StoryEditor
Marketing i media
10.01.2025 07:30

Raport WK – wszystko o trendach w branży kosmetycznej 2025

Na okładkę wydania trafiła Agnieszka Mosurek-Zava (Douglas), z którą rozmawiamy o korzyściach płynących z omnichannelowej strategii sprzedaży  / Wiadomości Kosmetyczne

Na rynek trafił właśnie rocznik Wiadomości Kosmetycznych w formie drukowanego magazynu. Na 160 stronach przedstawiamy kluczowe dla branży kosmetycznej tematy: o rozwoju, zmianach i trendach na rynku wypowiadają się najlepsi w Polsce eksperci, menedżerowie i szefowie firm oraz analitycy.

W raporcie Wiadomości Kosmetycznych poruszamy najważniejsze aktualnie dla branży tematy, począwszy od marketingu i kanałów sprzedaży po zmiany pokoleniowe i wpływ sztucznej inteligencji na przemysł i rynek kosmetyczny. Wiele miejsca poświęcamy też kwestii wyzwań, wynikających ze zmian w europejskim prawodawstwie.

Na okładkę tego wydania trafiła Agnieszka Mosurek-Zava, z którą rozmawiamy o korzyściach płynących z omnichannelowej strategii sprzedaży i modelu sprzedażowym sieci Douglas

O tym, że przed branżą jest czas, napędzany szybkim postępem technologicznym i zmieniającymi się potrzebami konsumentek oraz konsumentów, przekonuje Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Podkreśla, że jednym z ważnych wyzwań będzie odpowiedź na oczekiwania dotyczące zrównoważonego rozwoju, a istotnym motorem wzrostu w branży pozostanie e-commerce.

O innowacjach oraz postępie technologicznym w sprzedaży opowiada nam Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino. “Wierzymy, że produkty i doświadczenia powinny być dostępne dla konsumentów, niezależnie od tego, czy wolą robić zakupy online, czy offline” – podkreśla Bartosz Kliś.

O tym, że priorytetem w dystrybucji są inwestycje w technologie i analiza danych, wyjaśnia na łamach raportu Wiadomości Kosmetycznych Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna Ambra, grupa Eurocash

Tematykę nasilonej obecnie na rynku wojny cenowej prezentuje natomiast Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm. Wiele miejsca w magazynie poświęcamy wprowadzaniu nowych marek, a nawet nowych (na polskim rynku) sieci drogeryjnych, takich jak dm Drogerie Markt

Na naszych łamach eksperci wyjaśniają, czego od marek kosmetycznych oczekują obecnie konsumenci w różnym wieku: od najmłodszych (czyli pokolenia alfa) aż po tych najbardziej dojrzałych. Analizujemy nie tylko rynek polski, ale przyglądamy się również specyfice koreańskiego rynku kosmetycznego i fenomenowi tzw. K-beauty, z kolei Marta Krawczyk przybliża nam specyfikę konsumenta oraz rynku beauty w Arabii Saudyjskiej.

Niezmiernie ważną dla branży kwestią są składniki kosmetyków oraz ich najbliższa przyszłość, wynikająca z wprowadzenia nowych unijnych mechanizmów. To spowoduje, że ponad pół miliona formuł będzie wymagało kosztownych zmian na poziomie składników produktów (dotyczy to m.in. filtrów UV i substancji konserwujących) - jak podkreśla w obszernej analizie Marta Wiąckowska, senior scientific & regulatory affairs manager z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Ważną kwestią staje się też funkcjonowanie firm kosmetycznych w Europie w obliczu zmian, wynikających z wprowadzania Zielonego Ładu. Obecnie wiadomo już, że spowoduje to drastyczny spadek konkurencyjności i innowacyjności europejskiego przemysłu - jak przestrzega dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

To zaledwie część tematów, które zostały poruszone w naszym raporcie o rynku kosmetycznym.

Zapraszamy do lektury i zapoznania się z całością wydania, które jest dostępne tutaj

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
14.01.2025 07:56
L‘Oréal Paris debiutuje z serią podcastów o urodzie
Podcast to odpowiedź L’Oréal Paris na potrzeby klientów i klientek marki, szukających dodatkowej wiedzy, połączonej z praktycznym wykorzystaniem produktów marki. L‘Oréal Paris

14 stycznia debiutuje seria podcastów L‘Oréal Paris – „Rozmowy Tego Warte”. Premierowy odcinek, zatytułowany „Obalamy mity z głową”, otwiera cykl dziesięciu spotkań, publikowanych co miesiąc. Tematem przewodnim rozmów będzie pielęgnacja i piękno.

Piękno zaczyna się od słuchania siebie – to motto, przyświecające nowemu projektowi L’Oréal Paris. 

Podcast „Rozmowy Tego Warte” ma odkrywać szeroki wachlarz zagadnień, związanych z urodą. Odcinki będą zgłębiać naukowe aspekty pielęgnacji skóry, innowacyjne podejścia do stylizacji włosów oraz sztukę perfekcyjnego makijażu. Wszystko to zostanie wzbogacone o osobiste historie, eksperckie porady i inspirujące opowieści zaproszonych gości. 

W dyskusjach wezmą udział: eksperci, ambasadorzy marki, influencerzy, celebryci oraz konsumenci, dzielący się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wraz z odcinkami zmieniają się goście, a także prowadzący. Wśród nich znajdą się m.in. Aleksandra Pawlik (influencerka, podcasterka) czy Martyna Peache.me (skin influnecerka), a z gości – Maks Behr (prezenter telewizyjny), czy Julia Wieniawa – ambasadorka marki L’Oréal Paris.

Każdy temat do odcinków podcastu został stworzony na podstawie potrzeb konsumentów, zmapowanych dzięki pogłębionemu social listeningowi, wykonanemu przez zespół. Ma być to odpowiedź L’Oréal Paris na potrzeby klientów i klientek marki, szukających dodatkowej wiedzy, połączonej z praktycznym wykorzystaniem produktów marki. 

Łącząc jednocześnie przyjemne z pożytecznym, podano to w formie najpopularniejszego touchpointu ostatniego roku, czyli podcastów. 

Celem projektu jest zbudowanie większej świadomości marki oraz jej ekspertyzy w kategorii pielęgnacji skóry, włosów czy makijażu oraz zmniejszenie dystansu marki do konsumentów, odpowiadając na ich konkretne potrzeby.

Pierwszy odcinek pt. „Obalamy mity z głową” pojawi się 14 stycznia na platformie YouTube marki L’Oréal Paris, a kolejny odcinek pojawi się już w lutym 2025 roku. Serię można śledzić na oficjalnym kanale YouTube L‘Oréal Paris oraz Facebooku

Za pomysł kreatywny, strategie platformy komunikacyjnej „Rozmowy Tego Warte” L’Oréal Paris odpowiada agencja McCann Polska, a za strategie komunikacji – Enyo SA.

Czytaj też: Innowacyjne minilaboratorium L‘Oréal do analizy skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.01.2025 15:02
Sara James twarzą najnowszej kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Największa w Polsce sieć drogerii połączyła siły z artystką młodego pokolenia, aby dotrzeć ze swoim pozytywnym przekazem o samoakceptacji i wdzięczności dla własnego ciała także do młodych ludzi.

Jak przypomina Rossmann, w ubiegłym roku w misję sieci, mówiącej o wspieraniu i pomaganiu kochać siebie na co dzień, włączyli się m.in. aktorka Maja Ostaszewska były piłkarz Kuba Błaszczykowski. Spoty z ich udziałem zostały bardzo ciepło przyjęte.

Ten ważny, pozytywny przekaz kierujemy także do pokolenia nastolatek i nastolatków. Rossmann chce im życzliwie towarzyszyć podczas budowania rytuałów higienicznych i pielęgnacyjnych oraz poszukiwania własnego looku, czy zabawy z makijażem. Tak, aby akceptowali i doceniali swoją wyjątkowość, dobrze się czuli ze sobą i w swoim ciele. I właśnie w tym wspiera nas w najnowszym spocie Sara James – wyjaśnia Rossmann.

W listopadzie ukazała się piosenka „Psycho”, zapowiadająca debiutancki album Sary. Artystka wyjaśniała wówczas, że to dla niej wyjątkowo osobisty utwór, dla którego inspiracją były jej własne doświadczenia, związane z tematem zdrowia psychicznego.

Będąc młodą osobą trzeba stawić czoła dużej presji, np. bycia porównywanym z kimś innym czy byciu pod presją spełnienia oczekiwań rodziców, nauczycieli czy swoich własnych. Czasami staje się to przytłaczające, nie tylko dla młodszych pokoleń, ale dla każdego – wyznała Sara James w informacji towarzyszącej premierze singla.

Mimo że piosenki Sary mają wiele milionów odtworzeń na Spotify, a jej Instagram obserwują setki tysięcy fanów, droga młodej artystki obfitowała nie tylko w liczne sukcesy artystyczne. Sara musiała też radzić sobie z krzywdzącym ocenami, często też hejtem – nie tylko w wymiarze artystycznym. Jako córka Polki i Nigeryjczyka Sara doświadczyła też hejtu ze względu na wygląd, co – jak sama przyznaje – miało negatywny wpływ na jej samoocenę i akceptację własnego ciała.

To właśnie tej składowej dobrostanu psychicznego dotyka najnowszy spot Rossmanna. Sara James jest w nim idealną przewodniczką: jako wiarygodna ambasadorka troski o zdrowie psychiczne i samoakceptację w pokoleniu nastolatek, Sara jest ważnym głosem nie tylko dla identyfikujących się z nią fanek.

Obok Sary w spocie Rossmanna pojawiają się też młodzi debiutanci, poproszeni o opowiedzenie własnymi słowami o tym, za co kochają, lubią lub po prostu doceniają swoje ciało. Seria ich pozornie małych gestów i prostych, szczerych słów niesie ważny autentyczny przekaz: „Twoje ciało jest twoim domem. Pokochaj je. Pokochaj siebie” – podkreśla Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. styczeń 2025 12:24