StoryEditor
Eksport
02.02.2023 00:00

Udział w rynku produktów do pielęgnacji skóry CBD rośnie

Moda na kosmetyki z kannabidolem nie przemija - kolejne brandy inwestują w konopie indyjskie, a popularność kosmetyków z CBD rośnie / Esteban Lopez via Unsplash
Według nowego raportu Grand View Research, światowy rynek produktów do pielęgnacji skóry z CBD ma osiągnąć wartość 8,62 miliarda dolarów do 2030 roku. Produkty do pielęgnacji skóry z CBD zyskują popularność wśród konsumentów ze względu na ich właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające. Znormalizowane przepisy dotyczące importu produktów kosmetycznych i higieny osobistej z CBD mają również zwiększyć sprzedaż w nadchodzących latach.

Eksperci twierdzą, że globalnie normalizujące się przepisy dotyczące importu produktów kosmetycznych i higieny osobistej z CBD (kannabidiolem) przyczynią się do wzrostu sprzedaży w nadchodzących latach. Produkty do pielęgnacji skóry CBD zyskują ogromną popularność wśród konsumentów dzięki swoim wyjątkowym właściwościom przeciwzapalnym i bogactwem przeciwutleniaczy. Ponadto produkty do pielęgnacji skóry z dodatkiem CBD pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu endokannabinoidowego, który jest odpowiedzialny za równoważenie różnych kluczowych funkcji skóry, w tym produkcji sebum i melanocytów. W przeciwieństwie do swojego psychoaktywnego kuzyna THC (tetrahydrokanabinolu), CBD nie powoduje odurzenia, więc jest bezpieczny dla każdej grupy wiekowej.

Konsumenci w Chinach, jednym z największych rynków zbytu na świecie, są świadomi korzyści terapeutycznych związanych z CBD, w tym zmniejszenia obrzęków, zaczerwienień i podrażnień skóry, i coraz częściej włączają je do swoich regularnych procedur pielęgnacji skóry. Oczekuje się, że takie czynniki zwiększą sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry z CBD w Chinach i innych regionach, zwłaszcza w Azji, Australii i Oceanii. Według ekspertów europejski rynek produktów do pielęgnacji skóry CBD będzie rósł o CAGR około 5,5% w latach 2023-2030.

Istnieje co prawda nieco niuansów; na przykład kosmetyki wytwarzane z oleju z nasion konopi są legalne w Dubaju, podczas gdy posiadanie produktów na bazie CBD jest nadal w dużej mierze zabronione w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, więc niektóre zawiłości lokalnych przepisów wciąż stoją na drodze przyszłej ekspansji. Według niedawnego raportu Data Bridge Market Research, mimo wszelkich trudności globalny rynek produktów do pielęgnacji skóry z CBD do 2029 roku osiągnie 7,58 miliarda dolarów.

Rosnąca popularność kosmetyków zawierających półprodukty wytworzone z konopi nie oznacza jednak, że hasło „CBD” działa jak tarcza ochronna dla brandów; zaledwie kilka tygodni temu zamknięta została marka kosmetyczna Kristen Bell, Happy Dance, która bazowała właśnie na produktach z CBD. Rynek jest napędzany rosnącą popularnością produktów do pielęgnacji skóry CBD wśród millenialsów i pokolenia Z, którzy zawsze chcą wypróbować nowe produkty do pielęgnacji skóry. Jednak stosowanie produktów na bazie CBD jest nadal uważane za tabu wśród większości populacji w średnim wieku, co stawia pod znakiem zapytania rentowność inwestycji w produkty z CBD w przypadku klienteli o wyższym średnim wieku.

Czytaj także: Kolejne marki wprowadzają na rynek kosmetyki z CBD

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 07:52