StoryEditor
Biznes
01.07.2025 09:00

L‘Oréal zmienia dyrektora ds. zrównoważonego rozwoju w regionie DACH

58-letni Stefan Geister był wcześniej odpowiedzialny za komunikację korporacyjną L‘Oréal w regionie DACH, a od lipca pokieruje działem zrównoważonego rozwoju / L‘Oréal

Od lipca 2025 roku sprawami zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal DACH będzie kierować Stefan Geister – dotychczasowy szef ds. komunikacji. Kiki Trier, pełniąca do tej pory funkcję dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, opuszcza firmę, aby “podjąć nowe wyzwania zawodowe”.

58-letni Stefan Geister był wcześniej odpowiedzialny za komunikację korporacyjną L‘Oréal w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Po objęciu nowego stanowiska będzie kierować zespołem ds. zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal. Region DACH obejmuje sześć lokalizacji i ponad 3 tys. pracowników. Stefan Geister obejmie ponadto zarządzanie obszarem różnorodności, równości i integracji.

Geister ma duże doświadczenie w branży FMCG. Swoją karierę rozpoczął w 1993 roku w firmach branży spożywczej: Dr. Oetker i Barilla. Po 17 latach pracy w Henkel Beauty Care na różnych międzynarodowych stanowiskach kierowniczych, dołączył do L‘Oréal w 2015 roku. Tam pełnił początkowo funkcję dyrektora generalnego marki Vichy, a później kierował działem farmaceutycznym w Niemczech i Austrii. Od 2021 roku kieruje działem komunikacji korporacyjnej w niemieckojęzycznym regionie L‘Oréal.

Jego poprzedniczka, 41-letnia Kiri Trier, dołączyła do L‘Oréal w 2023 roku. Menadżerka ta, posiadająca tytuł doktora, rozpoczęła karierę w branży filmowej w 2008 roku jako producentka filmów fabularnych. Od 2017 roku pracowała jako niezależna konsultantka ds. innowacji i zrównoważonego rozwoju. Jako Sustainability Practice Lead DACH w firmie konsultingowej Capgemini-Invent była odpowiedzialna za strategie zrównoważonego rozwoju kilku różnych korporacji. Oprócz pracy w L‘Oréal wykłada również zarządzanie zrównoważonym rozwojem na Uniwersytecie w St. Gallen.

Jak podkreśla L‘Oréal, Trier odegrała kluczową rolę w opracowaniu mapy drogowej zrównoważonego rozwoju dla regionu DACH, w tym m.in. przechodzenie na odnawialne źródła energii we wszystkich lokalizacjach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
04.12.2025 13:57
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentnie
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentniewiadmoscihandlowe.pl

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
04.12.2025 12:14
Ukraina wdrożyła cyfrowy rejestr kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraina dostosowuje swoje systemy do unijnych realiów.Justyna Czupryniak/Canva

Ukraina rozpoczęła obowiązkową cyfryzację obiegu produktów kosmetycznych, przechodząc na standardy regulacyjne stosowane w Unii Europejskiej. Wprowadzono jednolity elektroniczny katalog wszystkich kosmetyków sprzedawanych na rynku ukraińskim. Do tej pory nie istniał żaden centralny system gromadzenia danych, a produkty kosmetyczne trafiały do sprzedaży bez scentralizowanej ewidencji.

Nowy system tworzy pierwszy w historii kraju ujednolicony, cyfrowy rejestr kosmetyków. Producenci i importerzy muszą przekazywać szczegółowe dane o swoich produktach online — szybko, transparentnie i zgodnie ze standardami regulacyjnymi UE. Jak podkreśla wiceministra zdrowia ds. rozwoju cyfrowego Maria Karczewycz, system stanowi „kolejny krok w kierunku pełnej integracji z europejskim rynkiem i standardami bezpieczeństwa”, a cyfrowe narzędzia zapewniają „przejrzysty i jednolity proces ewidencjonowania kosmetyków”.

Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Perfumeryjno-Kosmetycznego, przed wojną na terenie kraju działało ok. 250 producentów kosmetyków, w tym duzi wytwórcy regionalni. Lokalna produkcja odpowiadała za 35–40 proc. podaży rynku krajowego, co potwierdzano również po 2022 r., z zastrzeżeniami dotyczącymi zakłóceń wywołanych wojną. Jednocześnie dane Państwowej Służby Celnej wskazują, że tylko w 2022 r. Ukraina zaimportowała kosmetyki, perfumy, produkty pielęgnacyjne do skóry i włosów oraz inne artykuły beauty o łącznej wartości 423 mln dolarów.

Cyfrowy system jest wdrażany w dwóch etapach, z których pierwszy już rozpoczęto. Przedsiębiorstwa kosmetyczne mogą rejestrować osobę odpowiedzialną i pracowników, wprowadzać informacje o produktach, aktualizować dane oraz generować certyfikaty dla zgłoszonych artykułów. Proces ten ma uporządkować rynek i wprowadzić jednolite zasady działania dla producentów i importerów.

W kolejnych etapach system ma wspierać również instytucje państwowe odpowiedzialne za kontrolę toksykologiczną. Dzięki szybszemu dostępowi do danych lekarze będą mogli sprawnie uzyskać informacje o składzie produktów, np. podczas leczenia pacjentów w przypadku poważnych reakcji alergicznych. Cyfryzacja obiegu kosmetyków ma zatem nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów, lecz także poprawić transparentność rynku i wzmocnić zaufanie do ukraińskich produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 00:40