StoryEditor
Eksport
03.02.2020 00:00

Tajwan walczy z koronawirusem: wprowadzono specjalne środki bezpieczeństwa

W odpowiedzi na globalny wybuch nowego koronawirusa (2019-nCoV lub Wuhan Pneumonia) Tajwan szybko zareagował. Rząd Tajwanu podjął kompleksowe działania w celu ochrony zdrowia ludności przed globalnym wybuchem epidemii a Tajwańskie Centrum Kontroli Chorób (TCDC) natychmiast aktywowało Centralne Centrum Epidemii Dowodzenia (CECC) by zapewnić mieszkańcom i odwiedzającym wyspę bezpieczeństwo.

Jak podkreśla Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA), wszystkie wydarzenia i działania organizowane przez tę organizację  dla międzynarodowych gości odbywają się w pełnej i rygorystycznej zgodności z przepisami BHP i nie ma żadnego zagrożenia dla targów i miejsc spotkań na Tajwanie. Przez całą  drogę z lotniska do hotelu na miejsce i z powrotem odwiedzający mogą być pewni, że będą mogli bezpiecznie odwiedzić Tajwan.
 
W niezwykle mało prawdopodobnym przypadku, gdy ktokolwiek wykaże objawy nowego koronawirusa - lub jakiejkolwiek innej choroby - odwiedzający mogą być pewni, że tajwański system opieki zdrowotnej i sektor medyczny jest stale klasyfikowany jako jeden z najlepszych systemów opieki zdrowotnej na świecie.
Goście mogą oczekiwać najwyższych standardów pomocy medycznej, w tym wielu sal zabiegowych pod ręką z najbardziej zaawansowanym sprzętem medycznym dostępnym na całym świecie.

Środki podejmowane w celu skutecznego kontrolowania rozprzestrzeniania się nowego koronawirusa na Tajwanie obejmują: 
• Obsługę aktywnych systemów nadzoru i badań przesiewowych w celu kontroli chorób, takich jak termiczne skanowanie obrazów w podczerwieni (ITIS), na wszystkich głównych lotniskach i portach w celu zapewnienia bezpieczeństwa i dobre samopoczucie odwiedzających Tajwan. 
• Odwiedzający, u których występują takie objawy, jak gorączka lub kaszel przybywając na Tajwan muszą powiadomić funkcjonariusza na stacji kwarantanny na lotnisku lub w porcie.
 • Jeśli wyżej wymienione objawy pojawią się w ciągu 14 dni po przybyciu na Tajwan, osoby chore muszą natychmiast założyć maskę chirurgiczną i zadzwonić na linię zapobiegania epidemii 1922 w celu natychmiastowej pomocy lekarskiej. Brak zgłoszenia zgodnie z prawdą zostanie ukarany grzywną zgodnie z art. 69 ustawy o zapobieganiu i leczeniu chorób zakaźnych. 
• W ciągu 24 godzin tajwańskie instytucje medyczne muszą zgłosić i odizolować pacjentów z gorączką powyżej 38 stopni, pacjentów z objawami oddechowymi, takimi jak kaszel i objawy zapalenia płuc, oraz pacjenci, którzy byli w Wuhan w Chinach w ciągu ostatnich 14 dni przed wystąpieniem choroby. Nieprzestrzeganie przepisów spowoduje maksymalną karę w wysokości 2 milionów TWD. 
• Ćwiczenia kontroli zakażeń są prowadzone lokalnie na Tajwanie w placówkach opieki zdrowotnej, aby zminimalizować wpływ epidemii, wydano też wytyczne dla transportu publicznego, zgromadzeń publicznych i instytucji edukacyjnych dotyczące środków zapobiegawczych w celu zmniejszenia ryzyka rozprzestrzeniania się nowego koronawirusa. 
• Na odwiedzających Tajwan z Chin, które są źródłem nowego koronawirusa, nałożono surowe ograniczenia, w tym zakazanie, odraczanie i zawieszanie aplikacji turystycznych, studenckich i biznesowych. Bardziej szczegółowe informacje można znaleźć pod tym linkiem: https://www.cdc.gov.tw/En/Bulletin/Detail/AbXx37glDFCRtGihlDGOm A? Typeid = 158
 
Aby uzyskać więcej informacji, warto odwiedzić stronę internetową CDC na Tajwanie pod adresem http://www.cdc.gov.tw lub zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii zgłaszania chorób i konsultacji, 1922 (lub 0800-001922). WHO ostrzegła, że nowy koronawirus rozprzestrzenia się w Chinach i na całym świecie. Jednak według stanu na 31 stycznia 2020 r. na Tajwanie odnotowano tylko 9 potwierdzonych przypadków wirusa z zerową liczbą zgonów, a osoby z chorobą znajdują się w stabilnym i nie zagrażającym życiu stanie. Najbardziej aktualny raport można znaleźć na stronie internetowej WHO: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:15