StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32

Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris  / shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
14.05.2025 11:04
UE zakazuje kolejnych substancji CMR w kosmetykach – nowe regulacje od września 2025
CDC

13 maja 2025 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowano Rozporządzenie Komisji (UE) 2025/877, które aktualizuje wykaz substancji uznanych za rakotwórcze, mutagenne lub toksyczne dla rozrodczości (CMR) w kontekście produktów kosmetycznych. Zgodnie z przepisami unijnymi, substancje te powinny być umieszczone w załączniku II (substancje zakazane), a jeśli występowały wcześniej na listach substancji dozwolonych z ograniczeniami (załączniki III–VI), muszą zostać z nich usunięte.

Zaktualizowana lista obejmuje 23 nowe substancje zakazane, które od 1 września 2025 roku nie będą mogły być obecne w żadnym kosmetyku wprowadzanym lub udostępnianym na rynku UE. Przepisy nie przewidują rozróżnienia między “wprowadzeniem do obrotu” a “udostępnianiem”, co oznacza, że produkty niespełniające nowych wymagań muszą zostać wycofane ze sprzedaży przed tą datą. Wśród zakazanych składników znalazły się m.in. diphenyl(2,4,6-trimethylbenzoyl)phosphine oxide (CAS 75980-60-8), który dotychczas figurował w załączniku III, a także tetrabromobisfenol-A (CAS 79-94-7) oraz transflutryna (CAS 118712-89-3).

Wśród innych substancji objętych zakazem znalazły się m.in. pestycydy (clothianidin, benfluralin, foramsulfuron), substancje stosowane w przemyśle tworzyw sztucznych i farb (4-metyloimidazol, dibutyltin oxide) oraz związki wykazujące właściwości toksyczne dla układu rozrodczego lub podejrzewane o działanie rakotwórcze (N,N-dimethyl-p-toluidine, 4-nitrosomorpholine). Substancje te wykazują poważne zagrożenie dla zdrowia konsumentów, a ich eliminacja z kosmetyków ma na celu dalsze wzmacnianie bezpieczeństwa produktów na rynku europejskim.

Nowelizacja rozporządzenia jest elementem systematycznego przeglądu bezpieczeństwa chemikaliów w UE, wynikającego z obowiązku dostosowania przepisów kosmetycznych do najnowszych klasyfikacji CMR w ramach rozporządzenia CLP (dot. klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji). Dla producentów oznacza to konieczność szybkiego dostosowania receptur oraz sprawdzenia całego łańcucha dostaw, aby uniknąć ryzyka wycofań i sankcji administracyjnych po 1 września 2025 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
13.05.2025 22:15
Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!
Drogerie Koliber - 25-lecieWiadomości Kosmetyczne

Sieć Drogerii Koliber, zrzeszająca aktualnie ponad 100 sklepów, obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Z tej okazji w Zabrzu 9 maja odbyły się Targi Ambra, po których podczas wieczornej gali wyróżniono m.in. osoby i firmy najdłużej współpracujące z siecią. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych otrzymała wyróżnienie za wspieranie rynku kosmetycznego.

Event został zorganizowany przez Ambrę dla właścicieli sklepów, działających w sieci partnerskiej Drogerie Koliber. Odbył się on w hotelu Diament w Zabrzu.

Henry Ford mawiał, że “jeśli wszyscy razem idą naprzód, sukces sam się o siebie zatroszczy” i to właśnie dzięki naszej nieustannej oraz owocnej współpracy możemy dzisiaj wspólnie świętować 25-lecie naszej sieci Drogerie Koliber, która zrzesza już ponad 100 drogerii. Przez wszystkie te lata, wspólnie dbamy o jak najlepszą ofertę i obsługę konsumentów poprzez m.in. odpowiednio dobrany asortyment oraz atrakcyjna komunikację marketingową – podkreśliła Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna firmy dystrybucyjnej Ambra.

Jak wyjaśniła Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, spotkania targowe B2B, takie jak to w Zabrzu, są organizowane zwykle trzy-cztery razy w roku. Także i tym razem dostawcy (było to blisko 40 firm) przygotowali specjalnie rabatowane oferty. 

Jak potwierdzali obecni na targach producenci, mimo że ich kosmetyki obecne są w dużych marketach i dyskontach, to klienci najchętniej szukają ich w drogeriach. Rynek jest coraz mocniej zdominowany przez największych graczy, ale dużą szansą dla mniejszych drogerii jest wciąż indywidualne podejście do klienta, przeszkoleni pracownicy i konsultanci. 

Kluczowe znaczenie ma również oferta drogerii – wskazywał Jakub Kudzia, menadżer ds. projektów detalicznych (Ambra) w Grupie Eurocash.

Cały czas poszukujemy alternatyw dla naszych drogerii w innych kategoriach, niż kosmetyki. Szukamy na przykład takich kategorii bardziej przemysłowych, które byłyby urozmaiceniem oferty w drogeriach, np. akcesoria dekoracyjne, torebki prezentowe jako uzupełnienie drogerii, czy produkty spożywcze typu przekąski czy napoje. Oraz inne bardziej niszowe kategorie, które dla mniejszych drogerii mogą być szansą – wyjaśnił Jakub Kudzia. 

Lista nagrodzonych z okazji 25-lecia Drogerii Koliber

KLIENCI - za najdłuższy staż w Kolibrze

  • Edward Pabian
  • Stanisław Stusek
  • Bożena Górka

Największa wartość złożonych deklaracji

  • firma ASTIKA BRZESZCZE - EDWARD PABIAN

Największa wartość zakupu marki własnej “Dla Ciebie” 

  • firma BOŻENA GÓRKA

KOLIBRY nagrodzone okolicznościowym szampanem z okazji 25-lecia 

  • ANMAR - ANNA SZOPA
  • BOŻENA GÓRKA
  • ASTIKA - EDWARD PABIAN
  • EWA MYRDA
  • LESŁAW BARANOWSKI
  • LUCYNA BURNAGIEL
  • BISAM - MARTA ŁAKOTA
  • SYLWIA - MICHAŁ SPOREK
  • GS SZCZAWNICA - MONIKA MASTALSKA
  • GS BUKOWINA - PAWEŁ LITERA
  • SPECTRUM - RAFAŁ TRZEPACZKA
  • CUBA - RYSZARD MAŃKA
  • PIASK STANISŁAW - TOTA
  • SZYMON ADAMCZYK
  • YARD - TATJANA KURZEJA
  • TERESA SCEHURA
  • TRACOM - WITOLD WOJCIECHOWSKI
  • NOVUM - KRZYSZTOF WÓJS
  • ZBIGNIEW PODSTAWSKI
  • ZYGFRYD BEDNARKIEWICZ

PRODUCENCI: największa ilość zadeklarowanych pakietów dla dostawcy

  • ICT POLAND

Za najdłuższą współpracę z siecią KOLIBER

  • DAX COSMETICS
  • DONEGAL
  • HALEON
  • HENKEL
  • ICT POLAND
  • PHARMA CFood
  • SARANTIS
  • SYLVECO

WSPIERANIE RYNKU DROGERYJNEGO

  • Marzena Szulc - red. portalu WIADOMOŚCI KOSMETYCZNE 
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. maj 2025 13:10