
Tegoroczna kampania Fundacji Nasza Ziemia zwraca szczególną uwagę na śmieci powstające w wyniku spędzania czasu człowieka w przyrodzie. Jej celem jest inspirowanie do kulturalnego kontaktu z naturą poprzez kształtowanie dobrych nawyków – na przykład zabieranie ze sobą opakowań po żywności i napojach podczas wycieczek do lasu czy na plażę.
– Troska o planetę i przyszłe pokolenia jest dla Henkla nie tylko strategicznym priorytetem, ale też motorem naszych działań. Realizujemy tę ideę na wielu poziomach – poprzez innowacyjne formuły produktów, opakowania nadające się do recyklingu, a także działania w najbliższym otoczeniu. Bo czystszy i piękniejszy świat zaczyna się od nas, a każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, jaką planetę przekażemy kolejnym pokoleniom – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu w dziale Henkel Consumer Brands. – To, co mnie cieszy ogromnie to fakt, że nasze pięcioletnie partnerstwo Henkel Polska z Fundacją Nasza Ziemia przynosi nie tylko wymierne efekty w postaci posprzątanych terenów, ale także zbudowało trwałą relację, która inspiruje kolejne działania i kształtuje proekologiczne nawyki już od najmłodszych lat.
Fundacja Nasza Ziemia oraz firma Henkel Polska współpracują ze sobą od 2000 roku w ramach ekologicznej edukacji dzieci i młodzieży oraz wsparcia kadry pedagogicznej w edukacji odpadowej. Henkel Polska wspiera działania Fundacji nie tylko finansowo, ale też faktycznie angażując się każdego roku we wrześniowe sprzątanie w ramach misyjnego programu: Akcja Sprzątanie świata - Polska.
W naturę z kulturą
Do tegorocznej edycji wolontariatu pracowniczego Henkel Polska przyłączyło się niemal 60 osób. Pracownicy zostali przeszkoleni w zakresie prawidłowej segregacji odpadów i zasad bezpieczeństwa. Po otrzymaniu worków, chwytaków i rękawic wyruszyli, by sprzątać las, pokazując, że ochrona środowiska może być zarówno obowiązkiem, jak i formą wspólnej, wartościowej aktywności.
– Jako wolontariusz akcji Sprzątanie Świata widzę, że nadal nie odrobiliśmy w pełni tej lekcji ekologii, w tym roku zebraliśmy ponad pół tony śmieci. Wciąż jest wiele do zrobienia, a choć sama akcja odbywa się raz w roku, działać można i trzeba każdego dnia – dodaje Aleksandra Gawlas-Wilińska.
Lepsze jutro zaczyna się dziś
Akcje wolontariackie to jeden z wielu elementów szerokiego programu odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego Henkla, będącego elementem strategii CSR.
Odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego firmy Henkel wyraża się także w sferze biznesowej, i edukacyjnej. Wśród innych akcji, jakie na rzecz środowiska prowadzi Henkel, jest „Lekcja Nieśmiecenia” – kampania edukacyjna, która wspiera szkoły w procesie edukacji ekologicznej związanej z segregacją odpadów. Działania akcji mają na celu przekazanie dzieciom praktycznej wiedzy oraz wyrabianie w nich właściwych zachowań i nawyków.
Partnerem kampanii jest także Fundacja Nasza Ziemia. To tylko jeden z wielu przykładów konkretnych realizacji założeń i zobowiązań firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo firma prowadzi edukacyjną kampanię „Czystszy, piękniejszy świat zaczyna się od nas”, skierowaną do konsumentów. Jej celem jest uświadomienie, jak codzienne dobre nawyki oraz świadomy wybór środków do sprzątania i pielęgnacji mogą realnie wpływać na kondycję naszej planety.
Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom Henkel zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym, jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies jest światowym liderem rynku klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych. Dział Consumer Brands zajmuje wiodącą pozycję na wielu rynkach świata, zwłaszcza w obszarze środków piorących i czystości oraz produktów do pielęgnacji włosów. Trzy najsilniejsze marki to Loctite, Persil i Schwarzkopf.
W 2024 roku Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 22 mld euro i skorygowany zysk operacyjny w wysokości około 2,1 mld euro.
Firma posiada jasną strategię zrównoważonego rozwoju z konkretnymi celami, a idea ta ma w Henklu długą tradycję. Firma założona w 1876 zatrudnia dziś 47 tys. pracowników na całym świecie, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół o silnej kulturze korporacyjnej i wspólnym systemie wartości.