StoryEditor
Eksport
21.04.2023 00:00

Prada ogłasza otwarcie Prada Caffè w Harrods London

Kafejka Prada Caffè w Harrods London to najnowszy projekt marketingowy luksusowej marki ubrań, obuwia, dodatków i perfum. / materiały marketingowe Harrods London
Prada otwiera Prada Caffè w Harrods w Londynie; jest to przestrzeń zaprojektowana tak, aby nadać marce nowy wymiar i zaoferować klientom wyjątkowe i angażujące doświadczenie, które wzmocni lojalność konsumencką. Projekt powraca do wizualnych znaków rozpoznawczych Prady, a każdy element – od wystroju i menu po zastawę stołową i atmosferę – odzwierciedla język, podejście i charakterystyczny sposób postrzegania świata marki.

Prada, luksusowa marka mająca w portfolio bogatą kolekcję zapachów, otworzyła swój najnowszy projekt immersyjny w londyńskim Harrodsie; kafejkę dla odwiedzających najsłynniejszy dom towarowy pod nazwą Prada Caffè. Wewnątrz ściany, sufity oraz obite aksamitem sofy i fotele są delikatnie zabarwione kultową zielenią marki. Podłogi odtwarzają czarno-białą szachownicę historycznego butiku Prady w Galleria Vittorio Emanuele II w Mediolanie, a płaskorzeźby z kwiatami na ścianach imitują niektóre z flagowych sklepów Prady na całym świecie. Oryginalna i ekskluzywna zastawa stołowa, dobrana przez Pradę, obejmuje bladoniebieską porcelanę japońską z kontrastującą podwójną czarną linią, inspirowaną antyczną ceramiką celadonową – filiżanki do herbaty i kawy z pokrywkami, imbryki, talerze i tace – po dmuchane szkło kryształowe, w tym seria Triangle z typowym dla Prady trójkątnym wzorem.
 


Asortyment oferowanych potraw i napojów obejmuje cały posiłki na dzień, od śniadania po wieczorne koktajle, i zapewnia subtelne, nowoczesne podejście do włoskiej tradycji, z kanapkami i risotto obok mozzarelli bawolej, dań z łososia i kraba oraz spritzów, negroni i aperitifów uzupełniających listę autorskich koktajli. Karta win obejmuje całe Włochy, z butelkami z winnic od sycylijskich po piemonckie. Wypieki odgrywają centralną rolę w menu, eksponowane zarówno na centralnym blacie, jak i na ścianie z tyłu: wybór doskonałych produktów cukierniczych łączy w sobie kunszt z nowoczesnymi technikami i klasycznymi składnikami z bardziej współczesnymi smakami i aromatami.

Prada Caffè będzie otwarta od 31 marca 2023 do 7 stycznia 2024, od 9:00 do 21:00 od poniedziałku do soboty oraz od 12:00 do 18:00 w niedzielę, z wejściem od strony Hans Road. Wkrótce dołączy do niego stoisko zewnętrzne, które zaoferuje londyńczykom pyszną gamę lodów.

Czytaj także: Luksusowy dom handlowy Harrods wprowadza własną linię zapachów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 21:16