StoryEditor
Marketing i media
02.01.2025 09:45

Unilever i L’ Oreal wśród 25 największych reklamodawców 2024 roku

Prognozowane wydatki L‘ Oreal na 2025 rok to 6,1 mld dolarów. / L‘ Oreal mat.pras.

Globalne wydatki reklamowe osiągnęły w 2024 roku rekordowy poziom, wynosząc około 772,4 mld dolarów. To wzrost o 9,5 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. W czołówce reklamodawców znalazły się również firmy z branży kosmetycznej.

Rosnąca popularność mediów cyfrowych, wideo online oraz spersonalizowanych kampanii marketingowych są wskazywane jako główne powody tego znaczącego wzrostu wydatków reklamowych firm w ubiegłym roku. 

W szczegółowym zestawieniu 25 największych globalnych reklamodawców i ich wydatków za 2023 i 2024 roku znalazły się cztery firmy z branży kosmetycznej.

Na drugim miejscu (za Amazonem, który pozostawił resztę stawki daleko w tyle) znalazła się marka Procter & Gamble. Marka ta przeznaczyła na reklamę w 2023 roku 12,5 mld dolarów, a w 2024 - 14 mld dolarów (wzrost wydatków rok do roku: 12 proc.). Wg prognoz w 2025 roku wydatki P & G mogą wzrosnąć do 15,5 mld.

Najpopularniejsze marki kosmetyczne P&G to Blend-A-Med, Gillette, Pampers, Old Spice, Always, Tampax czy Pantene

image
Na trzecim miejscu największych globalnych reklamodawców znalazł się Unilever
Unilever mat.pras.

Na trzecim miejscu największych globalnych reklamodawców znalazł się Unilever. Kwoty przeznaczone przez brytyjską firmę na reklamę to 10,2 mld dolarów w 2023 roku i 11,5 mld w roku ubiegłym (wzrost rok do roku: 12,7 proc.).

Wśród marek należących do Unilever znajdziemy m.in. Dove, Rexonę, Axe, Persil.

Prognozowane wydatki reklamowe Unilevera w roku bieżącym mogą osiągnąć 12,8 mld dolarów.

Na miejscu 10. uplasował się L’ Oreal, który na reklamę przeznaczał odpowiednio 5,1 mld dolarów (2023) i 5,6 mld dolarów (2024). Wydatki francuskiego koncernu wzrosły w ciągu roku o 9,8 proc. Prognozowane wydatki na 2025 rok to 6,1 mld dolarów.

L’ Oreal jest właścicielem wielu marek kosmetycznych, m.in. Garnier, L‘Oréal Paris, Maybelline NY, Vichy, La Roche-Posay, Matrix, L‘Oréal Professionnel, Kérastase, Lancôme, Biotherm, Helena Rubinstein, Giorgio Armani, Diesel, Cacharel, Ralph Lauren.

Miejsce 18. w zestawieniu największych reklamodawców zajął Johnson & Johnson. Firma wydała na reklamy w 2023 roku 3,2 mld dolarów, a w roku ubiegłym zwiększyła te wydatki o 12,5 proc., osiągając 3,6 mld dolarów. W bieżącym roku możemy się spodziewać jeszcze wyższych kwot, przeznaczanych przez Johnson & Johnson na cele reklamowe - mogą one osiągnąć 3,9 mld dolarów.

Johnson & Johnson jest właścicielem takich marek jak Le Petit Marseillais, Carefree, Listerine, Clean&Clear, Neutrogena, Johnson‘s, o.b., Johnson‘s Baby czy Penaten.

Jak podkreśla portal mediarun.com, największy segment wydatków reklamowych w 2024 roku stanowiły media cyfrowe, w tym reklamy display oraz wideo online. Personalizacja i algorytmy AI poprawiające targeting przyniosły znaczną efektywność kampanii. Jednak mimo tej rosnącej dominacji reklam online, tradycyjne media, takie jak telewizja i outdoor, nadal przyciągają duże budżety reklamowe. Telewizja pozostaje kluczowym medium dla sektora FMCG. 

Firmy takie jak Amazon, Procter & Gamble czy Unilever konsekwentnie zwiększają wydatki na marketing, umacniając swoje pozycje rynkowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
14.11.2025 08:26
Hania Żudziewicz – nową ambasadorką marki Floslek
Kampania Floslek z nową ambasadorką Hanią Żudziewicz wystartowałą 12 listopada 2025Floslek mat.pras.

Marka Floslek rozpoczyna współpracę z Hanią Żudziewicz – tancerką, trenerką, kobietą pełną energii i naturalnego wdzięku. To pierwszy krok w kierunku nowego, bardziej lifestylowego wizerunku marki, który łączy pielęgnację z emocjami, ruchem i kobiecą energią. Nowa kampania z Hanią Żudziewicz, zatytułowana „W rytmie piękna”, to opowieść o pielęgnacji, która staje się częścią codziennego rytuału.

W nastrojowej sesji zdjęciowej tancerka pokazuje, że piękno to nie tylko efekt, ale przede wszystkim stan umysłu – rytm, w którym dbamy o siebie z czułością i spokojem. 

Chcemy pokazać kobiety w prawdziwym świetle – nie perfekcyjne, ale autentyczne, pełne emocji i własnego rytmu. Hania idealnie oddaje tę filozofię. Jest symbolem harmonii, energii i naturalnego piękna, które inspiruje inne kobiety – wyjaśnia Katarzyna Paciorkowska, marketing manager Floslek

Wizerunek Hani Żudziewicz to kolejny etap transformacji marki Floslek, producenta dermokosmetyków. Brand otwiera się na nowe formy komunikacji, współpracując z influencerami, ekspertami i sportowcami. 

„W rytmie piękna” to pierwsza kampania, która tak wyraźnie łączy świat dermokosmetyków z emocjami, ruchem i codzienną autentycznością. 

Floslek od lat jest synonimem skuteczności i bezpieczeństwa, ale dziś chcemy pokazać, że dermokosmetyki też mogą być sensualne, piękne i nowoczesne – dodaje Katarzyna Paciorkowska. 

Kampania skupia się na dwóch liniach produktowych marki: Ceramides 3D i Collagen 9MW. To duet, który odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet – poszukujących skutecznej, ale łagodnej pielęgnacji, łączącej naukę z emocją. 

Ceramides 3D Floslek Laboratorium to linia regenerująca i odbudowująca, oparta na ceramidach. Przywraca równowagę skórze wrażliwej, suchej i odwodnionej, zapewniając efekt „glass skin” – gładkiej, promiennej, zdrowej cery. Wegańskie formuły zawierają do 97 proc. składników pochodzenia naturalnego. Z kolei Collagen 9MW Floslek Laboratorium to nowoczesne podejście do pielęgnacji „slow-aging”. Zawiera aż dziewięć typów kolagenu o różnych masach cząsteczkowych, które działają wielopoziomowo – wygładzają, ujędrniają i regenerują. Obie linie tworzą rytuał, który łączy regenerację i blask, równowagę i energię.

image

Katarzyna Paciorkowska i Jarosław Brzozowski dołączają do zespołu Floslek

Nowa filozofia Floslek – nauka z emocją „W rytmie piękna” – to pierwsza kampania, która w pełni odzwierciedla nową filozofię marki: łączenie nauki i technologii z empatią, emocją i pięknem dnia codziennego. 

Nie chcemy mówić kobietom, jak mają wyglądać. Chcemy dać im produkty, które pomagają im dobrze się czuć – w swojej skórze, w swoim rytmie, w swoim świecie – dodaje Katarzyna Paciorkowska. 

Kampania wystartowałą 12 listopada 2025. Projekt będzie realizowany w kanałach marki Floslek (Instagram, TikTok, Facebook, YouTube) oraz na stronie internetowej marki.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.11.2025 14:13
Kontrowersje wokół lokowania produktu w „Nobody Wants This” od Netflix; Estée Lauder na cenzurowanym
Przykład lokowania produktu, który wzburzył internautki.Netflix

Drugi sezon komediowego serialu „Nobody Wants This”, który trafił na platformę Netflix w ubiegłym miesiącu, przyciąga uwagę widzów nie tylko wątkiem fabularnym, ale przede wszystkim wyjątkowo intensywnym lokowaniem produktów. Najczęściej komentowanym przykładem jest Estée Lauder, którego kosmetyki – zwłaszcza serum Advanced Night Repair – pojawiają się w kilku kluczowych scenach na tyle wyraziście, że wywołały dyskusję o granicach marketingu w serialach streamingowych.

Pierwsza fala krytyki pojawiła się po scenie, w której jedna z bohaterek, Joanne (Kristen Bell), ma na stoliku nocnym ustawione w centralnym punkcie serum Estée Lauder. Kolejną szeroko komentowaną sytuacją jest moment, gdy Joanne nakłada produkt na twarz, mimo że ma pełny makijaż. Równocześnie widzowie zauważyli, że Kristen Bell współpracowała z marką także poza planem — w tym roku promowała linię Advanced Night Repair, co dodatkowo wzmacnia skojarzenia z komercyjnością serialu.

Największe poruszenie wywołała jednak scena z połowy drugiego sezonu, gdy bohaterka w trakcie przyjęcia wchodzi do łazienki, znajduje serum Estée Lauder i nakłada je na twarz. Kamera wyraźnie zbliża się na produkt, co użytkownicy Reddita i TikToka określili jako zbyt nachalne product placement. Internauci pytali, dlaczego w scenie dziennej prezentowany jest kosmetyk przeznaczony na noc oraz czemu bohaterka stosuje go na makijaż, co uznano za „nielogiczne” i „sztuczne”.

@dhen.mua It literally doesn’t need to be that obvious?? Neither did I think this show needed help with the budget?? @Estée Lauder Advanced Night Repair #skincare #nobodywantsthis #netflix ♬ Pt. 8: Starry dream. - Slowed Down - A. Blomqvist

W mediach społecznościowych pojawiło się wiele krytycznych komentarzy: TikTok user @sarabullock_np określiła cały serial jako „jedną wielką reklamę”, a twórczynie Jodi Walker i Nora Princiotti w swoim podcaście nazwały współpracę „absolutnie oburzającą”. Inna użytkowniczka, @jennybhr, przyznała, że choć zwykle nie zauważa lokowania produktów, tym razem było ono tak intensywne, że „chciała wyłączyć serial”.

image

"Emily w Paryżu" to billboard, nie serial; co z tego wynika dla marek kosmetycznych w perspektywie 5. sezonu? [CASE STUDY]

Głos w sprawie zabrała również branża. Fiona Glen, Managing Director w konsultingu The Red Tree, podkreśliła, że „lokowanie produktu w tym sezonie naprawdę wybuchło — ludzie mówią o nim po obu stronach Atlantyku”. Dodała także, że sama zauważyła przesadnie długie ujęcia na serum Advanced Night Repair, które – jej zdaniem – wydłużono po to, aby uwidocznić markę i etykietę w całości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 02:10