StoryEditor
Opakowania
19.04.2023 00:00

Cztery Szpaki i złota tubka, czyli błąd produkcyjny zmieniony w akcję marketingową

”Złota tubka”, niczym złoty bilet z bajki Roalda Dahla, upoważni klienta lub klientkę do odwiedzenia manufaktury marki. / Facebook Cztery Szpaki
Marka kosmetyków naturalnych Cztery Szpaki postanowiła zmienić wpadkę w postaci opakowania nieprzystającego do normy produkcyjnej w akcję promocyjną. Osoba, która znajdzie złotą tubkę kremu Rokitnik i Bergamotka, będzie mogła ucieszyć się wycieczką do siedziby marki lub otrzymać bogaty zestaw kosmetyków.

Większość firm boryka się raz na jakiś czas z partiami produktów, które odbiegają od normy, czy to krzywym nadrukiem, czy niewłaściwie zgrzanymi tubami, albo zbyt szybko degradującymi się kartonikami. Cztery Szpaki postanowiły jednak wykorzystać taką jednostkową sytuację na swoją korzyść. Na profilu na platformie Facebook marka umieściła następujący wpis:

Inni: tubka odstająca od normy? U t y l i z a c j a.
Szpaki: chyba mamy na to pomysł:B

Bo serio nie mogliśmy sobie wyobrazić lepszego Złotego Biletu do szpakowej fabryki niż… Złota Tubka (cc: Charlie i fabryka czekolady). Trafiła nam się taka jedna i wyjątkowa (i błyszcząca) podczas dozowania kremu Rokitnik i Bergamotka i pomyśleliśmy, że jak trafi z kolei do kogoś z Was, to automatycznie stanie się wejściówką do siedziby Czterech Szpaków. Czytaj: będzie nas można podejrzeć od kuchni.

Pakujemy ją właśnie w kartonik, komisyjnie umieszczamy wśród innych kremów i zaczynamy zabawę. Od tego momentu zamawiając Rokitnika i Bergamotkę macie szansę na odwiedzenie nas w Białymstoku. Będzie można sobie również dobrać kogoś do pary, wiadomo! Szczęściarza (po odkryciu w paczce złota) prosimy o kontakt z nami. Wtedy też zamkniemy maszynę losującą:)

PS Komu na Podlasie daleko (bo urzęduje powiedzmy w Szczecinie albo w Słubicach) i nie będzie miał opcji do nas wpaść, sypniemy grubym zestawem kosmetyków. Choć liczymy na to, że odległość nie jest barierą

PS2 Ej, jaramy się!

 


Nie ulega wątpliwości, że to nie tylko doskonałe posunięcie marketingowe, ale także wyraz głębokiego zrozumienia potrzeby dbania o środowisko naturalne; utylizacja produktów niespełniających wyśrubowanych norm estetycznych nie prowadzi do czegokolwiek poza niepotrzebnym generowaniem odpadów. Mamy nadzieję, że więcej marek znajdzie sposób na zmianę towarów w opakowaniach II. gatunku w możliwość promocyjną lub/i edukacyjną. Dla porównania — klasyczna tubka kremu Rokitnik i Bergamotka:
 

Czytaj także: Mydło w płynie Rozmaryn i Mandarynka to złota Perła Rynku Kosmetycznego 2022

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
03.07.2025 13:33
Malezja zakazuje importu odpadów plastikowych z USA – co teraz, branżo?
Plastikowe odpady rzadko kiedy są recyklingowane w kraju wytworzenia.Krizjohn Rosales

Malezja wprowadziła całkowity zakaz importu odpadów plastikowych ze Stanów Zjednoczonych, co oznacza odcięcie jednego z kluczowych źródeł surowca wtórnego wykorzystywanego globalnie, m.in. w produkcji opakowań dla przemysłu kosmetycznego i higieny osobistej. Decyzja ta wpisuje się w szerszy trend krajów azjatyckich ograniczających przyjmowanie zagranicznych odpadów.

Zakaz został ogłoszony po wykryciu kontenerów z odpadami z USA, które były błędnie oznaczone, a ich zawartość – często niebezpieczna i nienadająca się do recyklingu – nie spełniała obowiązujących norm. Zgodnie z nowelizacją malezyjskiego prawa celnego, import odpadów z krajów niebędących stronami Konwencji Bazylejskiej, w tym USA, został całkowicie zabroniony. Co więcej, odpady z innych państw muszą zawierać tylko jeden rodzaj plastiku i charakteryzować się zanieczyszczeniem poniżej 2 proc. – warunkami, które rzadko są spełniane przez odpady konsumenckie.

Eksport plastikowych odpadów z USA do Malezji praktycznie zamarł – informują pośrednicy handlowi. Malezja dołącza tym samym do rosnącej grupy państw, takich jak Chiny, Tajlandia czy Indonezja, które wcześniej zamknęły swoje granice na import zagranicznych tworzyw sztucznych. Skutkuje to dalszym rozproszeniem globalnych łańcuchów dostaw surowców wtórnych.

Sytuacja ujawnia istotny problem strukturalny: większość plastiku zbieranego w USA i Europie nie jest przetwarzana lokalnie. Ograniczenie możliwości eksportu odpadów do Azji zwiększa presję na niewydolną infrastrukturę recyklingu w krajach zachodnich. Branża kosmetyczna – silnie uzależniona od plastiku w opakowaniach – może napotkać trudności z pozyskaniem wysokiej jakości tworzyw z recyklingu, co może przełożyć się na wzrost kosztów oraz utrudnienia w realizacji celów środowiskowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 10:57