StoryEditor
Eksport
21.04.2023 00:00

Prada ogłasza otwarcie Prada Caffè w Harrods London

Kafejka Prada Caffè w Harrods London to najnowszy projekt marketingowy luksusowej marki ubrań, obuwia, dodatków i perfum. / materiały marketingowe Harrods London
Prada otwiera Prada Caffè w Harrods w Londynie; jest to przestrzeń zaprojektowana tak, aby nadać marce nowy wymiar i zaoferować klientom wyjątkowe i angażujące doświadczenie, które wzmocni lojalność konsumencką. Projekt powraca do wizualnych znaków rozpoznawczych Prady, a każdy element – od wystroju i menu po zastawę stołową i atmosferę – odzwierciedla język, podejście i charakterystyczny sposób postrzegania świata marki.

Prada, luksusowa marka mająca w portfolio bogatą kolekcję zapachów, otworzyła swój najnowszy projekt immersyjny w londyńskim Harrodsie; kafejkę dla odwiedzających najsłynniejszy dom towarowy pod nazwą Prada Caffè. Wewnątrz ściany, sufity oraz obite aksamitem sofy i fotele są delikatnie zabarwione kultową zielenią marki. Podłogi odtwarzają czarno-białą szachownicę historycznego butiku Prady w Galleria Vittorio Emanuele II w Mediolanie, a płaskorzeźby z kwiatami na ścianach imitują niektóre z flagowych sklepów Prady na całym świecie. Oryginalna i ekskluzywna zastawa stołowa, dobrana przez Pradę, obejmuje bladoniebieską porcelanę japońską z kontrastującą podwójną czarną linią, inspirowaną antyczną ceramiką celadonową – filiżanki do herbaty i kawy z pokrywkami, imbryki, talerze i tace – po dmuchane szkło kryształowe, w tym seria Triangle z typowym dla Prady trójkątnym wzorem.
 


Asortyment oferowanych potraw i napojów obejmuje cały posiłki na dzień, od śniadania po wieczorne koktajle, i zapewnia subtelne, nowoczesne podejście do włoskiej tradycji, z kanapkami i risotto obok mozzarelli bawolej, dań z łososia i kraba oraz spritzów, negroni i aperitifów uzupełniających listę autorskich koktajli. Karta win obejmuje całe Włochy, z butelkami z winnic od sycylijskich po piemonckie. Wypieki odgrywają centralną rolę w menu, eksponowane zarówno na centralnym blacie, jak i na ścianie z tyłu: wybór doskonałych produktów cukierniczych łączy w sobie kunszt z nowoczesnymi technikami i klasycznymi składnikami z bardziej współczesnymi smakami i aromatami.

Prada Caffè będzie otwarta od 31 marca 2023 do 7 stycznia 2024, od 9:00 do 21:00 od poniedziałku do soboty oraz od 12:00 do 18:00 w niedzielę, z wejściem od strony Hans Road. Wkrótce dołączy do niego stoisko zewnętrzne, które zaoferuje londyńczykom pyszną gamę lodów.

Czytaj także: Luksusowy dom handlowy Harrods wprowadza własną linię zapachów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
04.12.2025 12:14
Ukraina wdrożyła cyfrowy rejestr kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraina dostosowuje swoje systemy do unijnych realiów.Justyna Czupryniak/Canva

Ukraina rozpoczęła obowiązkową cyfryzację obiegu produktów kosmetycznych, przechodząc na standardy regulacyjne stosowane w Unii Europejskiej. Wprowadzono jednolity elektroniczny katalog wszystkich kosmetyków sprzedawanych na rynku ukraińskim. Do tej pory nie istniał żaden centralny system gromadzenia danych, a produkty kosmetyczne trafiały do sprzedaży bez scentralizowanej ewidencji.

Nowy system tworzy pierwszy w historii kraju ujednolicony, cyfrowy rejestr kosmetyków. Producenci i importerzy muszą przekazywać szczegółowe dane o swoich produktach online — szybko, transparentnie i zgodnie ze standardami regulacyjnymi UE. Jak podkreśla wiceministra zdrowia ds. rozwoju cyfrowego Maria Karczewycz, system stanowi „kolejny krok w kierunku pełnej integracji z europejskim rynkiem i standardami bezpieczeństwa”, a cyfrowe narzędzia zapewniają „przejrzysty i jednolity proces ewidencjonowania kosmetyków”.

Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Perfumeryjno-Kosmetycznego, przed wojną na terenie kraju działało ok. 250 producentów kosmetyków, w tym duzi wytwórcy regionalni. Lokalna produkcja odpowiadała za 35–40 proc. podaży rynku krajowego, co potwierdzano również po 2022 r., z zastrzeżeniami dotyczącymi zakłóceń wywołanych wojną. Jednocześnie dane Państwowej Służby Celnej wskazują, że tylko w 2022 r. Ukraina zaimportowała kosmetyki, perfumy, produkty pielęgnacyjne do skóry i włosów oraz inne artykuły beauty o łącznej wartości 423 mln dolarów.

Cyfrowy system jest wdrażany w dwóch etapach, z których pierwszy już rozpoczęto. Przedsiębiorstwa kosmetyczne mogą rejestrować osobę odpowiedzialną i pracowników, wprowadzać informacje o produktach, aktualizować dane oraz generować certyfikaty dla zgłoszonych artykułów. Proces ten ma uporządkować rynek i wprowadzić jednolite zasady działania dla producentów i importerów.

W kolejnych etapach system ma wspierać również instytucje państwowe odpowiedzialne za kontrolę toksykologiczną. Dzięki szybszemu dostępowi do danych lekarze będą mogli sprawnie uzyskać informacje o składzie produktów, np. podczas leczenia pacjentów w przypadku poważnych reakcji alergicznych. Cyfryzacja obiegu kosmetyków ma zatem nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów, lecz także poprawić transparentność rynku i wzmocnić zaufanie do ukraińskich produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
28.11.2025 12:02
Indonezja tworzy listę produktów objętych obowiązkową certyfikacją halal: eksporterze, przeczytaj!
Kosmetyki zawierające produkty odzwierzęce mogą być z miejsca odrzucane przez Muzułmanki.Kaboompics

Indonezja poinformowała Światową Organizację Handlu o projekcie dekretu wprowadzającego listę produktów objętych obowiązkową certyfikacją halal, opartą na kodach HS. Zgłoszenie zostało przekazane 6 listopada 2025 r. w ramach notyfikacji G/TBT/N/IDN/160/Add.2, a konsultacje publiczne potrwają do 30 listopada 2025 r. To kolejne działanie władz mające na celu uporządkowanie systemu certyfikacji halal w kraju liczącym ponad 270 mln mieszkańców, gdzie produkty zgodne z zasadami halal stanowią podstawę rynku spożywczego i kosmetycznego.

Projekt przewiduje stworzenie szczegółowej listy kodów Harmonized System (HS), które jednoznacznie określą, które produkty będą podlegać obowiązkowej certyfikacji przed ich importem, handlem lub sprzedażą w Indonezji. Dotyczy to takich kategorii jak żywność, napoje, substancje dodatkowe do żywności, kosmetyki oraz produkty medycyny naturalnej. Przypisanie obowiązków do kodów HS ma usprawnić klasyfikację towarów oraz uszczelnić nadzór nad produktami trafiającymi na rynek.

Zgodnie z projektem lista HS będzie pełnić funkcję przewodnika dla importerów i przedstawicieli upoważnionych do rejestracji zagranicznych certyfikatów halal. Ma pomóc im ustalić, czy dany produkt podlega indonezyjskim przepisom halal, a także uprościć proces ubiegania się o certyfikację w krajowej agencji BPJPH lub uznanych zagranicznych jednostkach certyfikujących. Wprowadzenie jednolitego systemu kodów pozwoli również na szybszą weryfikację dokumentów przy odprawie celnej.

Projekt dekretu jest rozwinięciem wymogów ogłoszonych 9 września 2025 r. przez BPJPH, które dotyczyły nowych zasad oznakowania halal oraz obowiązku publicznego udostępniania informacji o certyfikacji. Władze podkreślają, że połączenie nowych regulacji z listą kodową ma poprawić transparentność i ograniczyć przypadki wprowadzania na rynek produktów błędnie oznaczonych lub nieposiadających wymaganych certyfikatów.

Celem całego systemu opartego na kodach HS jest zwiększenie skuteczności egzekwowania przepisów halal oraz zapewnienie przedsiębiorstwom jasnych ram zgodności. Indonezja, jako największy rynek halal na świecie, dąży do stworzenia bardziej przejrzystego i przewidywalnego środowiska regulacyjnego, co ma ułatwić funkcjonowanie firmom eksportującym produkty z kategorii objętych obowiązkową certyfikacją.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. grudzień 2025 08:42