StoryEditor
Opakowania
02.06.2022 00:00

Nature Box walczy z plastikowymi odpadami na TikToku

Nature Box, marka należąca do koncernu Henkel, rozpoczęła na TikToku kampanię, która zwraca uwagę na konieczność eliminacji odpadów plastikowych ze środowiska. Realizuje ją poprzez eko grę z efektem gamifikacji, która po 12 dniach od startu osiągnęła ponad 10 mln wyświetleń. Akcję wspiera grupa sześciu popularnych tiktokerów. Kampania potrwa do 19 czerwca.

Nature Box to ekologiczna marka naturalnych kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała, które posiadają certyfikat Ecocert Cosmos Natural. 19 maja uruchomiła na TikToku kampanię Eko Gra. Celem akcji, która przybrała formę grywalizacji, jest zebranie 100 proc. social plastic (odzyskanego z odpadów i ponownie wykorzystanego).

Uczestnicy gry mogą następnie wymienić zebrane punkty na nagrody. Przechodząc na stronę konkursu mogą też dowiedzieć się więcej o tym w jaki sposób i w jakim celu marka wykorzystuje w swoich opakowaniach plastik z odzysku.

– Eko Gra Nature Box to projekt, w którym użytkownicy TikToka mrugają, żeby zdobywać punkty i wymieniać je na nagrody. Ten mechanizm aktywizacji użytkowników, zwany gamifikacją, został nie tylko po raz pierwszy użyty na polskim Tik Toku w kategorii beauty, ale także po raz pierwszy w historii działań Henkla. Chcemy z ważnym tematem, jakim jest problem odpadów plastikowych, trafiać do młodych osób i stąd pomysł zaangażowani ich poprzez zabawę – mówi Aleksandra Żółkowska, marketing specialist for natural brands and sustainability z firmy Henkel Polska.

Eko Gra Nature Box, po kilku godzinach od startu, miała ponad 320 tysięcy wyświetleń, po pięciu dniach liczba odtworzeń wideo osiągnęła ponad 3,4 mln, a po dziesięciu jest to już ponad 10 mln. W ekologiczną kampanię zaangażowała się szóstka popularnych tiktokerów: Dominik Rupiński, Martyna Zbirańska, KameleMONA, Daria Kamińska, Curly Cup Cake oraz Wiktoria Bochnak z Genzie. Akcja będzie trwała do 19 czerwca br.

Marka Nature Box aktywnie angażuje się w inicjatywy zmierzające do stopniowego usuwania ze środowiska plastikowych odpadów. Firma Henkel, jako jej właściciel, współpracuje w tym celu z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Organizuje ono zbiórkę odpadów zanim trafią do wód, zwłaszcza w miejscach, gdzie nie ma infrastruktury niezbędnej do ich utylizacji, takich jak Haiti, Filipiny, Indonezja czy Egipt.

Mieszkańcy tych krajów mogą wymieniać zebrane przez siebie plastikowe odpady na pieniądze, produkty lub usługi. Odzyskany w ten sposób plastik – tzw. social plastic – Henkel wykorzystuje w produkcji opakowań swoich produktów. Taki plastik zawarty jest także w opakowaniach marki Nature Box.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
26.04.2024 13:11
Mintel: tradycja idzie w parze z nowoczesnością, jeśli chodzi o opakowania produktowe
Trendy dotyczące produkcji i recyklingu opakowań to temat, któremu branża przygląda się coraz częściej.pmv chamara
W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej, branża kosmetyczna (BPC) przyjmuje innowacyjne podejście do projektowania opakowań, które jest równocześnie proste, eleganckie i funkcjonalne. Mintel przewiduje, które trendy będą dyktowały kolejne działania w przemyśle opakowaniowym.

Sztuczna inteligencja znajduje coraz szersze zastosowanie w optymalizacji procesów produkcyjnych w branży opakowań kosmetycznych, wspierając klientów w maksymalnym wykorzystaniu swoich produktów. Antycypuje się, że synergia sztucznej inteligencji i zrównoważonego rozwoju zainicjuje trend "cichej zrównoważoności", w którym standardem staje się wiarygodność środowiskowa, a nie jedynie dodatkowy lub dominujący aspekt produktu. Dane z 2023 roku wskazują, że 41 proc. nowych zapachów zawierało twierdzenia etyczne i środowiskowe, co oznacza wzrost z 18 proc. w 2019 roku. „Cicha” strona tego trendu wyraża się w oporze konsumentów przed wpływem zrównoważonego rozwoju na estetykę luksusowych produktów, co zmusza producentów opakowań do subtelnego wdrażania zrównoważonych praktyk bez kompromisów estetycznych.

Równolegle, branża kosmetyczna (BPC) ceni czyste, proste i wyrafinowane opakowania, gdzie skupienie konsumentów na funkcjonalności i efektywności jest kluczowe. Przykładem są produkty Malin + Goetz, marki kosmetycznej nietestowanej na zwierzętach, której misją jest uproszczenie codziennej pielęgnacji. Ich minimalistyczne opakowania, będąc zarazem innowacyjne, eliminują zbędne materiały, zachowując elegancki i nowoczesny design, co sprzyja decyzjom zakupowym opartym na rzeczywistych korzyściach produktu. Dodatkowo, zyskują popularność inicjatywy recyklingowe, jak te wprowadzone przez Charlotte Tilbury, które umożliwiają łatwy zwrot opakowań przez dedykowaną platformę online i oferują zachęty, takie jak 20 proc. zniżki na kolejny zakup. Tymczasem wielu konkurentów nadal nie zaimplementowało efektywnych programów recyklingu z wystarczającymi bodźcami dla konsumentów. Tego typu rozwiązania z sukcesem od lat oferuje np. Lush.

Ostatni zauważony przez Mintel trend to powrót do nostalgicznych wzorców opakowań, inspirowanych dziedzictwem, zwłaszcza w perfumerii. Współistnieje on z zapotrzebowaniem na minimalistyczne i proste opakowania kosmetyczne, zwracając się ku wzorom, które, choć mogą być zbyt odległe dla młodszych konsumentów, są symbolem dekadencji i przepychu.

Czytaj także: Mintel: Trendy, które zmieniają branżę kosmetyczną

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
26.04.2024 11:54
Unia zaostrza przepisy; koniec produktów w jednorazowych opakowaniach. Czy to koniec próbek kosmetyków?
Małe, jednorazowe opakowania kosmetyków są na celowniku unijnych organów.DALL-E
Unia Europejska podejmuje działania przeciwko kryzysowi plastikowemu. Parlament Europejski uchwalił przepisy mające na celu ograniczenie ilości opakowań plastikowych, które oczekują teraz na akceptację Rady. W wyniku tych zmian, z oferty sklepowej znikną między innymi warzywa i owoce pakowane w plastikową folię oraz jednorazowe opakowania na keczupy, sosy czy kosmetyki, np. hotelowe.

Rada Unii Europejskiej w komunikacie z początku marca podkreśliła, że nowe rozporządzenie ma za cel istotne ograniczenie produkcji odpadów opakowaniowych, zgodnie z obowiązującą hierarchią postępowania z odpadami. Już dwa lata temu Komisja Europejska zaproponowała surowe przepisy dotyczące plastiku. Proces zmierzający do zmniejszenia ilości plastiku zakończył się w środę, 24 kwietnia, kiedy to w Parlamencie Europejskim za nowymi regulacjami zagłosowało 476 posłów, a przeciwko 129. Aby przepisy mogły wejść w życie, muszą zostać oficjalnie zatwierdzone przez Radę, czyli państwa członkowskie. W świetle porozumienia osiągniętego w marcu, jest to teraz zaledwie formalność, jak podaje PAP Biznes.

image
Darmowe próbki kosmetyków zostaną prawdopodobnie objęte tym samym zakazem, co minikosmetyki hotelowe.
Archiwum Allegro
Od 1 stycznia 2030 roku, pewne typy jednorazowych opakowań plastikowych zostaną wyeliminowane ze sklepowych półek. Wcześniej, Bruksela wprowadziła zakaz używania plastikowych słomek, sztućców i talerzy. Obecne regulacje rozszerzają zakaz na folię do pakowania owoców i warzyw, jednorazowe naczynia i kubki stosowane w kawiarniach oraz restauracjach, a także na opakowania jednoporcjowe, jak plastikowe saszetki z keczupem czy kosmetykami, w tym możliwe darmowe próbki dołączane do magazynów czy rozdawane w drogeriach. Dodatkowo przepisy określają cele redukcyjne dla ilości plastikowych opakowań w krajach UE: o 5 proc. mniej do 2030 roku, o 10 proc. do 2035 roku i o 15 proc. do 2040 roku.

Nowe regulacje wpłyną również na sektor hotelarski, który zostanie zobowiązany do wycofania małych, plastikowych pojemników z kosmetykami dla gości, takimi jak szampony czy żele pod prysznic. Ponadto, jednorazowe plastikowe reklamówki mają zostać usunięte ze sklepów i targowisk. Przepisy wprowadzają także wytyczne dotyczące recyklingu oraz ponownego wykorzystania opakowań.

Kraje członkowskie mają obowiązek zapewnić selektywną zbiórkę co najmniej 90 proc. jednorazowych plastikowych butelek i metalowych puszek na napoje w ciągu roku. Ten wymóg musi zostać spełniony do 2029 roku, przy czym kraje UE powinny wprowadzić systemy zwrotu kaucji za te opakowania do tego czasu. Kraje, które osiągną poziom selektywnej zbiórki powyżej 80 proc. do 2026 roku i wyrażą zamiar zwiększenia celu do 90 proc., zostaną zwolnione z obowiązku wprowadzenia nowego systemu.

Czytaj także: Minikosmetyki hotelowe zostaną zakazane w ramach inicjatywy ekologicznej UE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 02:55