StoryEditor
Eksport
07.02.2019 00:00

Unikalny rynek kosmetyczny w Afryce Subsaharyjskiej

Firmy zajmujące się kosmetykami stają w obliczu różnorodnych potrzeb konsumentów w Afryce Subsaharyjskiej. Branża beauty w tym regionie łączy smak tradycji z zakupami produktów międzynarodowych marek. 

Postrzeganie piękna - a tym samym projektowanie i dostarczanie produktów do pielęgnacji ciała - powoli zmienia się w Afryce Subsaharyjskiej, ponieważ coraz zamożniejsi konsumenci z klasy średniej przyjmują bardziej indywidualne podejście do tego, jak wyglądają.

Region ma bardzo zróżnicowaną bazę konsumentów, których różnorodne upodobania inspirują marki do ponownego przemyślenia spersonalizowanych kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała.

Nigeria - rozwijająca się gospodarka i sukces lokalnych marek

Na przykład w Nigerii, największej gospodarce Afryki Subsaharyjskiej, marki makijażu dla osób o ciemniejszych odcieniach skóry, takie jak Dom Tara z siedzibą w Lagos, założona przez Tarę Fela-Durotoye i oparta na Ikoyi-Zaron Cosmetics, odnoszą ogromny sukces. Ich recepta jest prosta: "opracowana przez lokalnych przedsiębiorców dla lokalnego rynku".

Coraz częściej międzynarodowi gracze też słuchają indywidualnych potrzeb rynku i wprowadzają na rynek  w Afryce Subsaharyjskiej produkty specjalnie ukierunkowane na afrykańskie odcienie skóry.

Amerykańska marka MAC Cosmetics, należąca do Estée Lauder, we wrześniu wystartowała z linią ponad 55 odcieni swoich podkładów, a wiele z tych odcieni skupiło się na konsumentach afrykańskich. Podobnie we wrześniu 2016 roku marka Head & Shoulders koncernu Procter & Gamble, wprowadziła nową linię produktów do pielęgnacji włosów, przeznaczoną specjalnie dla rynku etnicznego.

Zauważalnym trendem w etnicznej pielęgnacji włosów jest dostosowywanie produktów do różnych tekstur włosów i wyborów dotyczących stylizacji, a rynek Afryki Subsaharyjskiej jest kluczowym celem dla takich nowych linii.

Młoda populacja Afrykanów i szybko rozwijające się gospodarki w regionie w połączeniu z coraz większym postępem technologicznym, napędzają sprzedaż kosmetyków. Jak twierdzą analitycy, afrykański rynek kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała nadal wykazuje elastyczność, pomimo trudnych warunków gospodarczych w regionie.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
13.05.2025 12:58
Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa
Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji mobilnej i ok. 100 sklepów stacjonarnychShutterstock

Chanel, globalny producent kosmetyków i perfum premium, nawiązał współpracę z indyjską firmą Nykaa, aby wzmocnić swoją markę na tamtejszym rynku.

Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne, prozdrowotne i fashion za pośrednictwem własnej strony internetowej, aplikacji mobilnej i ponad 100 sklepów stacjonarnych. Dzięki nawiązaniu tej współpracy perfumy i kosmetyki Chanel będą dostępne w wybranych sklepach Nykaa Luxe, aplikacji Nykaa i sklepie online. 

Do końca 2025 roku Chanel chce sukcesywnie rozszerzać swoją ekspansję w detalu do ponad dziesięciu sklepów Nykaa Luxe w całym kraju.

Opierając się na fundamencie, położonym przez naszą sieć butików z perfumami i kosmetykami, a także platformę e-commerce Chanel India, partnerstwo z Nykaa stanowi potężną synergię naszych wspólnych wartości. Ta współpraca inspiruje nas do rozwijania jeszcze szerszej oferty naszych perfum i kosmetyków w Indiach – ocenia Amit Goyal, dyrektor zarządzający Chanel India.

Jako Nykaa jesteśmy niezmiernie dumni z tego partnerstwa, dającego po raz pierwszy możliwość wprowadzenia oferty Chanel Fragrance & Beauty w Indiach w luksusowych sklepach kosmetycznych Nykaa, a także online. Wczesne rozpoznanie przez Chanel potencjału rynku w Indiach w dużym stopniu przyczyni się do tworzenia i rozwoju segmentu luksusowego w nadchodzących dekadach – komentuje Anchit Nayar, dyrektor wykonawczy i CEO w Nykaa Beauty.

Obecnie w Indiach Chanel posiada siedem butików, a ponadto trzy sklepy na lotniskach oraz dedykowany dedykowany portal e-commerce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2025 13:36