StoryEditor
Eksport
07.01.2021 00:00

Yope otworzyło butik w Hong Kongu

Firma Yope otworzyła swój firmowy butik w Hong Kongu w DB Plaza na wyspie Lantau.

Polska firma Yope specjalizująca się w naturalnych kosmetykach i środkach czystości otworzyła swój firmowy butik w Hong Kongu, w kurorcie Discovery Bay (DB), na wyspie Lantau. DB to miejscowość wypoczynkowa z zabudową mieszkaniową, obiektami rekreacyjnymi, sztuczną plażą i dwoma centrami handlowymi. W DB Plaza powstał butik Yope, o czym firma poinformowała w mediach społecznościowych.

Pod publikacją pojawiły się gratulacje dotyczące innowacyjności firmy, wyprzedzania konkurentów i szybkiego rozwoju, a także pytania o dalsze inwestycje, ale także o testowanie produktów na zwierzętach. Pytanie to jest związane z chińską legislacją, zgodnie z którą wprowadzenie produktów na ten rynek, wymaga testów. Ale nie zawsze i nie dotyczy to Hong Kongu.

Nigdy nie testowaliśmy, nie testujemy i nie będziemy testować na zwierzętach. A jeżeli chodzi o sprzedaż w Chinach, a nie w Hong Kongu, to wykorzystujemy system pozwalający na sprzedaż produktów bez konieczności testów na zwierzętach. Bo tego nigdy nie będziemy robić i pilnujemy, żeby każdy składnik również był cruelty free. Zgodnie z prawodawstwem w Chinach środki czystości i mydło do rąk nie wymagają testów na zwierzętach. Pozostałe kosmetyki (do ciała, twarzy, włosów) jeśli są sprzedawane off-line by być dopuszczone na rynek muszą być testowane na zwierzętach. My tego nie będziemy robić, więc np. do Szanghaju sprzedajemy jedynie płyny do naczyń , środki czystości i mydło do rąk" – odpowiada Yope na swoim profilu na LinkedInie

Na pytanie, czy w kolejnych miastach w Polsce pojawią się automaty do napełniania szklanych opakowań produktami Yope, takie jak na warszawskim Bemowie, firma informuje, że już taka możliwość jest także we Wrocławiu i na pewno projekt będzie rozwijany, bo automaty spotkały się ze świetnym przyjęciem.  Stacje refill Yope działają w Warszawie w Carrefour BIO Pełczyńskiego i we Wrocławiu w Magnolia Park.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
16.07.2025 15:38
FDA zaostrza kontrolę importu: koniec z wyjątkiem dla małych przesyłek
USA w ramach „wolnościowych” reform administracji Trumpa wprowadza kolejne obostrzenia.The U.S. Food and Drug Administration, Public domain, via Wikimedia Commons

Amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA) ogłosiła, że od 9 lipca będzie kontrolować wszystkie przesyłki zawierające produkty przez nią regulowane – niezależnie od ich wartości czy wielkości. Oznacza to zniesienie dotychczasowego wyjątku, który umożliwiał import przesyłek o wartości do 800 dolarów bez pełnej kontroli.

Decyzja ta została podjęta po tym, jak amerykańskie organy ścigania wycofały wcześniejsze zwolnienie dla małych paczek. Nowe regulacje obejmą szeroki zakres towarów, w tym żywność, napoje, suplementy diety, leki, kosmetyki, wyroby medyczne oraz próbki biologiczne. Wszystkie przesyłki będą teraz musiały spełniać te same standardy, co duże transporty. Zmiana ma na celu zwiększenie nadzoru nad łańcuchem dostaw i umożliwienie identyfikacji podmiotów wielokrotnie naruszających przepisy.

Szczególną uwagę zwraca się na rynek nielegalnego importu składników leków odchudzających, takich jak semaglutyd. Według raportu Reutersa z czerwca, Amerykanie coraz częściej sprowadzają aktywne substancje czynne z Chin pod pretekstem badań naukowych. Tylko w styczniu odnotowano wzrost takich przesyłek od niezarejestrowanych chińskich podmiotów aż o 44 proc. w porównaniu do grudnia.

Dane te nie obejmowały jednak paczek o wartości poniżej 800 dolarów, które wcześniej nie były kontrolowane przez FDA. Nowe przepisy mają zatem umożliwić skuteczniejsze monitorowanie tzw. „szarego rynku” i przeciwdziałać obchodzeniu regulacji przy pomocy małych przesyłek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. lipiec 2025 08:33