StoryEditor
Eksport
03.02.2023 00:00

Zbliżają się pierwsze od czasu pandemii targi dla branży kosmetycznej w Chinach

Strefa zrównoważonego rozwoju na targach Personal Care and Homecare Ingredients / fot. materiały prasowe
Personal Care and Homecare Ingredients (PCHI), chińskie targi składników dla światowego przemysłu środków higieny osobistej, powróciły do Kantonu na wydarzenie China Import and Export Fair Complex. Odbędą się w dniach 15-17 lutego 2023 r. i będą pierwszymi od czasu pandemii COVID-19 targami dla branży kosmetycznej w Chinach. Organizatorzy zapowiadają, że tegoroczna edycja będzie największa z dotychczasowych. Spodziewają się, że stosika 700 tys. wystawców przeciągną ponad 30 tys. odwiedzających.

Na początku tego miesiąca Chiny całkowicie otworzyły swoje granice i zniosły wymogi kwarantanny dla podróżnych przybywających do kraju. Dzięki temu organizatorzy targów Personal Care and Homecare Ingredients (PCHI) odbywających się w dniach 15-17 lutego 2023 w ramach China Import and Export Fair Complex spodziewają się ponad 30 tys. odwiedzających. Zapowiadają, że będzie to największa jak dotąd edycja imprezy – z ponad 700 wystawcami prezentującymi swoje najnowsze składniki i usługi.

Zgodnie z zapowiedziami tegoroczne  PCHi będą koncentrować się na tematyce bezpieczeństwa produktów kosmetycznych poprzez badania toksykologiczne, praktykach zrównoważonego rozwoju, rosnącej świadomość konsumentów oraz wiedzy technicznej.

Całą jedną halę zajmie Strefa Badań Toksykologicznych. Prezentowane w niej będą produkty i technologie, które pokazują wysiłki wystawców mające na celu spełnienie oczekiwań organów regulacyjnych i użytkowników końcowych w zakresie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych.

Swoje miejsce na targach będzie miała również Strefa Zrównoważonego Rozwoju.

– Na całym świecie i we wszystkich branżach firmy są zmuszone do ponownego przemyślenia swoich produktów, usług i praktyk biznesowych, ponieważ rośnie presja na przyjęcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Wybrana grupa wystawców zaprezentuje konkretne produkty i technologie, które demonstrują ich wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju – czytamy w materiałach targowych.

Organizatorzy zapowiadają, że renomowane firmy, takie jak Shiseido, Beiersdorf, Jala Group czy Chicmax, podzielą się swoimi spostrzeżeniami na tematy makroekonomiczne, zaprezentują trendy rynkowe, receptury surowców i opakowania, które pozwolą na rozwój zrównoważonego piękna w Chinach.

Na PCHi 2023 powraca również Strefa Innowacji Uniwersytetów, w której odwiedzający będą mogli przekonać się jak wygląda współpraca przemysłu ze środowiskiem akademickim. Różne instytucje szkolnictwa wyższego z całych Chin zaprezentują swoje najnowsze badania, które mają zastosowanie na rynku środków higieny osobistej i urody.

Kolejną zapowiadaną strefą jest Beaute Gourmet. W tej przestrzeni prezentowane będą suplementy diety i żywność funkcjonalną, które koncentrują się na poprawie zdrowia i wyglądu skóry.

Kluczowym elementem wystawy będzie konferencja branżowa, w ramach której poruszonych zostanie wiele tematów. Będą to m.in. inteligentne innowacje, chińskie rodzime zasoby roślinne nadające się do wykorzystania jako składniki kosmetyków, chińskie zasady i przepisy, a także trendy konsumenckie w zakresie pielęgnacji włosów i skóry głowy, regeneracji i pielęgnacji skóry oraz higieny jamy ustnej.

Na koniec targów odbędzie się wręczenie nagród PCHI Fountain 2023, którymi zostaną wyróżnione innowacje w zakresie stosowanych składników, opakowaniach i sprzęcie, a także osoby prywatne za ich osobisty wkład w całą branżę. Wcześniej produkty będą prezentowane w gablotach na wystawie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.04.2024 15:54
Krystyna Broniek, New Anna Cosmetics: Zainteresowanie polskimi markami jest coraz większe [Cosmoprof Bolonia 2024]
Krystyna Broniek, eksport director, New Anna Cosmetics (w środku) na targach Cosmoprof Bologna 2024New Anna Cosmetics
Klienci zagraniczni doceniają polskie kosmetyki. Zainteresowanie polskimi markami z roku na rok jest co raz większe – mówi Krystyna Broniek, eksport director w firmie New Anna Cosmetics podsumowując udział w targach Cosmoprof Worldwide Bologna 2024. W tym roku kupcy szukali marek z ciekawym składem i designem, ale ważnym aspektem była cena produktów.

Czy nadal warto bywać na branżowych targach?

Oczywiście. Uczestnictwo w targach przynosi wiele korzyści.To idealne miejsce na zaprezentowanie szerokiej oferty produktowej na żywo, liczne dyskusje na temat rynku, trendów, możliwości nawiązania współpracy. Nasze produkty są eksportowane do ponad 30 krajów na świecie. Uczestnicząc w takich targach, jak Cosmoprof, liczymy na zdobycie nowych rynków eksportowych oraz wypromowanie marek produktowych.

Jakie kraje eksportowe reprezentowali klienci, z którymi spotkaliście się w tym roku na targach?

W tym roku odwiedzili nas klienci z Kenii, USA, Tajwanu, Wietnamu, Maroka, Chile, ponadto odnotowaliśmy bardzo dużą frekwencję z rynków europejskich.

Czym się interesowali?

Klienci poszukiwali interesujących marek produktowych, wyróżniających się ciekawym designem, innowacyjnym składem, ważnym aspektem była cena produktu. Ciągle dużym zainteresowaniem cieszy się produkcja kontraktowa. Nie sposób nie wspomnieć, iż klienci zagraniczni doceniają polskie kosmetyki. W mojej ocenie zainteresowanie polskimi markami z roku na rok jest co raz większe.

Jak zaprezentowaliście się Państwo na targach?

W tym roku skupiliśmy się na marce Fergio Bellaro, która przeszła rebranding i jej nowa odsłona została pozytywnie przyjęta przez klientów. Zainteresowanie produktami przeszło nasze najśmielsze oczekiwania.

Czy targi zaowocowały nowymi współpracami?

Nawiązane kontakty biznesowe zapowiadają się bardzo obiecująco. Kilku klientów złożyło już pierwsze zamówienia więc liczymy na intensyfikację sprzedaży.

Czy za rok również weźmiecie udział w targach Cosmoprof? I w jakich targach jeszcze w tym roku planujecie uczestniczyć?

Tak, na pewno będziemy na Cosmoprof. Według nas obecność na tych targach jest obowiązkowa. W tym roku zaplanowaliśmy uczestnictwo w targach w Kazachstanie, Korei, Dubaju i Hong Kongu. Są to kierunki bardzo ważne w naszej strategii eksportowej.

Czytaj także: Blisko 180 firm kosmetycznych z Polski na Cosmoprof Bologna 2024

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
08.04.2024 09:25
Justyna Żerańska, Kosmetyczni: Eksport to coraz lepiej przemyślany kierunek działalności polskich firm
Od lewej: Joanna Wawer, Justyna Żerańska, Monika Świt-Popławska, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznegofot. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Kosmetyczni
Eksport kosmetyków to coraz lepiej przemyślana i profesjonalnie traktowana gałąź działalności firm kosmetycznych – mówi dr Justyna Żerańska, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego podsumowując tegoroczne targi kosmetyczne Cosmoprof w Bolonii, na których wystawiło się blisko 180 firm z Polski. Związek prowadzi rozmowy z rządem na temat dofinansowania działań eksportowych firm kosmetycznych w najbliższych latach. Na razie nie wiadomo, kto i na jakich zasadach, będzie mógł ubiegać się o unijne fundusze.

Jakie są Wasze ogólne wrażenia z targów, czy przybywa wystawców i gości? Czy dopisali biznesowi klienci, kupcy?

Gdyby to związek był organizatorem tegorocznego Cosmoprof, na pewno bylibyśmy usatysfakcjonowani frekwencją. Hale targowe wypełnione były uczestnikami i zwiedzającymi, mimo tego, że edycja 2024 nie przebiła tych przedpandemicznych pod względem liczby odwiedzających. Przywiozłyśmy naprawdę dużo pozytywnych wrażeń – miałyśmy bardzo intensywny czas i wiele dobrych spotkań. Nigdzie w innym miejscu nie mogłybyśmy porozmawiać z tak wieloma załogami naszych firm członkowskich, więc starałyśmy się maksymalnie wykorzystać dni obecności w Bolonii. 

Czytaj także: Blisko 180 firm kosmetycznych z Polski na Cosmoprof Bologna 2024

Czy dało się zauważyć jakieś wiodące trendy, jeśli chodzi o prezentacje produktów, marek? Jakie?

Bolonia to miejsce, w którym liczba nowych, wschodzących trendów kosmetycznych na metr kwadratowy powierzchni wystawienniczej jest naprawdę ogromna, więc nie sposób wymienić wszystkich nowinek. Każdy wystawca przyjeżdża do Włoch ze swoimi topowymi premierami produktowymi – bez względu na to, czy są to kosmetyki białe, kolorowe, opakowania, etykiety itd. Innowacjami zapewne pochwalą się i podzielą same firmy. Ich pomysłom, kreatywności nie było końca. Za moment kolejne targi, tym razem prezentować się będą dostawcy surowców, a producenci pojadą po nowe trendy i inspiracje. Warto więc udać się  na InCosmetics.

Jak wypadły polskie firmy? Co przede wszystkim prezentowały, ale i jakich inspiracji szukały?

Wszyscy możemy być dumni z przygotowania polskich firm do tegorocznego Cosmoprof. Jeździmy do Bolonii od 2012 r., więc obserwujemy, jak ewoluują postawy polskich wystawców. Jesteśmy licznie obecni na tej imprezie, jesteśmy widoczni, jesteśmy otwarci i przygotowani do rozmów z kontrahentami. Co równie ważne – relacje potargowe udowadniają, że każdy wystawca wcześniej świetnie przeanalizował swoje potrzeby, zainteresowanie konkretnymi rynkami czy kanałami sprzedaży i większość konsekwentnie realizowała postawione sobie cele. Eksport kosmetyków to coraz lepiej przemyślana i profesjonalnie traktowana gałąź działalności firm kosmetycznych.

Czy targi są nadal dobrym miejscem do nawiązywania kontaktów, wymiany opinii, robienia biznesu?

Absolutnie tak. I to jest niezmiennie najsilniejszy magnes marki „Cosmoprof”. W tym biznesie spotkania f2f są po prostu kluczowe, a Bolonia to skrzyżowanie kluczowych kosmetycznych dróg handlowych. Są tu wszyscy – producenci kosmetyków i opakowań, dystrybutorzy, retailerzy, mali przedsiębiorcy z najdalszych zakątów globu, przedstawiciele mocnych marek e-commerce. Naprawdę można to znakomicie wykorzystać do przeprowadzenia wielu obiecujących rozmów w ciągu zaledwie kilku dni. A to, co na targach, to zaledwie początek. Jeszcze długo po powrocie firmy będą pracowały na zebranie owoców z wysiłków poczynionych w Bolonii.

Jakie tematy przewijały się w Waszych rozmowach z osobami z branży, na co zwracali uwagę przedsiębiorcy? 

Pojechałyśmy w  tym roku do Bolonii przede wszystkim po to, by wsłuchać się w potrzeby eksportowe firm. Zobaczyć, jak – przy braku rządowego wsparcia finansowego w tej edycji targów – poradziły sobie z przygotowaniem stoisk i zespołów do targów. Firmy weszły z nami w ten dialog, dzięki czemu lepiej rozumiemy, jakie są najaktualniejsze potrzeby małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, gdy mowa o wspieraniu przedsiębiorców w eksporcie kosmetyków znad Wisły za granicę. Odebrałyśmy też dużo pozytywnych komentarzy dotyczących pracy naszej organizacji. To też bezcenne doświadczenie, przywiezione z Cosmoprof.

Czy branża będzie miała okazję uczestniczyć w targowych imprezach na świecie – czy jest pewność dotacji na rozwój eksportu?

Wg naszych informacji z Ministerstwa Rozwoju i Technologii branża kosmetyczna będzie objęta programem BRAND HUB< powiązanym z Programem Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (FENG), działanie 2.26. Jednak nie wiemy, dofinansowań w jakiej wysokości możemy się spodziewać, na jakich warunkach, kto będzie się mógł ubiegać o te pieniądze. Prowadzimy w tej sprawie rozmowy zarówno z MRiT, jak i PAIH i PARP.

Czytaj także: Branża kosmetyczna wśród kluczowych sektorów ze wsparciem eksportu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. kwiecień 2024 13:33