialni za rozwój biznesu i eksportu podawali lokalizację stoisk i infomowali, że poszukują partnerów do współpracy.

 

 

 

W połowie lutego na wydarzenie zarejestrowali się goście z ponad 110 krajów. Targi ma odwiedzić ponad 90 delegacji złożonych z importerów, dystrybutorów i sprzedawców detalicznych – jak podają organizatorzy to efekt współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej we Włoszech oraz z ITA – Włoską Agencją Handlu.

W tym roku wszystkie strefy na targach zostaną otwarte równocześnie: Cosmopack, Cosmo Perfumery & Cosmetics (będą otwarte przez 3 dni do 23 marca) oraz Cosmo Hair, Nail & Beauty (otwarty przez 4 dni do 24 marca).

Jeśli Twoja firma prezentuje się na Cosmoprof Worldwide Bologna 2024 przyślij do nas zdjęcia i swój komentarz - stworzymy wspólnie galerię i reportaż z wydarzenia. Oznacz nas w mediach społecznościowych - udostępnimy Twoją relację na naszych profilach.

Linkedin WK

Instagram WK

Facebook WK

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 10:56