Producenci kosmetyków i opakowań poszukują nowych funkcjonalnych sposobów ułatwiających użycie ekologicznych kosmetyków, które po otwarciu mają krótki termin ważności.
Jest to napędzane przez rosnący trend „food-for-skin”, co oznacza, że coraz częściej produkty kosmetyczne zawierają m.in. witaminy i probiotyki, w wyniku czego skraca się ich okres przydatności do użycia – podaje serwis cosmeticsbusiness.com.
Pomagają w tym m.in. smart etykiety, które podpowiadają jak długo kosmetyk może być używany od momentu otwarcia słoiczka, tubki lub butelki.
Na przykład, szkocka firma UWI Technology zaoferowała inteligentny system etykietowania, który informuje, kiedy kosmetyk jest przydatny do użycia, a kiedy już nie jest, bo skończyła się jego data ważności.
Etykiety UWI zawierają naklejkę „wykorzystaj w ciągu”, która uruchamia się po otwarciu opakowania (np. po zerwaniu naklejki podczas otwarcia zakrętki). Tego typu etykiety z powodzeniem mogą być wykorzystane też w innych branżach, m.in. spożywczej czy farmaceutycznej.