StoryEditor
Eksport
27.02.2023 00:00

Rossmann pozostaje najszybciej rozwijającą się drogerią w Czechach

Drogeria Rossmann w secesyjnej holu zabytkowego budynku głównego dworca kolejowego w Brnie została otwarta w listopadzie 2022 r. / fot. materiały prasowe
Rossmann Czech Republic osiągnęła w ubiegłym roku przychody w wysokości 5,5 mld CZK, co stanowi wzrost o ponad jedną piątą w porównaniu z 2021 r. Tym samym sieć utrzymała pozycję najszybciej rozwijającej się firmy drogeryjnej na rynku czeskim. Osiągnięcia ubiegłego roku to także uruchomienie sklepu internetowego, otwarcie 14 nowych drogerii i modernizacja 17 oraz dalsze wprowadzanie kas samoobsługowych. Inwestycje sieci w rozwój przekroczyły 200 mln CZK.

Rossmann niezmiennie utrzymuje pozycję najszybciej rozwijającej się firmy drogeryjnej na rynku czeskim. W ubiegłym roku jego sprzedaż wzrosła o ponad jedną piątą w porównaniu z 2021 rokiem i osiągnęła kwotę 5,5 miliarda CZK, co według danych firmy badawczo-analitycznej Nielsen oznacza wzrost o osiem punktów procentowych szybszy w porównaniu z resztą rynku. Na rynku krajowym Rossmann rozwijał się w tempie ponad dwukrotnie wyższym niż jego konkurenci w ciągu ostatnich trzech lat.

W ciągu ostatnich czterech lat drogerie Rossmann otworzyła w Czechach 42 nowe sklepy i zmodernizowały 75 z nich, a łączna wartość inwestycji w tym obszarze w latach 2019-2022 sięgnęła prawie 600 mln CZK. Natomiast tylko w ubiegłym roku inwestycje w ogólny rozwój przekroczyły 200 milionów CZK. W ich ramach uruchomiono sklep internetowy, otworzono 14 nowych drogerii, a 17 poddano modernizacji. W 2022 roku kontynuowano też wprowadzenie kas samoobsługowych. Teraz ma je ponad jedna trzecia sklepów sieci na rynku czeskim.

– Modernizacja sklepów i wprowadzenie kas samoobsługowych to dla nas bardzo ważny element, ale jednocześnie cały czas staramy się być jak najbliżej naszych klientów, dlatego aktywnie rozbudowujemy naszą sieć sklepów o kolejne atrakcyjne powierzchnie w ciekawych lokalizacjach. Jednym z przykładów jest nasza nowa drogeria znajdująca się w secesyjnej holu zabytkowego budynku głównego dworca kolejowego w Brnie, która została otwarta w listopadzie 2022 r. – komentuje Olga Stanley, kierownik ds. komunikacji Rossmann Czech Republic.

Sieć kontynuowała też cyfryzację, automatyzację i upraszczanie procesów oraz angażowała się w inne innowacyjne projekty mające na celu poprawę doświadczeń klientów. W 2022 roku zdobyła II miejsce w konkursie Internet Effectiveness Awards w kategorii Consumer and Fast Moving Goods za projekt personalizacji aplikacji mobilnej Rossmann Club. Natomiast spot reklamowy zachęcający do zakupów w drogeriach Rossmann został umieszczona TOP 10 czeskich kampanii reklamowych 2022 roku.

Sieć może pochwalić się też nagrodą magazynu Forbes, który uznał czeskiego Rossmanna za jednego z najlepszych pracodawców na świecie, umieszczając go na 26 miejscu na liście 800 spółek giełdowych. Troskę o swoich pracowników firma okazała, podnosząc płace w samych sklepach średnio o prawie 16 proc. W ramach poprawy środowiska pracy zmodernizowała też pod koniec 2022 roku swoją siedzibę główną w Pradze.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2025 01:36