
Badania przeprowadzone przez biuro Kotra wykazały, że głównymi odbiorcami koreańskich produktów kosmetycznych w Rosji były młode kobiety w wieku od 25 do 34 lat, które chętnie korzystają z mediów internetowych i e-zakupów. Koreańskie marki, takie jak Missha, Tony Moly czy Nature Republic zyskały wśród nich popularność właśnie przez blogosferę i YouTube.
Koreańskie marki zaczęły wchodzić na rynek rosyjski, tworząc lokalne oddziały lub korzystając z lokalnych dystrybutorów. Aby wprowadzić kosmetyki do Rosji eksporterzy zobowiązani są do uzyskania certyfikatu rejestracji i deklaracji zgodności dla każdego produktu.
Rosyjski rynek kosmetyczny ma wartość 9,1 mld dol., co stanowi 2 proc. światowego rynku kosmetycznego. Euromonitor prognozuje, że rosyjski przemysł kosmetyczny będzie nadal rozwijać się do 2020 r., a roczne stopy wzrostu będą się utrzymać na poziomie od 1 do 3 procent. Rynek w dużej mierze uzależniony jest od importu – Rosja jest ósmym największym importerem kosmetyków na świecie.
Źródło: retailinasia.com