StoryEditor
Opakowania
13.11.2018 00:00

Masz 7 sekund, żeby zachwycić opakowaniem

Badania marketingowe pokazują, że konsumenci  potrzebują średnio 7 sekund, aby wyrobić sobie zdanie o produkcie*. To 7 sekund to szansa na przykucie uwagi. A co jest bardziej olśniewające niż piękne opakowanie, które kryje równie wspaniałą zawartość?

W przypadku kosmetyków opakowanie premium to wartość dodana produktu – sprawia ono, że konsument, który je wybiera, czuje się wyjątkowo, a sama zawartość staje się jeszcze cenniejsza. Aby zrobić odpowiednie wrażenie na odbiorcy, takie opakowanie od pierwszych sekund powinno intrygować kolorem, fakturą i efektami specjalnymi.

USZLACHETNIENIA 2.0
Nasze opakowania premium zdecydowanie wyróżniają się na sklepowej półce. To zasługa korzystania z najnowszych technologii, użycia nowych materiałów, łączenia i opracowywania kolejnych technik uszlachetniania. W przypadku tych ostatnich foliowanie, lakierowanie UV, tłoczenie czy hot-stamping czyli foliowanie na gorąco, to podstawowe efekty. Niegdyś charakterystyczne dla opakowań premium, dziś tracą swoją wyjątkowość na rzecz cold-stampingu, lakierów hybrydowych czy holograficznych. Zmienia się też podłoże, na którym drukujemy.

IDZIE NOWE

Coraz częściej marki z najwyższej półki wykorzystują kartony laminowane folią metaliczną lub holograficzną. Do ich zadruku wykorzystujemy technologię druku offsetowego UV oraz farby utrwalane promieniowaniem UV o podwyższonej pigmentacji. Dzięki temu barwy na opakowaniu stają się żywsze i głębsze. A to idealny sposób na zwrócenie uwagi klienta sklepu lub drogerii.

Niezastąpiony staje się także cold stamping, gdzie wybiórcze laminowanie folią metaliczną wykonujemy w procesie druku na maszynie offsetowej. Srebrną lub złotą folię nakładamy podobnie jak farbę drukarską, z identyczną precyzją. Dodatkowo możemy od razu nanosić na nią wybrany kolor. Daje to nieograniczone możliwości wykorzystania metalicznych barw na opakowaniach.

Nowym rodzajem uszlachetniania opakowań premium jest efekt opalizujący S-Druk. To nasza autorska technika, która pozwala maksymalnie wykorzystać możliwości jakie daje cold stamping, druk offsetowy UV oraz lakiery hybrydowe. Efekt finalny, symulujący wykorzystanie lakierów iriodynowych, jest naprawdę wyjątkowy.

NIE TYLKO DESIGN
Nie zapominajmy o podstawowej funkcji opakowania, czyli zabezpieczeniu produktu w czasie transportu. Bardzo często zawartość opakowania premium odbiega od standardu, dlatego oferujemy indywidualne rozwiązania konstrukcyjne umożliwiające odpowiednie pozycjonowanie produktów w kartonach. Proponujemy także rozwiązania przyspieszające konfekcjonowanie bądź dostosowanie opakowań do automatów pakujących. Otrzymując gotowy produkt, jeszcze przed projektowaniem opakowania, możemy stworzyć funkcjonalną i estetyczną konstrukcję.


Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź www.sdruk.pl

* https://www.forbes.com/sites/serenitygibbons/2018/06/19/you-have-7-seconds-to-make-a-first-impression-heres-how-to-succeed/#5f5af6f56c20

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
27.10.2025 13:02
Gerresheimer pod lupą niemieckiego nadzoru finansowego: śledztwo w toku
Producent opakowań trafił pod lupę niemieckiego urzędu.Gerresheimer

Gerresheimer AG, niemiecki producent opakowań dla branży farmaceutycznej i kosmetycznej, poinformował, że zewnętrzne śledztwo wykazało dowody na prawdopodobne nieprawidłowości księgowe dotyczące roku 2024. Dochodzenie, prowadzone przez niezależną kancelarię prawną na zlecenie spółki, wciąż trwa. Wstępne ustalenia sugerują, że część przychodów mogła zostać niewłaściwie rozpoznana w sprawozdaniu finansowym za ubiegły rok, co potwierdza wcześniejsze zarzuty niemieckiego nadzoru finansowego BaFin.

Pierwsza faza audytu koncentrowała się na kontrakcie o wartości około 3 mln euro (3,5 mln dolarów), który został zaksięgowany w 2024 roku. Teraz śledztwo obejmie kolejne przychody rzędu 25 mln euro z podobnych umów. Całkowita wartość przychodów z tzw. kontraktów typu „bill-and-hold” — w których towary są fakturowane przed ich faktyczną dostawą — wyniosła w 2024 roku około 28 mln euro, co stanowi niewielką część z 2,04 mld euro rocznych przychodów firmy. Gerresheimer przyznaje jednak, że istnieją podstawy, by uznać, iż część tych transakcji została rozliczona niezgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości.

BaFin wszczął kontrolę ksiąg spółki po tym, jak w 2024 roku pojawiły się „konkretne przesłanki” wskazujące na możliwe błędy w raportowaniu sprzedaży. Według regulatora, Gerresheimer mógł rozpoznać przychody z umów z klientami, mimo że faktyczna sprzedaż nie została jeszcze zrealizowana. Dochodzenie ma potrwać do 30 listopada 2025 roku i ma na celu ustalenie, czy część przychodów powinna była zostać wykazana w roku finansowym 2024, czy dopiero 2025.

Informacja o kontroli i możliwych nieprawidłowościach wywołała znaczące reakcje na rynku. W dniu 24 września 2025 roku akcje spółki z siedzibą w Düsseldorfie spadły o 38 proc., a w skali ostatnich dwunastu miesięcy ich wartość obniżyła się łącznie o około 65 proc. Oprócz samego dochodzenia, na kondycję rynkową Gerresheimer wpływają także cięcia prognoz finansowych i ograniczenia wypłat dywidendy.

Gerresheimer zadeklarował pełną współpracę z organami nadzoru i kontynuację audytu wewnętrznego. Sprawa toczy się w kontekście zaostrzenia działań kontrolnych BaFin po głośnym skandalu z 2020 roku, kiedy to upadek spółki Wirecard AG ujawnił poważne luki w niemieckim systemie nadzoru finansowego. Od tego czasu regulator wzmocnił swoje uprawnienia i zwiększył presję na przejrzystość sprawozdań finansowych spółek notowanych na giełdzie. Wobec Gerresheimer, które od miesięcy znajduje się także w centrum spekulacji dotyczących potencjalnego przejęcia lub podziału działalności, dochodzenie to może mieć kluczowe znaczenie dla dalszej oceny wiarygodności i stabilności firmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
20.10.2025 09:12
Braille: zawieszenie prac nad wymagania dla oznakowania opakowań kosmetyków w Hiszpanii
Przykład wdrożenia opakowań z alfabetem Braille‘a we FrancjiShutterstock

20 czerwca 2025 roku Hiszpania dokonało notyfikacji Komisji Europejskiej projekt dekretu królewskiego dotyczący oznakowania produktów konsumenckich, w tym również produktów kosmetycznych m. in. w zakresie zastosowania alfabetu Braille’a w języku hiszpańskim.

Rozszerzenie wymogów dotyczących oznakowania produktów kosmetycznych

W czerwcu Królestwo Hiszpanii zgłosił projekt dekretu do Komisji Europejskiej, za pośrednictwem systemu TRIS (ang. Technical Regulation Information System). Proponowane przepisy obejmują produkty kosmetyczne i skupiają się na zapewnieniu dostępności informacji poprzez zastosowanie alfabetu Braille’a w języku hiszpańskim.

Zgodnie z projektem, nowe wymogi w zakresie oznakowania opakowań miałyby obejmować obowiązek jednoczesnego stosowania alfabetu Braille’a w języku hiszpańskim, wytłoczonego znaku dotykowego otaczającego kod QR oraz kodu QR zawierającego szczegółowe dane produktu.

Alfabet Braille’a wraz z kodem QR miałyby być obowiązkowo umieszczane na wszystkich produktach objętych zakresem dekretu, w tym także na produktach kosmetycznych.

Zgodnie z art. 3 ust. 2 projektu, produkty, których największa powierzchnia wynosi co najmniej 10 × 1 cm, powinny zawierać na opakowaniu następujące informacje:

  • nazwę produktu zapisaną w alfabecie Braille’a,
  • specjalne, wyczuwalne dotykiem oznakowanie dla niebezpiecznych substancji i mieszanin, dla których nie jest wymagane ostrzeżenie dotykowe zgodne z rozporządzeniem CLP,
  • kod QR (lub inny nośnik) z oznakowaniem wyczuwalnym dotykiem, pod którym znajdowałyby się pozostałe informacje wymagane w ramach art. 3 ust. 1, jeśli nie zostały one umieszczone w alfabecie Braille’a.

Planowane wejście w życie dekretu miałoby nastąpić w dniu następującym po jego publikacji. Dokument przewiduje maksymalnie dwuletniego okresu przejściowego umożliwiającego dostosowanie produktów obecnych już na rynku do nowych wymagań.

Zgłoszoną notyfikację oznaczoną numerem 2025/0311/ES oraz szczegółowe informacje dostępne są stronie internetowej Komisji Europejskiej.

Obecnie w ramach organizacji branżowych prowadzone są działania mające na celu zachęcenie przedstawicieli państw członkowskich do zgłoszenia uwag w toku procedury TRIS. Zgłaszane zastrzeżenia dotyczą przede wszystkim niewykonalności proponowanych rozwiązań z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia, w szczególności dla sektora kosmetycznego.

Zastrzeżenia Komisji Europejskiej oraz Światowej Organizacji Handlu

Komisja Europejska odniosła się do notyfikowanego przez Królestwo Hiszpanii projektu dekretu i uznała część proponowanych obowiązków za nieproporcjonalne oraz potencjalnie prowadzące do fragmentacji rynku wewnętrznego Unii Europejskiej. W ocenie Komisji, niektóre z planowanych rozwiązań mogą być sprzeczne z przepisami Rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 w sprawie produktów kosmetycznych, które reguluje kwestie oznakowania i informacji przekazywanych konsumentom.

W związku z powyższym Komisja zwróciła się do władz hiszpańskich o przegląd projektu dekretu oraz przedstawienie sprawozdania z wyników analiz i ewentualnych aktualizacji do dnia 23 grudnia 2025 r. Do czasu przedstawienia niniejszego sprawozdania obowiązuje zawieszenie dalszych prac nad projektem.

Ponadto, projekt dekretu został również zgłoszony do Światowej Organizacji Handlu (WTO – World Trade Organization), gdzie przedstawiciele innych państw członkowskich wyrazili podobne obawy dotyczące wpływu planowanych regulacji na globalny rynek.

Aleksandra Kondrusik

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 14:20