StoryEditor
Opakowania
09.09.2020 00:00

Carrefour we współpracy z Yope uruchomił stację uzupełniania kosmetyków do własnych butelek

Carrefour Polska uruchomił testowo pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego na warszawskim Bemowie, mają możliwość napełnienia kosmetykami butelek wielokrotnego użytku. Projekt powstał we współpracy z marką kosmetyczną Yope oraz startupem Swapp!

Redukcja wykorzystania plastikowych opakowań i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to w tej chwili priorytet w działaniach proekologicznych Carrefoura. Dlatego sieć uruchomiła stację refillingową kosmetyków w swoim sklepie Carrefour BIO przy ul. Pełczyńskiego w Warszawie. 

Inicjatywa Carrefoura, oprócz tego, że przyczynia się do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych butelek plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku, daje też wymierne korzyści klientom. Zyskują oni bowiem możliwości zakupu kosmetyków Yope 15 proc. taniej, z uwagi na fakt, że płaci się wyłącznie za produkt nie za opakowanie. Dostawcą rozwiązania jest startup Swapp!

– W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100 proc. opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5 proc. w porównaniu z 2017 r. – mówi Barbara Kowalska, dyrektor działu jakości i zrównoważonego rozwoju w Carrefour. – Jednym z takich projektów jest stacja do refillingu opakowań Swapp, gdzie można uzupełnić kosmetyki polskiej marki Yope do butelek wielokrotnego użytku. Odpowiada on na problemy środowiskowe związane z nadprodukcją opakowań i powstających z nich odpadów opakowaniowych – dodaje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2023 14:35
Greenpeace: ślad plastikowy Unilevera, mimo zapewnień, nie zmniejszył się w ogóle
Greenpeace prezentuje na swojej stronie całą galerię wolontariuszy i wolontariuszek zbierających opakowania produktów Unilever z plaż.Greenpeace
Greenpeace opublikował raport, w którym utrzymuje, że ślad plastikowy Unilever w ogóle się nie zmniejszył, odkąd firma zobowiązała się do stosowania „mniej plastiku, lepszego plastiku lub w ogóle go nie stosować” oraz do ograniczenia o połowę zużycia pierwotnego plastiku do 2025 roku.

Organizacja aktywistów twierdzi, że Unilever jest największym korporacyjnym dystrybutorem plastikowych saszetek na świecie i jest na dobrej drodze do sprzedania w tym roku ponad 53 miliardów saszetek. Obecnie zaledwie 0,2 proc. opakowań plastikowych producentów FMCG nadaje się do ponownego użycia. Greenpeace ma nadzieję ujawnić różnicę między słowami i działaniami Unilever i zainspirować do prawdziwych zmian.

Saszetki – małe jednorazowe plastikowe opakowania produktów konsumenckich – są coraz częściej sprzedawane do krajów Globalnego Południa przez duże korporacje, takie jak Unilever. Jednak sprzedaż ogromnych ilości tych saszetek, których zebranie i recykling jest prawie niemożliwy, powoduje powstanie góry zanieczyszczeń tworzywami sztucznymi. Doprowadziło to do zniszczenia lokalnych dzielnic i dróg wodnych, gdzie saszetki zatykają kanalizację i pogłębiają problemy, takie jak powodzie.

Szacuje się, że w 2022 r. sama najbardziej znana marka Unilever, Dove, wyprodukowała około 6,4 miliarda saszetek, co stanowi ponad 10 proc. całkowitej sprzedaży saszetek Unilever. Starszy pracownik Dove stwierdził, że „z pasją pragniemy być jedną z marek mających największy wpływ na walkę z odpadami z tworzyw sztucznych”. Jednak nowe badania terenowe przeprowadzone przez Greenpeace w Azji Południowo-Wschodniej i Greenpeace w Wielkiej Brytanii ujawniają szokujące obrazy saszetek Dove zanieczyszczających plaże i drogi wodne na Filipinach i w Indonezji.

Unilever naprawdę dolewa oliwy do ognia kryzysu związanego z zanieczyszczeniem tworzywami sztucznymi [...] Ich marki, takie jak Dove, słyną z mówienia światu, że działają na rzecz dobra. Ale wypompowują oszałamiającą ilość plastikowych odpadów. To zatruwa naszą planetę, nie można udawać, że jest się firmą „celową”, ponosząc jednocześnie odpowiedzialność za tak ogromne zanieczyszczenia. Unilever musi się zmienić.

stwierdziła Nina Schrank, dyrektorka ds. tworzyw sztucznych w Greenpeace UK

W raporcie przeanalizowano także powolny postęp Unilever w osiąganiu własnych celów w zakresie tworzyw sztucznych oraz słabnące wysiłki na rzecz przejścia z tworzyw sztucznych jednorazowego użytku na rozwiązania wielokrotnego użytku. Pomimo zobowiązania się do zmniejszenia o połowę zużycia pierwotnego plastiku do 2025 r., analiza Greenpeace pokazuje, że wygląda na to, że Unilever przekroczy ten cel o prawie dekadę, do 2034 r.

Czytaj także: Neboa i Plastic Bank wspólnie działają na rzecz zatrzymania procesu powstawania plastiku oceanicznego. Dotychczas zebrano ponad 1 mln butelek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.11.2023 14:44
Eko opakowania – jedno z największych wyzwań dla przemysłu kosmetycznego [KONFERENCJA]
Pierwszym i najważniejszym krokiem w ochronie środowiska musi być - według ekspertów - ograniczenie liczby opakowań wprowadzanych na rynekShutterstock
Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” – to temat przewodni konferencji organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, która odbędzie się już 1 grudnia 2023 w Warszawie.

„Dobre opakowanie“, to termin, który dla branż kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej.

Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m. in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych itd. Wdrożenie tych zmian wymaga od firm kosmetycznych sprostania licznym wyzwaniom takim jak: redukcja liczby opakowań, ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, obawy o jakość i bezpieczeństwo opakowań wytwarzanych z recyklatów, ograniczenia technologiczne w sortowaniu i przetwarzaniu opakowań kosmetycznych, ciągle niska świadomość konsumentów i niepowodzenia w prośrodowiskowej komunikacji, a także spiętrzenie regulacji dotyczących eko-opakowań, do których wdrożenia biznes w dużym stopniu ciągle nie jest przygotowany. 

Tym zagadnieniom i dyskusji jak wprowadzać, pomimo obiektywnych trudności, unijne wymagania dotyczące ekoprojektowania, recyklingu, zielonej komunikacji i szeregu innych wynikających z Zielonego Ładu, będzie poświęcona konferencja „Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym” organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, której patronem medialnym jest m.in. portal wiadomoscikosmetyczne.pl

Konferencja z udziałem znakomitych ekspertów, panelistów i uczestników debat, odbędzie się 1 grudnia w Warszawie, w hotelu Hilton Double Three.

Pogram konferencji został podzielony na bloki tematyczne:

  1. Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
  2. Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań
  3. Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
  4. Wpływ opakowania na decyzje konsumenta

Zobacz pełną agendę konferencji: TUTAJ  

Jeszcze można zarejestrować się na wydarzenie. Rejestracja: TUTAJ  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2023 18:01