StoryEditor
Eksport
30.11.2020 00:00

Primavera Parfum pomaga firmom zaistnieć na rynkach Azji Południowo-Wschodniej

Firma Primavera Parfum podpisała umowę z Grupą Lazada, platformą e-commerce w Azji Południowo-Wschodniej. Współpraca ta otworzy przed polskimi firmami możliwość sprzedaży swoich produktów w tym regionie - podało ISBNews.

Jak wskazała dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum Janina Karasek, cytowana w komunikacie. "To drugi po Chinach rejon naszych wschodnich wpływów. Od dawna myśleliśmy o ekspansji rynku Azji Południowo-Wschodniej. To dynamicznie rozwijający się rynek o wartości 2,7 mld dol., co czyni go czwartym co do wielkości regionem pod względem PKB - po USA, UE i Chinach. Około 55 proc. tamtejszej populacji używa internetu, a większość jego użytkowników to ludzie młodzi, w wieku 20-49 lat, zainteresowani markami importowanymi. Z tego powodu region ten oferuje niemal nieograniczony potencjał wzrostu".

Jak czytamy w komunikacie, Primavera Parfum oferuje kompleksową usługę na rynku Azji Południowo-Wschodniej. Poza wsparciem dystrybucyjnym oraz sprzedażowym, polski dystrybutor e-commerce pomaga zbudować świadomość marki w regionie w oparciu o najefektywniejsze narzędzia marketingowe - od stworzenia strategii, przez zarządzanie azjatyckimi mediami społecznościowymi, po współpracę z lokalnymi influencerami.

"Primavera Parfum stała się pierwszą polską firmą kosmetyczną współpracującą z flagowym produktem Lazady - serwisem LazMall Global. To właśnie tam powstanie sklep Look Amazing z szeroką ofertą polskich kosmetyków i nie tylko. Uruchomiona w 2018 roku platforma zakupowa oferuje blisko 18 tysięcy międzynarodowych i lokalnych marek, a przy tym wyznacza nowy standard w handlu detalicznym - gwarantuje konsumentom 100 proc. autentyczności produktu, 15-dniową politykę zwrotu oraz szybką dostawę. Jest to możliwe dzięki zarządzanemu przez Grupę centralnemu magazynowi w Hongkongu" - informuje firma.

Grupa Lazada działa w sześciu krajach w regionie w Azji Południowo-Wschodniej: Indonezji, Malezji, Filipinach, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie. 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
13.05.2025 12:58
Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa
Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji mobilnej i ok. 100 sklepów stacjonarnychShutterstock

Chanel, globalny producent kosmetyków i perfum premium, nawiązał współpracę z indyjską firmą Nykaa, aby wzmocnić swoją markę na tamtejszym rynku.

Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne, prozdrowotne i fashion za pośrednictwem własnej strony internetowej, aplikacji mobilnej i ponad 100 sklepów stacjonarnych. Dzięki nawiązaniu tej współpracy perfumy i kosmetyki Chanel będą dostępne w wybranych sklepach Nykaa Luxe, aplikacji Nykaa i sklepie online. 

Do końca 2025 roku Chanel chce sukcesywnie rozszerzać swoją ekspansję w detalu do ponad dziesięciu sklepów Nykaa Luxe w całym kraju.

Opierając się na fundamencie, położonym przez naszą sieć butików z perfumami i kosmetykami, a także platformę e-commerce Chanel India, partnerstwo z Nykaa stanowi potężną synergię naszych wspólnych wartości. Ta współpraca inspiruje nas do rozwijania jeszcze szerszej oferty naszych perfum i kosmetyków w Indiach – ocenia Amit Goyal, dyrektor zarządzający Chanel India.

Jako Nykaa jesteśmy niezmiernie dumni z tego partnerstwa, dającego po raz pierwszy możliwość wprowadzenia oferty Chanel Fragrance & Beauty w Indiach w luksusowych sklepach kosmetycznych Nykaa, a także online. Wczesne rozpoznanie przez Chanel potencjału rynku w Indiach w dużym stopniu przyczyni się do tworzenia i rozwoju segmentu luksusowego w nadchodzących dekadach – komentuje Anchit Nayar, dyrektor wykonawczy i CEO w Nykaa Beauty.

Obecnie w Indiach Chanel posiada siedem butików, a ponadto trzy sklepy na lotniskach oraz dedykowany dedykowany portal e-commerce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. maj 2025 03:53